زمان مطالعه: 1 دقیقه
دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت

دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت

دایانا بیشتر به ‌خاطر بازی در نقش اِما پیل در مجموعه تلویزیونی، انتقام‌ جویان و نیز نقش تریسی همسر جیمز باند در فیلم جیمز باند مشهور بود.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

دایانا ریگ، یکی از برجسته ترین و محبوب ترین شخصیت های هنری بریتانیا بود.

دایانا از فصل سوم سریال بازی تاج و تخت وارد داستان این مجموعه شد و به ‌عنوان بانو تایرل که با لقب ملکه خارها نیز شناخته می‌شد حضور تاثیرگذاری در این سریال داشت. آسمونی بیوگرافی او را گردآوری کرده که در ادامه می بینید.

دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت درگذشت + بیوگرافی
دایانا ریگ

درباره دایانا ریگ

دیم اِنید دایانا الیزابت ریگ (Dame Enid Diana Elizabeth Rigg) متولد 20 ژوئیه 1938 معروف به دایانا ریگ بازیگر زن انگلیسی بود که در دونکاستر شهری در بیرمنگام انگلیس به دنیا آمد.

diana-rigg
diana rigg

دایانا بیشتر به ‌خاطر بازی در نقش اِما پیل در مجموعه تلویزیونی انتقام‌ جویان و نیز نقش تریسی همسر جیمز باند در فیلم جیمز باند و همینطور در خدمت سرویس مخفی ملکه و مینی سریال در آغاز شناخته شده ‌است.

دایانا ریگ، بازیگر برنده جوایز معتبری چون امی و بفتا است.

دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت درگذشت + بیوگرافی
دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت

دایانا ریگ که در دهه شصت میلادی، با بازی در نقش «اما پیل» در سریال انتقام جویان به شهرت رسیده بود، چند دهه بعد، شخصیت «اولنا تایرل» در سریال بازی تاج و تخت را خلق کرد.

ریگ از فصل سوم سریال بازی تاج و تخت وارد داستان شد و به‌ عنوان بانو تایرل که با لقب ملکه خارها نیز شناخته می‌شد حضور تاثیرگذاری در این سریال داشت. او در سال‌های 2013 تا 2015 به ‌خاطر بازی در سریال بازی تاج و تخت، نامزد دریافت جایزه امی در بخش بهترین بازیگر زن میهمان شد.

diana-rigg
diana rigg

درگذشت دایانا ریگ

دایانا ریگ در سن 82 سالگی، وقتی در خانه‌اش در انگلستان سکونت داشت، از دنیا رفت. دایانا آثار زیادی از خودش روی صحنه، در تلویزیون و سینما به یادگار گذاشت. دایانا ریگ دو بار ازدواج کرد که از همسر دومش به نام آرچیبالد استرلینگ، یک دختر به نام ریچل دارد که او هم به بازیگری مشغول است.

دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت درگذشت + بیوگرافی
دایانا ریگ بازیگر
نظر خود را درباره «دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دایانا ریگ بازیگر سریال بازی تاج و تخت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.