زمان مطالعه: 9 دقیقه
نشان ملی ثبت

نشان ملی ثبت

نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می گردد. 

نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال تنها به وب سایت هایی که هویت حقوقی آنان تایید شده باشد و دارای مجوزهای قانونی مرتبط نیز باشند اعطا می گردد. ایزوسیستم با توجه به مجوزهای قانونی اخذ شده موفق به دریافت این نشان گردیده است و مشتریان می توانند با اطمینان خاطر، از خدمات آنلاین ایزوسیستم بهره برند. آسمونی در این بخش به معرفی و نحوه دریافت نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال می پردازد.

نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

تمامی سایت‌هایی که مبدا آن‌ها و صاحبانشان در ایران هستند، موظفند تا مشخصات خود را ثبت نمایند و با احراز هویت خویش هم به کاربران اطمینان بخشند که قصد سودجویی ندارند و هم اگر فعالیتی در این زمینه داشتند بتوان آن‌ها را به سادگی تحت تعقیب قرار داد. دامنه‌ی فعالیت این سایت‌ها اهمیت چندانی ندارد و در هر زمینه‌ای که باشند باید این نشان ملی ثبت را دریافت نمایند.

چگونگی دریافت نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

حتما اطلاع دارید که مدتی است که پورتال وب سایت ساماندهی بروز شده است، ما قصد داریم تا نحوه دریافت نماد ساماندهی را به طور کامل به شما کاربران عزیز آموزش بدهیم، دریافت این نماد می تواند باعث افزایش اعتماد کاربران شما شود.

شرایط دریافت نماد و نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال

این نماد که تنها به افراد حقیقی اعطا می شود نیازمند احراز شرایط زیر برای دریافت است:

  •  احراز هویت: این سامانه با لینک شدن به سامانه ی ثبت احوال این کار را انجام می‌دهد.
  • فعالیت رسانه و درگاه شما، باید همراستا با فعالیت رسمی فرد حقیقی و حقوقی باشد که اقدام به ثبت دامنه نموده است. اگر شما به فعالیت خاصی مشغول هستید، این سامانه نیز باید در همان زمینه به فعالیت بپردازد.
  • فرد متقاضی باید از نظر قانونی صلاحیت داشته باشد تا بتواند زمینه رسانه فعالیت داشته باشد.
  • موضوع درگاهی که ثبت می‌شود باید طبق قانون جمهوری اسلامی ایران باشد. باید فرم تکمیل شود و نوع رسانه و فعالیت آن مشخص باشد.

وب سایت ساماندهی چیست و ثبت سایت در آن چه مزیتی دارد؟

با افزودن این نماد، وب سایت شما تحت نظارت رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته و به جهت احراز هویت مالک وب سایت، سبب اعتماد کاربران به وب سایت میشود. ضمنا در صورت وجود هر گونه محتوای مغایر با قوانین، قبل از فیلتر کردن وب سایت به شما هشدار داده میشود تا محتوا را اصلاح کنید و فیلتر بلافاصله و بدون اطلاع انجام نمیشود.
وب سایت ساماندهی پایگاهی است که تقریبا اطلاعات تمام مدیران سایت ها در آن ثبت شده است ، از مزایای ثبت اطلاعات در ساماندهی با توجه به تبصره 1 ماده 21 قانون جرایم رایانه ای چنانچه پایگاه حاوی محتوای مجرمانه باشد ، و اطلاعات مدیر آن پایگاه در ساماندهی ثبت شده باشد ، معمولا وب سایت آن فیلتر نخواهد شد و با اطلاع رسانی در این مورد، مدیر پایگاه می تواند محتوا مجرمانه را از وب سایت خود حذف کند.

چگونه سایت یا وبلاگ خود را در ساماندهی ثبت کنیم؟

  • برای ثبت وبلاگ یا سایت در ساماندهی به آدرس اینترنتی http://samandehi.ir مراجعه نموده و روی گزینه “ثبت وب سایت” کلیک کنید:
سایت ساماندهی
سایت ساماندهی
  • بعد از انتخاب آیکون ثبت وب سایت، فرم ثبت نام باز شده و کاربران باید نوع شخصیت خود (حقیقی یا حقوقی) را انتخاب کنند. بر اساس نوع شخصیت انتخاب شده کاربر باید فیلدهاي مشخص شده و اطلاعات لازم را تکمیل نماید.

تکمیل فرم در سایت ساماندهی

  • بعد از انجام ثبت اطلاعات توسط کاربر, ثبت نام اولیه نهایی شده و ایمیل فعال سازی برای کاربر ارسال میشود.

