زمان مطالعه: 6 دقیقه
قوانین کپی رایت گوگل (DMCA)

قوانین کپی رایت گوگل (DMCA)

گوگل برای کسانی که قانون کپی رایت را رعایت نمی کنند، قوانینی در نظر گرفته است. اما این قوانین در چه مورد هستند؟

موتور جستجوی گوگل به منظور حفظ امنیت اطلاعات نویسندگان و رعایت حق کپی رایت قوانینی را وضع کرده تا با افراد متخلف برخورد کند و آثار ناب نویسندگان حفظ شود. برای آشنایی با قوانین کپی رایت گوگل (DMCA) این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید.

قوانین کپی رایت گوگل (DMCA)

DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act است و در سال 1998 اجرا شد. گوگل هم مانند همه شرکت های فعال در ایالات متحده آمریکا ملزم به قوانین این کشور می باشد.
گزارش مطالب کپی شده به گوگل توسط DMCA REPORT در راستای همین قوانین ایجاد شد تا کابران وب بتوانند از محتوای خود در فضای وب محافظت کنند و محتواهایی که به صورت غیر مجاز (بدون اجازه) از صاحب اثر کپی شده اند مقابله کند.

حذف صفحات سایت در گوگل و ارتباط آن با گزارش کپی رایت

اول از همه باید بدانید گزارش dmca google که از طریق گوگل وب‌مستر تولز در دسترس می باشد به صورت مستقیم روی الگوریتم رتبه بندی تاثیر می‌گذارد و همین مورد باعث جلب توجه سئوکارانی شد که به روش بلک علاقه دارند.
یکی از روش‌های سئو سیاه به این شکل است که شما متحوایی از یک سایت کپی می کنید و در سایت خود قرار می دهید اما سایت تولید کننده محتوا را  به عنوان ناقص کپی رایت گزارش می دهید.
اتفاقی که میوفته جالبه خیلی وقت ها گوگل سایت کپی کننده را به عنوان مرجع تشخیص میده و مطلب سایت تولید کننده محتوا را حذف می کند.
در میان اخبار بحث برانگیز DMCA ( قانون کپی رایت هزاره دیجیتال)، 4٫2 درصد از درخواست های حذف، سایت هایی را هدف قرار داده اند که محتوای نقض کننده کپی رایت در خود ندارند.
محققان دانشگاه کلمبیا ادعا می کنند 28 درصد از درخواست های حذف URL که به گوگل می رسد نامعتبر است و برای اهداف دیگر استفاده می‌شود.

قوانین کپی رایت گوگل (DMCA)
قوانین کپی رایت گوگل (DMCA)


یکی از پژوهش های منتشر شده توسط دانشگاه کلمبیا و برکلی ادعا می کند نزدیک به یک سوم بیش از دو میلیون درخواست حذف URL که گوگل آن ها را به طور روزانه دریافت می کند، ممکن است معتبر نباشد. با استفاده از داده هایی که گوگل در اختیار پایگاه داده لومن (lumendatabase) که یک پروژه تحقیقاتی مستقل برای تجزیه و تحلیل درخواست های DMCA و سایر شکایت های مرتبط با محتوا ایجاد شد قرار داده است، محققان بیش از 108 میلیون درخواست حذف را مرور کردند و دریافتند که تقریبا 28٫4 درصد از این درخواست ها نامعتبر است و ویژگی هایی دارند که باعث ایجاد سوالات زیاد در مورد اعتبار آنها در ذهن می شود.
نتایج تحقیقات نشان داد که 4٫2 درصد از درخواست های حذفی که به دست گوگل می رسد، وب سایت هایی را هدف قرار داده اند که محتوای نقض کپی رایت در خود ندارند. نگرانی دیگر در مورد درخواست های حذف سوال برانگیز شامل اعلان های DMCA با فرمت نامناسب است که با دستورالعمل های اصلی قانون کپی رایت هماهنگی ندارد. بر همین اساس نویسندگان این پژوهش ادعا می کنند که حجم بالایی از درخواست های بحث برانگیز وجود دارد و این درخواست ها نتیجه اعلان خودکار DMCA است. نتایج این تحقیقات در واشنگتون پست و تورنت فریک منتشر شده است.
جو کاراگانیس نویسنده این مقاله پژوهشی معتقد است زمانی که این اعلان ها به روبات ها فرستاده می شود نمی توان به طور دقیق محتوا را بررسی کرد. سایت تورنت فریک نیز خاطر نشان می کند که گوگل بر روی بیش از 97٫5 درصد از اعلان های DMCA کار می کند و این بدان معنی است که اکثریت قریب به اتفاق این درخواست های بحث برانگیز اجرا می شود و قوانین لازم بر روی آنها اعمال می گردد بدون آنکه صحت این گزارش ها به اندازه کافی اعتبار سنجی شود.

