زمان مطالعه: 4 دقیقه
بیوگرافی دیدیه دروگبا

بیوگرافی دیدیه دروگبا

دیدیه دروگبا؛ اسطوره زنده ساحل عاج تنها بازیکنی که صاحب یک باشگاه فوتبال است.
نام و نام خانوادگی دیدیه دروگبا (Didier Drogba)
تاریخ تولد 11 مارس 1974
محل تولد ابیجان - ساحل عاج
حرفه بازیکن فوتبال
پست استریکر

درباره دیدیه دروگبا

دیدیه دروگبا (Didier Drogba) نیازی به معرفی ندارد. تنها بازیکن - مالک فعلی فوتبال دنیا که نفر اول تیم فونیکس رایزینگ کلوب آمریکا است. دروگبا طی هشت سال حضور در ترکیه رسید و پس از حضوری مجدد در چلسی، او طعم بازی در لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا را هم چشید.

دیدیه دروگبا و تجربه دو روی سکه

با این حال شأن و جایگاه دیدیه دروگبا در استانبول و مونترآل و آریزونا، به هیچ وجه با جایگاهی که او در ساحل عاج دارد، قابل مقایسه نیست. او درباره خودش گفته است:

فکر می‌کنم بسیاری از انسان‌ها دوست دارند در موقعیت من باشند. من خیلی مفتخر هستم که هر دو روی سکه زندگی را تجربه کرده‌ام تا چند سال پیش می‌توانستم به راحتی در خیابان‌ها قدم بزنم اما چند سالی است که همه چیز تغییر کرده است. می‌توانم بگویم که در ارتباط با تمام وجوه فوتبال آگاهی‌هایی کسب کرده‌ام و همین امر سبب می‌شود که به خود افتخار کنم. همواره تمام تلاش خود را کرده و با تمام قوا وارد میدان می‌شوم. به همین سادگی!

 

دیدیه دروگبا ؛ تنها بازیکنی که صاحب یک باشگاه فوتبال است
دیدیه دروگبا ؛ تنها بازیکنی که صاحب یک باشگاه فوتبال است

دیدیه دروگبا و مهاجرت به فرانسه

در حالی که دیدیه دروگبا امروزه از شهرت، ثروت و محبوبیت چیزی کم ندارد، اما دوران کودکی و نوجوانی او در اَبیجان با وضعیت کنونی‌اش قابل مقایسه نبود. دروگبا کم سن و سال بود که پدر و مادرش تصمیمی مهم اتخاذ کردند. تصمیمی که زندگی او را دگرگون کرد. او از آن روزها چنین یاد کرده است:

من از شش سالگی ساحل عاج را ترک کردم و برای زندگی با عمویم، که در فرانسه زندگی می‌کرد، به آن کشور رفتم. پدرم مرا به فرانسه فرستاد تا وضعیت تحصیلی بهتری داشته باشم. همچنین فرصت‌های بیشتری برای زندگی بهتر برایم مهیا شود. طبیعی بود که در فرانسه، شرایط از هر نظر بهتر از ساحل عاج بود. پدرم می‌خواست که من پیشرفت کنم.

دیدیه دروگبا و صعودی که مقدمه صلح ملی شد

دیدیه دروگبا در کشور زادگاه خود، جایگاهی شبه مقدس پیدا کرده ولی این جایگاه والا را تنها به دلیل درخشش در میادین فوتبال به دست نیاورده است. هنگامی که جنگ داخلی، ساحل عاج را با فروپاشی تهدید می‌کرد، تیم ملی ساحل عاج، به رهبری دروگبا از گروه‌های متخاصم به شکل عاجزانه خواست تا با هم به مذاکره بنشینند. دروگبا گفته است:

وقتی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ساحل عاج به جام جهانی صعود کردیم، برای مردم کشور و سیاستمداران پیامی فرستادیم و در پیام از آن‌ها عاجزانه خواستیم که دور یک میز نشسته و موافقت‌نامه‌های صلح امضا کنند. همچنین به مردم کمک کنند تا در مسیر ترقی حرکت کنند و به زندگی بهتری دست یابند. برای پیشرفت یک جامعه، همه باید دست به دست هم دهند.

 

didier-drogba
دیدیه دروگبا

روستایی به نام دیدیه دروگبا

کمی بعد، از دروگبا دعوت به عمل آمد تا در کنار سیاستمداران و چهره‌های مطرح به عضویت کمیسیون آشتی ملی در آید. این کمیسیون تلاش می‌کرد تا برای مشکلات کشور، راه حلی پیدا کند. پس از آن، نام یک روستا در ساحل عاج به اسم دروگبا تغییر کرد و دیدیه به عنوان یکی از تأثیرگذارترین افراد از دید مجله تایم برگزیده شد. او گفته است:

فوق‌العاده است!

