زمان مطالعه: 1 دقیقه
فریب پیامک جعلی توقیف خودرو را نخورید

فریب پیامک جعلی توقیف خودرو را نخورید

لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه shaparak باشد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا نسبت به سودجویی مجرمان سایبری به بهانه ارسال پیامک توقیف خودرو، به هموطنان هشدار داد.

به گزارش آسمونی، سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: مجرمان و کلاهبرداران سایبری با شگرد‌ها و ترفند‌های مختلف سعی دارند اطلاعات کارت بانکی شهروندان را به دست آورده و اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها کنند.

وی افزود: در یکی از این شگرد‌ها مجرم اقدام به ارسال پیامکی جعلی با عنوان توقیف خودرو کرده و در ادامه شما را به یک سایت جعلی یا فیشینگ هدایت می‌کند تا به بهانه مشاهده اطلاعات بیشتر و پرداخت مبلغ 2 هزار تومان اطلاعات کارت شما را سرقت کند.

سرهنگ رجبی با بیان اینکه به منظور شناسایی اینگونه پیام‌های جعلی همواره باید به نکاتی توجه کرد، تصریح کرد: در اینگونه پیام‌ها از شما درخواست می‌شود مبالغ اندکی را پرداخت کنید، سپس کلاهبردار برای پرداخت شما را به یک لینک جعلی هدایت می‌کند، لذا در این زمان باید توجه داشت که لینک درگاه‌های پرداخت مجاز و معتبر باید مرتبط با دامنه shaparak باشد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، معمولا مجرمان سایبری از دامنه‌های رایگان نظیر.tk و.ga برای ایجاد سایت‌های فیشینگ استفاده کرده و در صورت مشاهده لینکی با این مشخصات، باید بیشتر از هر زمان به آن لینک‌ها شک کنید.

 

نظر خود را درباره «فریب پیامک جعلی توقیف خودرو را نخورید» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره فریب پیامک جعلی توقیف خودرو را نخورید فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.