زمان مطالعه: 5 دقیقه
دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کسانی که به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، نگرانی در مورد دردناک بودن درمان‌های...

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های کسانی که به دندانپزشکی مراجعه می‌کنند، نگرانی در مورد دردناک بودن درمان‌های دندان‌پزشکی است. معمولاً مراجعین دندان‌پزشکی در مورد نحوهٔ بی‌حسی و اینکه چه طور قرار است درد آن‌ها کنترل شود، سؤالات و ابهاماتی دارند. در این بخش آسمونی به برخی از سوالاتی که مراجعین در مورد بی‌حسی و روش‌های آن دارند پاسخ داده می‌شود و خدمات دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج فهرست خواهد شد.

دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

بی‌حسی موضعی در دندانپزشکی چیست؟

بی‌حسی موضعی در دندان‌پزشکی همان‌طور که از نامش پیداست با بی‌حس کردن یک ناحیه که شامل یک الی چند دندان می‌شود، موجب می‌شود که شما دردی را احساس نکنید. احساس درد در دندان‌پزشکی احساس بسیار ناخوشایندی است ولی با استفاده از بی‌حسی موضعی تقریباً دیگر مشکل درد حین اعمال دندان‌پزشکی به‌طور کامل برطرف می‌شود. بی‌حسی‌های موضعی انواع مختلفی دارند. ولی در بیشتر موارد انواع تزریقی آن در دندان‌پزشکی استفاده می‌شوند. بی‌حسی‌های موضعی سطحی به‌صورت ژل و اسپری اثرات بی‌حسی ضعیف‌تری دارند و برای بیشتر اعمال دندان‌پزشکی مانند درمان ریشه، جراحی و حتی بیشتر ترمیم‌ها کافی نیستند؛ بنابراین بیشترین حالتی که بی‌حسی موضعی برای مراجعین دندان‌پزشکی استفاده می‌شود، حالت تزریقی است.

آیا تزریق‌های دندان‌پزشکی دردناک هستند؟

تزریق‌های دندان‌پزشکی شاید به دلیل قطر سوزن کمتر و بی‌حسی موضعی بلافاصله و همچنین تکنیک‌ها و ناحیهٔ تزریق، به‌اندازه تزریق‌های پزشکی دردناک نباشند. از طرف دیگر دید بیشتر بیمار، اندازه و شکل وسیله تزریق و همچنین طول مدت تزریق و ناحیه مخاطی پر از گیرنده‌های عصبی آن، به بیماران ترس از درد بیشتری را منتقل کند. ولی در نظر داشته باشید که وجود یک بی‌حسی عمیق و کامل شرط لازم برای انجام بسیاری از درمان‌های دندان‌پزشکی است.

درخواست برخی از بیماران: لطفاً بدون بی‌حسی برای من کار انجام دهید!

به‌ندرت برخی از مراجعین به دلایل مختلف که مهم‌ترین آن‌ها ترس از تزریق است درخواست می‌کنند که بدون بی‌حسی برایشان درمان انجام شود. بال شخصه هرگز چنین درخواستی از بیماران را قبول نمی‌کنم. چون از کسی که نمی‌تواند با درد خیلی کم تزریق مدارا کند و بر ترسش غلبه کند، انتظار نمی‌توان داشت که درد شدید کار درمانی بدون بی‌حسی را تحمل کند؛ بنابراین درخواست کار بدون بی‌حسی به‌جز موردی که واقعاً دلیل استثنایی و خاصی داشته باشد، منطقی نیست.

دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج
دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

روش‌های آرام‌بخشی در دندان‌پزشکی غیر از بی‌حسی موضعی وجود دارند؟

غیر از بی‌حسی‌های موضعی روش‌های آرام‌بخشی دیگری هم وجود دارند که البته به‌اندازه بی‌حسی‌های موضعی استفاده نمی‌شوند و کاربردهای خاص خود را دارند:

آرام‌بخشی با استفاده از گاز: این روش به دلایل تکنیکی و قانونی در ایران رایج نیست ولی در بسیاری از کشورهای دنیا روش رایجی است. البته در این روش هم در ادامه از بی‌حسی‌های موضعی استفاده می‌شود اما عمل آرام‌بخشی و بی‌حسی را بسیار ساده می‌کند. در این تکنیک از گازی که به گاز خنده معروف است استفاده می‌شود. در دندان‌پزشکی اطفال استفاده از این روش جایگاه خاصی دارد.

آرام‌بخشی با استفاده از داروهای خوراکی یا تزریقی: داروهای آرام‌بخش به‌صورت خوراکی یا تزریقی ممکن است به صلاحدید پزشک روز قبل از مراجعه و یا ساعاتی قبل از مراجعه برای برخی از مراجعین تجویز شوند. این داروها کمک می‌کنند تا اضطراب بیمار کاهش، آرامش بیمار افزایش پیدا کند و امکان دستیابی به بی‌حسی موضعی کامل هم بیشتر شود. داروهای مورداستفاده در این روش‌های آرام‌بخشی موجب خواب‌آلودگی و کاهش هوشیاری می‌شوند و فقط باید تحت نظر پزشک و در مقدار توصیه‌شده استفاده شوند.