خیلی فوق‌العاده است که اسم خود را در کنار افرادی چون رییس جمهور آمریکا و سایر افراد مهم ببینید که برای دنیا تصمیم‌گیری می‌کنند. پیدا کردن کلمات مناسب برای توصیف احساسم بسیار مشکل است. اما در هر حال، عمل کردن را ترجیح می‌دهم و به جای حرف زدن، همواره می‌خواهم دست به کار شوم. درست مثل زمانی که در زمین فوتبال هستم و سخت کار می‌کنم. این جایگاه چیزی نیست که بتوان برای رسیدن به آن، برنامه‌ریزی کرد. اما به دست آوردن آن، بسیار دلچسب است. چون به انسان قدرت بیشتری می‌دهد که به مبارزه خود ادامه دهد. من از شرایط کنونی خود واقعاً‌ خوشحال هستم و همیشه خدا را شکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم کار خود را با قدرت ادامه دهم.

بنیاد دیدیه دروگبا

شهرت، توجه بین‌المللی به دنبال می‌آورد و سبب می‌شود فرد مشهور صدای بلندتری پیدا کند. دیدیه دروگبا برای شخص خود، جاه‌طلبی سیاسی ندارد. او در عوض، بنیاد دیدیه دروگبا را تأسیس کرده است تا به محرومان کمک کند. او درباره اهداف بنیاد گفته است:

زمانی که بنیاد را تأسیس کردیم، قصد کمک به مردم را داشتیم و قصد داشتیم در برخی مناطق باعث اقدامات مفید شویم. اما بعدها تصمیم گرفتیم که پروژه‌ای بزرگ‌تر را آغاز کنیم که عبارت بود از ساخت یک بیمارستان برای مردمی که به شدت به آن نیاز داشتند. بنابراین نیاز بود که قبل از هر چیز زمینی مناسب پیدا می‌کردیم. پس از آن باید برنامه‌ای خیریه را راه‌‌اندازی می‌کردیم تا برای پیشبرد پروژه، پول کافی فراهم شود. این کار را در مسیر پایتخت و شهری که در آن متولد شدم انجام دادیم. طبیعی است که زادگاهم، برای من مکان خیلی خاصی باشد. تمام تلاش خود را انجام دادم تا بتوانم به جامعه خود، کمک کنم. در حقیقت کار مهمی نکردم!

 

دیدیه دروگبا ؛ تنها بازیکنی که صاحب یک باشگاه فوتبال است
دیدیه دروگبا ؛ تنها بازیکنی که صاحب یک باشگاه فوتبال است

دیدیه دروگبا در خدمت بنیاد

تعهدات فوتبالی دروگبا سبب می‌شود که او نتواند به صورت تمام وقت، اوقات خود را به بنیاد اختصاص دهد بنابراین همه چیز را به دوست معتمد خود گای رولند (gay Roland) واگذار کرده است تا اطمینان یابد که همه چیز درست پیش می‌رود. رولند گفته است:

خدا اشخاصی مثل دیدیه دروگبا را هر صد سال یک بار به زمین می‌فرستد. با وجود همه حرف‌هایی که ممکن است مردم راجع به او بزنند، اما به نظرم دیدیه مردی خوش قلب و مهربان است. اگر به ستاره‌های امروز فوتبال و بسکتبال دنیا نگاه کنیم و به این فکر کنیم که آن‌ها از قراردادهای تبلیغاتی خود با شرکت‌هایی چون سامسونگ، نایک و پپسی چقدر درآمد دارند سرمان سوت می‌کشد! اما دروگبا تمام درآمدهای تبلیغاتی خود را صرف اهداف بنیاد می‌کند و حتی یک سنت از این درآمدها را برای خودش بر نمی‌دارد. او واقعاً بی‌‌نظیر است!

نمایش‌های اخیر دروگبا در میادین نشان داده است که او هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. ضمناً نباید فراموش کرد که او مردی است که همواره می‌خواهد بهترین باشد. دیدیه در خاتمه صحبت‌های خود گفت:

ما در زبان فرانسوی کشور ساحل عاج، ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید: ساحل عاجی‌ها هرگز تسلیم نمی‌شوند! بنابراین من هم هرگز تسلیم نمی‌شوم و همیشه لبخند می‌زنم و باز هم لبخند می‌زنم! به قول خودمان «ما دوباره اوج می‌گیریم.» 

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی دیدیه دروگبا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی دیدیه دروگبا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.