زمان مطالعه: 1 دقیقه
تفاوت زندگی مشترک با دوستی

تفاوت زندگی مشترک با دوستی

تفاوت زندگی مشترک با دوستی-Difference in marriage with friendshipبعضی ها به اشتباه بعد از تجربه رابطه دوستی و احساسی به...
تفاوت زندگی مشترک با دوستی-Difference in marriage with friendship
تفاوت زندگی مشترک با دوستی-Difference in marriage with friendship

تفاوت زندگی مشترک با دوستی-Difference in marriage with friendship بعضی ها به اشتباه بعد از تجربه رابطه دوستی و احساسی به گمان اینکه ازدواج هم دقیقا همان گونه است وارد زندگی مشترک می شوند. و بعد از ازدواج با یک دنیای متفاوت از دنیایی که فکر میکردن مواجه میشوند و این مسئله رفته رفته غیرقابل حل میگردد. دنیای دوستی دنیای رویاها و ایده آل هاست در حالیکه زندگی مشترک دنیایی کاملا حقیقی است. دنیایی که در آن خوبی ها و بدی ها در کنار یکدیگر است و تنها می توان با تلاش و کوشش و صبوری دنیای ایده آلی ساخت. اما دنیای دوستی های احساسی سراسر شیرینی ، امید و شرایط مطلوب است. و زمانیکه شخص حال خوبی دارد در کنار شما قرار میگیرد و از دیگر مشکلات خبر ندارید اینجا مرد یا زن مورد علاقه ات کاملا در اختیار توست. برای با تو بودن به اندازه کافی فرصت دارد تنها به تو می اندیشد چون مسئولیت اصلی به دوش کسی دیگر بنام پدر و مادر است. زن یا مرد مورد علاقه ات به همان گونه است که تو می خواهی ، تنها به فکر تست و در این شرایط هیچ تعهد و مسوولیتی وجود ندارد و ممکن است با کوچکترین مشکل رابطه از هم بپاشد پس رابطه پایدار نیست و تضمینی برای ادامه ندارد. اما در زندگی مشترک چون با واقعیت سروکار دارد همه چیز جای خود را دارد خوبیها و بدیهای هر دو درکنار هم هستند غم و شادی ؛ درد و آرامش ؛ رنج‌ و آسایش و... همه با همند. زندگی مشترک پایداری بیشتری دارد چون در آن تعهد و مسئولیت پذیری دوجانبه است . رسمی و قانونیست . و احتمال بوجود آوردن فرزند را دارد و تعهدات نسبت به یکدیگر تا پایان عمر محسوب میشود و در واقع یکی از بنیانهای اصلی جامعه خانواده است.   نوشته خانم سارا فلاحی (کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «تفاوت زندگی مشترک با دوستی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تفاوت زندگی مشترک با دوستی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.