تکمیل فرم در سایت ساماندهی

  • با انتخاب گزینه ثبت اطلاعات در صفحه ثبت نام یک ایمیل که حاوي لینک تاییدیه است به آدرس ایمیلی که در قسمت قبلی درج گردیده ارسال می شود.

تکمیل فرم در سایت ساماندهی

  • گام نخست پس از اولین ورود به پنل ایجاد شده در سامانه تکمیل اطلاعات کاربران است. در این فرم اطلاعات تکمیل اشخاص و نیز اطلاعات تماس با افراد دریافت می شود. براي این کار پس از اولین مرتبه ورود باید در صفحه ظاهر شده اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد نمایید. اطلاعات تماس نیز باید به دقت و صحیح وارد شود زیرا در مراحل بعدي هم صحت آنها سنجیده شده و هم راه ارتباطی مدیریت سامانه و نیز کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با کاربر است.

تکمیل فرم در سایت ساماندهی

  • پس از اینکه فرم اطلاعات تکمیل گردید و تایید شد در این مرحله می بایست اطلاعات تماس کاربر شامل شماره تلفن ثابت و شماره همراه احراز گردد. براي این کار کاربر می بایست طبق راهنماي بیان شده در صفحه احراز اطلاعات کدهاي اعلام شده را توسط تلفن ثابت و تلفن همراه خود به سامانه هاي مربوط اعلام نمایید.

تکمیل فرم در سایت ساماندهی

  • بعد از تایید تلفن همراه و ثابت اطلاعات هویتی شما کاملا تایید شده است و امکان ویرایش اطلاعات در صورت تغییرات براي شما امکان پذیر می شود.

تکمیل فرم در سایت ساماندهی

ثبت رسانه

  • براي این کار کاربرمی بایستی از منوی سمت راست داخل پنل کاربری ثبت رسانه را انتخاب کرده و پس از پر کردن فرم و عنوان و انتخاب نوع رسانه برخط و معرفی دامنه و تایید آنها و پذیرفتن قوانین و تعهدنامه درج شده، رسانه خود را در سامانه اضافه کند.

سایت ثبت رسانه

  1. رسانه کاربرمحور: منظور وب سایت هایی است که کاربران عمومی محتوا دیجیتال آن را در سایت قرار می دهند و در این سایت ها گروه ها و شبکه های مجازی وجود دارد، مانند سایت های شبکه اجتماعی
  2. رسانه برخط اختصاصی: منظور وب سایت هایی است که محتوا آن توسط متصدی که شخص حقیقی یا حقوقی است ارسال می شود، محتوا مانند محصولات، اخبار، خدمات، آثار و … که در معرض دسترس عموم قرار می گیرد. مانند وب سایت های شخصی، شرکتی که به معرفی محصولات یا شرکت آن می پردازد.
  3. رسانه برخط غیر اختصاصی: منظور وب سایت هایی است که محتوای دیجیتال در دسترس عموم قرار می گیرد، مانند سایت های دانلود نرم افزار، بازی، موسیقی، فیلم، کتاب و … که این موارد به کاربران ارائه می شود.
  4. نشریه الکترونیک: وب سایت های که به طور مستمر در محیط دیجیتال خبرها، تحلیل، مصاحبه و گزارش را در قالب نوشته، صدا و یا ویدیو در معرض عموم قرار می دهند، مانند سایت های خبری و خبرگزاری
  5. وبلاگ با دامنه اختصاصی: وبلاگ هایی که از سرویس ثبت دامنه استفاده کرده اند.
  6. وبلاگ: صفحاتی که توسط سرویس دهندگان وبلاگ که معمولا رایگان نیز هستند ایجاد می شوند.
  7. صفحه شخصی در رسانه کابر محور: پروفایل ها یا صفحه هایی که کاربران شبکه اجتماعی ایجاد می کنند.
  • پس از تکمیل فرم ثبت رسانه براي انجام تایید فنی می بایست از منو سمت راست وارد قسمت رسانه من شده و در جدول وارد قسمت عملیات شوید.

سایت ثبت رسانه

انجام تاییدیه فنی سایتها

  • رسانه های اضافه شده در منوي ثبت رسانه (رسانه های من) قابل مشاهده خواهند بود. براي اطمینان و راستی آزمایی مالکیت رسانه توسط کاربر، باید از یکی از چهار روش عنوان شده تایید فنی انجام گیرد.

