زمان مطالعه: 2 دقیقه
دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت

دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت

دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت را اکثر افراد می شناسند. آسمونی در این بخش زندگینامه دزیره کلاری...
دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت
دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت

دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت را اکثر افراد می شناسند. آسمونی در این بخش زندگینامه دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت را منتشر می کند. این زندگینامه شامل، تمام رویدادهای زندگی دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت است.

  • بیوگرافی دزیره کلاری : معشوقه ناپلئون بناپارت
  • نام کامل دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : برنادین اوژنی دزیره برنادوت
  • لقب(ها) دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت: ملکه سوئد و نروژ
  • زادروز دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : 8 نوامبر 1777
  • زادگاه دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : مارسی،  فرانسه
  • مرگ دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : 17 دسامبر 1860 (83 سال)
  • محل مرگ دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : استکهلم،  سوئد
  • آرامگاه دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت: کلیسای ریدارهولمن، استکهلم
  • همسر دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : ژان باپتیست برنادوت
  • پدر دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت: فرانسوا کلاری
  • فرزندان دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت : اسکار اول
  • اوژنی دزیره کلاری (Désirée Clary) (1777 - 1860) ملکهٔ سوئد و نروژ بود.

زندگینامه دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت برنادین اوژنی دزیره کلاری در 8 نوامبر 1777 میلادی در مارسی بدنیا آمد. او دختر فرانسوا کلاری تاجر ابریشم بود. خواهر بزرگتر وی، ژولی کلاری بود که با ژوزف بناپارت ازدواج کرد و اندکی بعد ملکه ناپل و اسپانیا شد. دزیره نیز در ابتدا قرار بود با ناپلئون ازدواج کند و آن دو در سال 1794 بایکدیگر نامزد شدند، اما دو سال بعد ناپلئون نامزدی خود را با او لغو کرد و در هشتم مارس 1796 با ژوزفین دوبوهارنه که زنی بیوه و دارای موقعیت و روابط اجتماعی بالایی در آن زمان بودازدواج کرد. بعد از این موضوع او همراه با خواهرش به ایتالیا رفت. دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت مادام برنادوت او وقتی که به فرانسه بازگشت با شوهر آینده خود آشنا شد. او در 16 اوت 1798 با ژنرال فرانسه ژان باتیست برنادوت ازدواج کرد. در سال 1799 آنها صاحب پسری به نام اسکار شدند. شوهر او در سال 1804 از طرف ناپلئون به فرمانداری هانوفر و پس از آن در سال 1805 به عنوان حاکم پونت کورو منصوب شد. دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت ملکه سوئد برنادوت در سال 1810 به عنوان ولیعهد سوئد انتخاب شد و دزیره در همان 1810 به همراه وی از سوئد دیدن کرد ولی نتوانست خود را با آداب و رسوم دربار عادت دهد. پس از مدتی به بهانه آب و هوای نامناسب سوئد و وضع سلامتی خود، در حالی‌که همسر و فرزندش در سوئد ماندند، به تنهایی به فرانسه برگشت. دزیره مجدداً در سال 1823، پنج سال بعد از به تخت نشستن همسرش، به سوئد مراجعت کرد و به عنوان ملکه سوئد تاجگذاری کرد. مرگ دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت دزیره کلاری شوهرش را در سال 1844 از دست داد و بیوه شد. بعد از فوت شوهرش چند بار قصد استعفا از مقام خودرا داشت تا به نزد خانواده خود که سال‌ها بود در ایالت لوئیزیانای آمریکا می‌زیستند برود اما ملت سوئد اجازه این کار را به او ندادند. سرانجام او یک سال پس از مرگ تنها فرزندش اسکار که بعد از پدرش به عنوان اسکار اول برتخت نشسته بود در سال 1860 در سن 83 سالگی بعد از بازدید از اپرا در قصر استکهلم زندگی را بدرود گفت و پیکرش را در کنار مزار همسرش در کلیسای لوتران به خاک سپردند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دزیره کلاری معشوقه ناپلئون بناپارت فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.