زمان مطالعه: 1 دقیقه
رژیم غذایی، درمان درد بی خوابی

رژیم غذایی، درمان درد بی خوابی

عوامل بسیاری بر درمان بی خوابی موثرند که مهم ترین آن ها تغییر سبک زندگی و روش تغذیه می باشد. برای داشتن خوابی بهتر باید غذاهای خاصی را قبل از خواب مصرف کنید

در دنیای پرمشغله این روز های ما خواب تقریبا به یک کلمه دست نیافتنی تبدیل شده است. براساس تحقیقات صورت گرفته تقریبا 70% انسان ها از اختلالات خواب رنج می برند. با آسمونی همراه باشید تا راه حل هایی را برای تنظیم خواب بررسی کنیم.

ممکن است شما راه های مختلفی را برای برطرف کردن مشکلات خواب خود امتحان کرده باشید مانند، مدیتیشن، اسپری خواب و .... اما شاید راز بی خوابی شما رژیم غذایی باشد. ماده شیمیایی موجود در بدن که تعدیل کننده خواب است در بعضی از مواد غذایی به طور طبیعی وجود دارد و مصرف این مواد غذایی قبل از خواب به خواب بهتر شما کمک می کند.

بادام و گردو

آجیل هایی مانند بادام و گردو منبع بی نظیری برای هورمون خواب یعنی ملاتونین هستند.

بادام و گردو
بادام و گردو

بوقلمون

چند تکه از سینه بوقلمون چند ساعت قبل از خواب می تواند با سطح بالای تریپتوفان برای داشتن خوابی بهتر بسیار کمک کننده باشد.

بوقلمون
بوقلمون

کیوی

خوردن میوه کیوی به دلیل داشتن مقادیر زیاد آنتی اکسیدان  به بهبود میزان و کیفیت خواب کمک می کند.

کیوی
کیوی

خرما

خرما منبع بی نظیری از ملاتونین است. خوردن چند عدد از خرما می تواند به بهبود وضعیت خوابتان و در عین حال متعادل نگه داشتن قند خون کمک می کند.

خرما
خرما

موز

این میوه منبع غنی منیزیم، پتاسیم و تریپتوفان است. موز برای داشتن ذهن و خوابی آرام بسیار مناسب است.

موز
موز

چای بابونه

بابونه به آرامش ذهن و کاهش استرس کمک می کند و در عین حال به دلیل داشتن آنتی اکسیدان باعث ایجاد خواب آلودگی طبیعی می شود.

چای بابونه
چای بابونه
نظر خود را درباره «رژیم غذایی، درمان درد بی خوابی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رژیم غذایی، درمان درد بی خوابی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.