سایت ثبت رسانه

  • پس از انجام تاییدیه فنی وضعیت جاري رسانه کاربر در صفحه رسانه من »شناسایی شده« تغییر می کند و همچنین کد شامد وکد نشان ملی ثبت تولید میگردد و این کدها در قسمت عملیات قابل مشاهده است.

مراحل درخواست اعطای لوگو

  • سایت هایی که وضعیت جاری آنها شناسایی شده می باشد می توانند با مراجعه به قسمت عملیات در جدول رسانه من, کد لوگو صادر شده را بارگذاری نمایند و از قسمت انتهای صفحه درخواست ارزیابی نمایند.

درخواست اعطای لوگو

  • کاربران بعد از دریافت لوگو طلایی می توانند کد شامد خود را نیز در آن مشاهده نمایند.

درخواست لوگو

انواع لوگو ساماندهی 

  1. لوگو موقت: این لوگو 3 ماهه بوده و مدیر سایت موظف است ظرف مدت 3 ماه مجوز های لازم برای دریافت لوگو دائم را کسب نماید.
  2. لوگو دائم: به تمام متقاضیانی که تمامی شرایط دریافت لوگو را داشته باشند این لوگو را دریافت می کنند ، اعتبار این لوگو 6 ماهه بوده و پس از آن قابل تمدید خواهد بود.

شرایط دریافت لوگو دائم ساماندهی 

امکان دریافت لوگو ساماندهی برای افراد حقیقی نیز وجود دارد.

    1. احراز هویت: در حال حاضر سامانه ساماندهی به ثبت احوال برای بررسی کد ملی متصل است.
    2. فعالیت رسانه بر خط مورد تقاضا، خارج از موضوع فعالیت رسمی شخص حقیقی یا حقوقی نباشد، برای مثال وب سایتی که متعلق به یک شرکت می باشد و در زمینه خاصی فعالیت دارد، این موضوع خاص باید در اساسنامه شرکت نوشته شده باشد.
    3. متصدی رسانه بر خط صلاحیت قانونی فعالیت در موضوع رسانه را داشته باشد ، اگر بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران نیاز به مجوز داشت، متقاضی این مجوز را کسب نماید.
    4. موضوع فعالیت رسانه بر خط طبق قوانین جاری کشور باشد.
    5. تکمیل فرم دریافت لوگو، نوع برخط و فعالیت و موضوع آن

لطفا توجه داشته باشید دریافت لوگو برای سایت هایی امکان پذیر است که تایید فنی ساماندهی را انجام داده باشند، همچنین لوگو برای وبلاگ ها و صفحات شخصی در رسانه های کاربر محور فعال نخواهد شد.