dmca
dmca
  1. شما باید اثبات کنید که صاحب اصلی مطلب هستید. لذا به فکر دور زدن گوگل نباشید. اگر خودتان کپی بردار هستید، ممکن است اتفاقی برعکس رخ دهد، و خود شما، از نتایج حذف شوید.
  2. گزارش شما علاوه بر ابزار های گوگل به صورت سیستمی، توسط نیروی انسانی بررسی می شود.آنها منطق و توضیحات شما را می خوانند و بررسی می کنند.گوگل برای این کار یک تیم قوی اختصاص داده است.
  3. استفاده از این ابزار برای ایران و سایت های ایرانی و فارسی زبان حتی با پسوند ir مقدور است. (برای کپی برداری های متنی یا دزدان محتوا)
  4. گوگل بعد از دریافت گزارش شما، ممکن است پاسخی دهد و معمولا از شما می خواهد که در پاسخ به ایمیل گوگل (در ایمیل خودتان) شفاف تر، درخواست گوگل را بیان کنید و پاسخ دهید.مثلا ممکن است گوگل بگوید، سایت x که گزارش کرده بودید، مشکلی نداشت یا به این نتیجه نرسیدیم که شما صاحب اصلی هستید و از شما توضیح و شفافیت بیشتر می خواد.اگر اطلاعت غلط به گوگل دهید، درخواست شما ممکن است بدون پاسخ رد شود.
  5. گوگل ممکن است درخواست شما را قبول کند (به شرط اثبات) اما پس از مدتی، به حالت قبل بازگردد و reverse شود.یعنی صفحاتی که به درخواست شما حذف شده بودند، مجددا ایندکس شوند و رتبه بگیرند و شما افت کنید (اگر رتبه شما رشد کرده بود).
  6. گوگل همیشه به درخواست شما، سایت های کپی بردار را حذف نمی کند.بلکه ممکن است فقط متوجه اشتباه الگوریتمی خود شود، و رتبه صفحه شما به جایگاه اصلی قرار گیرد و کپی برداران، به جای حذف شدن، فقط پایین تر از شما قرار گیرند.
  7. شما اخلاقا تعهد می دهید، که گزارش شما حقیقی است و دروغ نیست.
  8. اگر گزارش شما، مورد پذیرش قرار گیرد، فقط و فقط صفحه های کپی بردار حذف می شوند.نه کل دامنه آنها.
  9. وقتی گزارشی ارسال می کنید، چه مورد قبول واقع شود چه نشود، سایت کپی بردار، نمی فهمد که چه کسی ، او را به عنوان کپی بردار ، گزارش کرده است.
  10. اگر دیگری، شما را به عنوان کپی بردار گزارش دهد و گزارش او مورد قبول واقع شود، در وب مستر تولز خود، پیغامی دریافت می کنید که حاکی از حذف شدن صفحه کپی شده شما دارد و باید برای حذف آن اقدام کنید.
  11. وضعیت گزارش هایی که ارسال می کنید در بخش پیشخوان کپی رایت هزاره دیجیتال (dmca dashboard) گوگل ذخیره می شود و می توانید وضعیت آنها را بررسی کنید.
  12. شما باید به زبان انگلیسی و با گرامر صحیح، گزارش را ارسال کنید.
  13. گوگل ممکن است پاسخی ندهد و ممکن است بعد از یک روز تا یک ماه، پاسخ دهد.
  14. گزارش شما باید دقیق باشد.نه اینکه آدرس دامنه یک سایت را گزارش دهید و بگویید این سایت مطالبش را از من کپی می کند!وقت خود و گوگل را برای این گونه گزارش ها تلف نکنید.
  15. ممکن است، استدلال شما و شرح شما، از نظر شما کامل باشد و واقعا هم حق با شما باشد، اما مورد پذیرش قرار نگیرد از نظر گوگل، اثبات نشود.
  16. گزارش های ارسالی مرتبط با سایت های کپی بردار، در هوشمند تر شدن الگوریتم دزدان دریایی گوگل، کمک می کند.زیرا این اطلاعات که توسط نیروی انسانی بررسی و تحلیل می شوند،بازخورد خوبی، به الگوریتم گوگل می دهد تا ضعف های آن برطرف شود.

[My Business Name] respects the intellectual property rights of others. Per the DMCA, [My Business Name] will respond expeditiously to claims of copyright infringement on the Site if submitted to [My Business Name]'s Copyright Agent as described below. Upon receipt of a notice alleging copyright infringement, [My Business Name] will take whatever action it deems appropriate within its sole discretion, including removal of the allegedly infringing materials and termination of access for repeat infringers of copyright protected content.

If you believe that your intellectual property rights have been violated by [My Business Name] or by a third party who has uploaded materials to our website, please provide the following information to the designated Copyright Agent listed below

.A description of the copyrighted work or other intellectual property that you claim has been infringed

.A description of where the material that you claim is infringing is located on the Site

Address, telephone number, and email address where we can contact you and, if different, an email address where the alleged infringing party, if not [My Business Name], can contact you

A statement that you have a good-faith belief that the use is not authorized by the copyright owner or other intellectual property rights owner, by its agent, or by law

A statement by you under penalty of perjury that the information in your notice is accurate and that you are the copyright or intellectual property owner or are authorized to act on the owner's behalf your electronic or physical signature

[My Business Name] may request additional information before removing any allegedly infringing material. In the event [My Business Name] removes the allegedly infringing materials, [My Business Name] will immediately notify the person responsible for posting such materials that [My Business Name] removed or disabled access to the materials. [My Business Name] may also provide the responsible person with your email address so that the person may respond to your allegations.

Pursuant to 17 U.S.C. 512(c). [My Business Name] designated Copyright Agent is

[Copyright Agent Name] [Contact Phone Number] [Contact Email Address]

نظر خود را درباره «قوانین کپی رایت گوگل (DMCA)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قوانین کپی رایت گوگل (DMCA) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.