زمان مطالعه: 4 دقیقه
ثبت نام گرین کارت لاتاری

ثبت نام گرین کارت لاتاری

ثبت نام در لاتاری 2024 در بازه زمانی مهر و آبان سال 1401 آغاز می شود.

زمان ثبت نام در لاتاری گرین کارت آمریکا 2023 به پایان رسیده است و شرکت کنندگان منتظر نتایج لاتاری 2023 هستند. دوره بعدی ثبت نام مربوط به لاتاری 2024 می شود که هنوز آغاز نشده است. آسمونی به معرفی لاتاری گرین کارت آمریکا 2024 و زمان بندی های آن می پردازد.

شرایط شرکت در لاتاری 2024

زمان ثبت نام لاتاری 1401 (لاتاری 2024) مهر و آبان سال 1401 است.

جهت اطلاع از شرایط شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا، به سایت لاتاری بروید. بعد از این که مراحل ثبت نام را با موفقیت سپری کردید و بعد از اتمام مهلت ثبت نام، دولت آمریکا تمامی مدارک ارسالی به سایت را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت احراز تمامی شرایط، آنها را برای قرعه کشی آماده خواهد کرد.

قرعه کشی تماماً توسط برنامه های کامپیوتری مخصوص اینکار و به صورت تصادفی (Random) انجام می گیرد. به طوری که هیچ گونه سهمیه بندی بین اتباع کشورهای شرکت کننده در نظر گرفته نمی شود.

بعد از این که مراحل ثبت نام را با موفقیت سپری کردید و بعد از اتمام مهلت ثبت نام، دولت آمریکا تمامی مدارک ارسالی به سایت را مورد بررسی قرار خواهد داد و در صورت احراز تمامی شرایط، آنها را برای قرعه کشی آماده خواهد کرد.

پس از اتمام مراحل قرعه کشی و انتخاب برندگان آن، پس از طی مراحل مخصوص برندگان لاتاری، دعوتنامه ای برای شخص منتخب به آدرس ایمیل او ارسال می گردد تا خود را برای مصاحبه آماده کند.

نتایج لاتاری و قرعه کشی لاتاری 2024 در اردیبهشت ماه سال بعد (اردیبهشت 1402) اعلام میشود.

شرایط عمومی لاتاری 2024

لاتاری گرین کارت آمریکا
لاتاری گرین کارت آمریکا

شرایط قرعه کشی بسیار ساده است، فرد شرکت کننده جدای از دارا بودن شرایط کلی اخذ ویزا همانند عدم عضویت در گروه های تروریستی، عدم ابتلا به بیماری های خطرناک واگیر دار مثل وبا و…، باید دارای شرایط زیر نیز باشند:

  • دارای تابعیت یکی از کشورهای مجاز لاتاری (در اینجا ایران)
  • دارای مدرک 12 سال تحصیل کامل (معادل دیپلم) یا دو سال سابقه کار در طول 5 سال گذشته

شرایط سنی لاتاری 2024

  • تا سن 17 سالگی می بایست همراه والدین یا قیم قانونی شرکت کرد و از 17 تا 21 سالگی هم می توان به همراه والدین و هم به تنهایی شرکت کرد. (جهت کسب شانس مضاعف)
  • کسانی که زیر 18 سالگی موفق به اخذ دیپلم متوسطه شده اند می توانند در قرعه کشی به تنهایی شرکت کنند.
  • در زمان ثبت نام داشتن گذرنامه الزامی نمی باشد. (افراد بدون گذرنامه نیز امکان شرکت دارند.)

روند کلی ثبت نام در DV-Lottery از طریق وب سایت اداره مهاجرت آمریکا

هر فرد تنها یک بار مجاز به ثبت نام می باشد، چنانچه خلاف این امر رخ دهد (یعنی فرد بیش از یکبار اقدام به ثبت نام نماید) متخلف محسوب شده و هر دو موارد ثبت نام مردود اعلام میشود. در نتیجه از شرکت در قرعه کشی محروم خواهد شد.

فرم ثبت نام قرعه کشی گرین کارت به هیچ وجه قابل ذخیره شدن در کامپیوتر نیست و باید به صورت آنلاین تکمیل و ارسال گردد. از آغاز تکمیل فرم تا ارسال آن تنها 60 دقیقه زمان در اختیار شما قرار می دهند تا مراحل را به پایان برسانید. منظور از اینکه این فرمها قابل ذخیره شدن در کامپیوتر نیستند آن است که شما بعد از ذخیره کردن فرم مجددا نمیتوانید آنرا به عنوان فرم ارسال مدارک استفاده نمایید و حتما باید به صورت آنلاین مشخصات خود را در فرم وارد نموده و ارسال کنید.

اگر تمامی عکسهای خواسته شده به صورت کامل ارسال نگردد ثبت نام شما مردود اعلام خواهد شد. منظور از تمامی عکسهای خواسته شده، عکس شخص متقاضی، در صورت متاهل بودن، عکس همسر و در صورت داشتن فرزندان زیر 21 سال مجرد، عکس فرزندان می باشد.

ضمناً تمامی تصاویر باید مربوط به حداکثر 6 ماه گذشته بوده و همانند یک عکس رسمی (مثلا برای گذرنامه و یا شناسنامه) باشد. عکسهای دسته جمعی و یا خانوادگی مورد قبول نیستند. ضمناً عکسهای ارسالی میتوانند به صورت اسکن شده و یا دیجیتالی گرفته شوند.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام

پس از تکمیل مراحل ثبت نام و ارسال مدارک، کادر فنی این سایت تمامی مدارک را به صورت دقیق و منطبق با شرایط خواسته شده توسط سایت رسمی و دولتی اداره مهاجرت آمریکا مورد بررسی قرار داده و در صورت بروز هرگونه مشکلی شما را از طریق آدرس ایمیل و شما تلفن تان در جریان قرار خواهد داد.

و اما در صورتی که تمامی مراحل و مدارک به صورت کامل و بدون عیب و نقص ارزیابی شد و ثبت نام نهایی به صورت کامل انجام گرفت، رسید ثبت نامی دریافتی که حاوی نام، نام خانوادگی و کد تاییده ثبت نام (Confirmation Number) میباشد، به آدرس ایمیلتان ارسال میشود. این رسید بیانگر آن است که ثبت نام شما با موفقیت کامل انجام گرفته و نام شما در میان ثبت نام شدگان قرعه کشی گرین کارت سال آتی به جمع سایرین در بانک اطلاعاتی مذبور اضافه گردیده است. در زمان اعلام نتایج میتوانید با استفاده از اطلاعات مندرج در رسید ثبت نام، نسبت به چک نتایج اقدام نمایید.

با توجه به اینکه شما تنها یکبار فرصت ثبت نام دارید و هر سال بیش از سه میلیون درخواست به علت اشتباهات موجود مردود اعلام می شوند و در قرعه کشی شرکت داده نمی شوند، حتما پیش از ارسال مدارک در صورت بروز ابهام و اشکال با کادر تخصصی ما در تماس باشید و سوالات خود را مطرح کنید. متخصصان ما آماده ارائه هرگونه مشاوره در جهت تقلیل درصد اشتباه و بالا بردن شانس برنده شدن شما می باشند.

نظر خود را درباره «ثبت نام گرین کارت لاتاری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ثبت نام گرین کارت لاتاری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.