شرایط و قوانین ثبت رسانه در سامانه samandehi.ir

  1. محتویات و ویرایش های جدید سایت و نرم افزار را در طول مدت اعتبار مجوز به صورت مستمر در اختیار مرکز قرار داده یا اطلاع رسانی می نمایم و پس از پایان اعتبار مجوز نسبت به تمدید آن اقدام می نمایم.
  2. در صورت بروز هرگونه مشکل ، قصور ، خطا یا تخلف در محتوای ارائه شده از سوی شرکت یا خدمات مربوطه تمامی مسئولیت های کیفری و حقوقی و جبران خسارات ناشی از آن بر عهده شرکت و مسئولان حقیقی و حقوقی آن بوده و پاسخگویی در مراجع ذیصلاح بر عهده افراد فوق الذکر می باشد.
  3. در صورت اعلان مرکز رسانه های دیجیتال نسبت به حذف محتوا یا خدمتی که با مصالح فعلی جامعه و نظام سازگار نبوده یا خلاف عفت و نظم عمومی است سریعا اقدام به حذف یا جایگزینی محتوای مورد تایید مرکز می نمایم.
  4. در صورت بروز هرگونه مشکل ، قصور ، خطا یا تخلف در محتوای ارائه شده یا خدمات مربوطه اعم از فنی یا معنوی و مادی موظف به رفع مورد پیش آمده در اولین فرصت بوده و جبران خسارات مربوطه را می نمایم و در صورت نیاز نسبت به پاسخگویی در ستاد رصد مرکز رسانه های دیجیتال حضور به هم می رسانم.
  5. بدون اطلاع مرکز رسانه های دیجیتال نام و محتویات سایت یا نرم افزار را تغییر نداده و در صورت تغییر به اطلاع مرکز می رسانم. بنده آگاه می باشم که هرگونه تغییر در محتوای محصول مجوز گرفته تخلف بوده و پیگیری قضایی حق مرکز رسانه های دیجیتال است.
  6. بدون اطلاع مرکز رسانه های دیجیتال از هرگونه واگذاری سایت یا محصول و امتیازات آن و مجوز دریافتی به اشخاص حقیقی و حقوقی شناخته شده یا ناشناس اجتناب می نمایم.
  7. تمامی حقوق مادی و معنوی محصول و آثار ارائه شده کاملا متعلق به بنده بوده و در این خصوص خسارت ها و مطالبات مربوطه به نقض احتمالی محتوا ، حقوق ثبت شده، تالیفات، علائم یا نام های تجاری و دیگر حقوق حمایت شده نظیر قانون حمایت از حقوق مولفین و مصنفین و قانون حمایت از تولید کنندگان نرم افزارهای رایانه ای و سایر قوانین بر عهده بنده می باشد.
  8. تمامی محتواهای سایت یا نرم افزار طبق قوانین جاری نشردیجیتال کشور منتشر گردد و عاری از هرگونه موضوعات هجو آمیز ، توهین آمیز ، مستهجن و مبتذل، نقض حریم خصوصی و اطلاعات خصوصی اشخاص بوده و مسئولیت حقوقی و پاسخگویی نسبت به کلیه تبعات تخلف از این بند و ادعاهای اشخاص ثالث مراجع ذیربط قانونی به صورت کامل به عهده شرکت و مسئولین آن می باشد.
  9. سایت و محتوای آن و خدمات مربوطه را پشتیبانی و بروز رسانی نمایم و آگاه می باشم که در صورت عدم پشتیبانی و بروز رسانی و ایجاد نارضایتی و شکایت مصرف کنندگان و تخطی از رعایت تمام بندهای فوق ، ضمن پاسخگویی به واحد بازرسی مرکز ، در صورت تصمیم مرکز مجوز ابطال گردیده و فعالیت بنده معلق می گردد.
  10. تمامی اقدامات و تدابیر لازم را در نظر گرفته و از متناسب بودن محتوای موجود و خدمات ارائه شده بر اساس عرف و عادت و رسوم جامعه و احترام قائل شدن برای زندگی و شان منزلت جامعه و در رعایت مسائل قومیتی را تضمین نمایم.
  11. اذعان میدارم که اختیار قانونی کامل برای دریافت این مجوز را داشته و مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح برای ارائه محتوا و خدمات (حقوق مادی و معنوی، رعایت مصادیق محتوای مجرمانه و ...) و انجام تعهدات ناشی از مجوز دریافتی (سایت یا اپلیکیشن مربوطه) در یافت نموده ام.
  12. متعهد می گردم جهت حفظ و نگهداری اطلاعات کاربران تمام نکات امنیتی را درسایت یا نرم افزار رعایت نمایم و از هرگونه سوء استفاده از اطلاعات کاربران نیز خودداری نمایم.
  13. متعهد می گردم قبل از انتشار محتوا(کتاب،فیلم،موسیقی،بازی و...) یا ارائه خدمات مجوزهای لازم را از مراجع ذیصلاح اخذ نمایم یا محتوا و خدماتی را منتشرکنم که مجوز آن را داشته باشم.
  14. در هنگام نصب از اخذ دسترسی های غیرضروری اجتناب نمایم و همچنین از هرگونه عملی که منجر به نقص حریم خصوصی کاربران گردد جددا خودداری می نمایم.
  15. آگاهی دارم دریافت مجوز درخصوص ساختار و همچنین محتوای (فاقدخلاف اخلاق اسلامی و عفت عمومی و سلامت شخصی کودکان و نوجوانان)سایت یا نرم افزار می باشد، لذا تعهد می نمایم جهت ارایه هرگونه خدمات مجازی یا غیرمجازی مجوزهای لازم را از مراجع ذی صلاح مرتبط به نوع خدمت اخذ نمایم.
  16. متعهد می گردم کلیه محتواهای مربوط به سایت یا اپلیکیش خود را بر اساس فهرست مصادیق محتوای مجرمانه و همچنین 16 بند مندرج در کتاب تعاریف و ضوابط نشر دیجیتال (صفحه 35 الی 61) ممیزی نمایم.
  17. متعهد می گردم جهت استخراج و تولید محتوا و انتشار آن از منابع دارای مجوز استفاده نمایم و درصورت نیاز به ذکر منبع حتما نسبت به درج نام منابع اقدام نمایم.
  18. فعالیت سایت در چهارچوب مجوزهای ارائه شده می باشد.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نشان ملی ثبت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نشان ملی ثبت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۵۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.