هیپنوتیزم و روش‌های مشاوره‌ای: هیپنوتیزم یک روش کاربردی در دندان‌پزشکی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات بیماران را کاهش دهد. البته تصورات بیشتر مردم در مورد هیپنوتیزم اغراق‌آمیز و غیردقیق است. هیپنوتیزم یک روش تکمیلی در بسیاری از درمان‌های دندان‌پزشکی می‌تواند باشد. ولی بالطبع تعداد کمی از دندان‌پزشکان ممکن است دارای این مهارت باشند (در آموزش عادی دانشکده این مهارت‌ها گنجانده نشده) از طرف دیگر همهٔ مراجعین ممکن است که کاندیدای مناسبی برای استفاده از این روش نباشند.

برای برخی از افراد که فوبیای شدید دندانپزشکی (ترس شدید از درمان‌های دندان‌پزشکی) دارند، ممکن است ملاقات با یک مشاور یا روانشناس برای ریشه‌یابی و حل مشکل ترس کمک‌کننده باشد.

بی‌هوشی برای درمان‌های دندان‌پزشکی:

تقریباً در افراد بزرگ‌سال نیاز به بی‌هوشی برای درمان‌های روتین دندان‌پزشکی وجود ندارد. در کودکانی که نمی‌توانند با دندان‌پزشک خود همکاری برای انجام داشته باشند و روی یونیت بنشینند و در بزرگ‌سالان با شرایط خاص (برای مثال عقب‌ماندگی ذهنی از نوعی که امکان همکاری بیمار با دندان‌پزشک را فراهم نکند) ممکن است که نیاز باشد درمان دندان‌پزشکی تحت بی‌هوشی عمومی انجام بگیرد. بالطبع انجام درمان تحت بی‌هوشی عمومی نیاز به امکانات بیمارستانی دارد و از زمان بیشتری هم از بیمار و تیم درمانی می‌گیرد.

آیا بی‌حسی موضعی دندان‌پزشکی عارضه دارد؟

بی‌حسی موضعی دندان‌پزشکی رایج، لیدوکائین حاوی رگ فشار (اپی‌نفرین) است که عارضه جانبی آن در دوزهای معمول بسیار اندک است. برخی از بیماران از خواب‌آلودگی یا سردرد بعد از بی‌حسی ممکن است شکایت کنند که البته یافتهٔ شایعی نیست و حتی ممکن است با استرس‌های قبل از درمانشان هم مرتبط باشد؛ بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که در حالت عادی بی‌حسی‌های موضعی دندان‌پزشکی برای سلامتی شما زیان‌بار نیستند.

آیا خانم‌های باردار مشکلی ازنظر دریافت بی‌حسی موضعی ندارند؟

در دوران بارداری استفاده از بی‌حسی موضعی لیدوکائین معمولی مشکلی را برای مادر و جنین ایجاد نمی‌کند و کاملاً ایمن است. البته اعمال دندان‌پزشکی در دوران بارداری ممکن است که نیاز به مجوز پزشک معالج متخصص زنان داشته باشد و سه‌ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام اعمال دندان‌پزشکی است.

dentistry-under-anesthesia
dentistry-under-anesthesia

دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

داریوش گودرزی پور دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

متخصص رادیولوژی (تصویربرداری) دهان، فک و صورت

آدرس مطب: کرج - چهارراه طالقانی - جنب اداره پست - ساختمان وزرا - طبقه 7 - واحد 703

ازاده رشیدنسب دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - خیابان شهید بهشتی - نرسیده به زیر گذر طالقانی - جنب بانک سپه - ساختمان پزشکان ایران زمین - طبقه 1 - واحد 1

محمود جلیلوند دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - گوهر دشت - خیابان دوم شرقی - ساختمان تهرانی - پلاک 12 - واحد 1

لیدا وکیل التجار دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - بین چهارراه طالقانی و میدان شهدا - برج رازی - طبقه 3

آیلار حسن زاده دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - عظیمیه - بلوار استقلال - مجتمع دندانپزشکی تریتا

اردشیر نجفی دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - مهرویلا - نبش میدان معلم - ساختمان اورانوس - طبقه 3

کسری قربانی دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

متخصص جراحی دهان، فک و صورت

آدرس مطب: کرج - خیابان شهید بهشتی - چهارراه طالقانی - ساختمان سروش

شکراله باباجانی دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - طالقانی شمالی - ابتدای خیابان شکوفه و غزل - ساختمان میلاد

زهرا سلطانی دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

جراح و دندانپزشک

آدرس مطب: کرج - فردیس - فلکه دوم - روبروی بانک کشاورزی

اوین فتاحی دکتر دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج

دندانپزشک

متخصص دندانپزشکی اطفال

آدرس مطب: کرج - فلکه اول گوهردشت - مجتمع تجاری اداری نیکامال - طبقه 6 - واحد 8

 
 
نظر خود را درباره «دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره دندانپزشکی بدون درد تحت بیهوشی کامل در کرج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.