زمان مطالعه: 1 دقیقه
قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟

قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟

استفاده از ارز دیجیتال در همه کشورها قوانین خاص خود را دارد، در ایران هم استفاده از ارز دیجیتال قوانینی...

استفاده از ارز دیجیتال در همه کشورها قوانین خاص خود را دارد، در ایران هم استفاده از ارز دیجیتال قوانینی دارد. اگر می خواهید بدانید قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید این بخش آسمونی را بخوانید.

قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟
قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟

قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟

ماهیت حقوقی ارزهای دیجیتال در ایران

برای دست یابی به ماهیتی درست از ارز دیجیتال باید ابتدا تعریفی از پول ارائه نماییم .

پول عبارت است از چیزی است که مردم به صورت آگاهانه اقدام به استفاده از آنها برای تبادل چیزی میکنند که ارزش دارند و میتوان در قبالش خدمات یا کالاهایی را دریافت کرد،پس پول صرفا سکه یا اسکناس بانکی نیست .

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در باب ماهیت ارز دیجیتال ساکت مانده و نظری را ارائه نداده است.

ولی کشورهایی در باب ماهیت آن ابراز نظر نموده اند به این صورت که کشورهایی نظیر آلمان ماهیت آن را مال یا کالا دانسته اند و در مقابل کشورهایی نیز آن را پول به معنای واقعی دانسته اند مانند آمریکا

و آنچه که به نظر می رسداین است که ازلحاظ ماهیت حقوقی ارز دیجیتالی،پول است نه کالا یا مال

قانون بانک مرکزی در مورد ارزهای دیجیتال

در اردیبهشت 1397 بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که به‌کارگیری بیت کوین و ارزهای مجازی دیگر در تمام مراکز پولی و مالی ممنوع است.

ارزهای دیجیتال از دیدگاه شرعی

سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید شیعیان استفاده از بیت‌کوین را به مفسده اقتصادی نداشتن و خلاف قانون نبودن، مشروط کرده‌است.

دور زدن تحریم‌ها و ارزهای دیجیتال

مطابق گزارش نیویورک تایمز جمهوری اسلامی در پی گسترش استخراج بیت کوین برای دور زدن تحریم‌های مالی ایالات متحده علیه خود بوده. از آنجایی که ردیابی معاملات و انتقالات در این ارز دیجیتالی کار آسانی نیست نقل و انتقالات بین‌المللی - مالی جمهوری اسلامی راحت تر در این بستر اتفاق می‌افتد. همچنین تصاویری از یک مرکز استخراج بیت کوین در تهران منتشر شد که ظاهراً توسط یک سرمایه گزار جوان اروپایی تأسیس شده. مطابق گزارش‌ها بسیاری از سرمایه گزاران این ارز در -روسیه، اروپا و آسیا- تصمیمات احتمالی ای را برای انتقال استخراج این عرض به ایران را در دستور کار داشتند. از دلایل عمده این مسئله ارزانی قیمت برق در ایران ارزیابی شده بود. هر کیلووات ساعت برق در ایران شش دهم یک سنت – هر دلار آمریکا 100 سنت - (تا بهمن ماه 1397)در حالی که قیمت همین میزان برق در ایالات متحده آمریکا 12 سنت و در کشوری مثل آلمان 35 سنت بوده.

نظر خود را درباره «قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قانون ایران در مورد ارزهای دیجیتال چه می گوید؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.