زمان مطالعه: 1 دقیقه
ارتباط دیابت با توهمات ذهنی

ارتباط دیابت با توهمات ذهنی

قبلاً درباره ی دیابت و انواع آن و تشخیص نوع دیابت در آسمونی صحبت کرده ایم. اما چند سوال: آیا قندخون شما همیشه...

قبلاً درباره ی دیابت و انواع آن و تشخیص نوع دیابت در آسمونی صحبت کرده ایم. اما چند سوال: آیا قندخون شما همیشه بالاست؟ دیابت دارید؟ لابد از پرهیز کردن و رژیم غذایی مناسب هم فراری و بیزارید؟ متاسفانه احتمال اینکه دچارسندرم هایپراسمولار هیپرگلیسمیک شوید بسیار بالاست. حالا این به چه معناست؟

بدن همیشه برای دفع مقادیر زیاد قند موجود در خون، این قند را از طریق ادرار دفع میکند که البته همراه با آن مقادیر بالایی هم مایع بدن را دفع خواهد کرد. در این روند بدن شما به شدت دچار کم آبی و خشکی میشود که برای رفع آن و جلوگیری از مشکلات جدید و جدی تر، باید حتماً و فوراً تحت درمان قرار بگیرید. این وضعیت ممکن است حتی منجر به کما رفتن شما و یا حتی مرگتان شود!
علاوه بر آن، وضعیت ذهنی عجیبی هم پیش خواهد آمد که شامل توهمات ذهنی است. به این صورت که شما چیزهایی را خواهید دید و شنید که اصلا وجود ندارند. میپرسید چطور این اتفاق می افتد؟ هنگامی که بدن شما به واسطه ی بیماری قندخون دچار بی آبی و دهیدراته شد، ارتباط مغزتان با دیگر اعضای بدن قطع خواهد شد، به این شکل که مواد مغذی حیاتی و الکترولیتها هرگزامکان سفر در بدن شگفت انگیز شما را نخواهند داشت! اما خبر خوب این است که به محض آنکه دکترتان بتواند به شما کمک کند تا آب از دست رفته ی بدنتان را تامین کنید، همه ی این توهمات و خیالات و تصاویر غیرواقعی که میبینید پایان خواهند یافت.


از دیگر نشانه های اولیه ی این سندروم عبارتند از:
- تشنگی مفرط
- تکرر ادرار
- گر گرفتگی بدن
- تاری دید
- ضعف شدید و عدم ذره ای توانایی برای نکان دادن اعضای بدن
- غش کردن


اگرچه این سندروم آنقدر هم شناخته شده نیست اما همه ی افراد دیابتی در خطر ابتلا به آن هستند. البته افراد مبتلا به دیابت نوع 2 بیشتر در خطرند! علاوه بر این افراد بالای 60سال، افراد با نژاد آفریقایی-امریکایی و بومی های امریکا و مردمان اسپانیایی و همچنین افرادی که مشکلات سلامتی جدی مثل امراض قلبی دارند؛ به طور جدی درخطرند.


درمان این بیماری معمولا به صورت تزریق انسولین و سرم IV است. و بهترین راه جلوگیری از وقوع این سندروم این است که همیشه قند خونتان را چک کنید و تغذیه ی خود را کنترل کنید و با دکتر خود در ارتباط باشید. اگر هم کسی اطراف شما دچار این حملات مرتبط با قندخون شد، آگاه باشید که توهمات وی بسیار در نظرش واقعی هستند، بنابراین ابتدا با اورژانس تماس بگیرید وسریعاً وضعیت را گزارش دهید سپس او را آرام کرده ودرصورتی که امکانش وجود دارد وی را مجبور به آب نوشیدن کنید.

 

نظر خود را درباره «ارتباط دیابت با توهمات ذهنی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره ارتباط دیابت با توهمات ذهنی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.