زمان مطالعه: 5 دقیقه
بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی

بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی

صدا و ظاهر ابزار و تجهیزات دندانپزشکی کاملاً ترسناک به نظر می‌رسند. زمانی که شما در مطب دندانپزشکی راه می‌روید، صدای دریل یا دیدن قلاب‌های تیز و ابزارهایی که شما حتی نمی‌توانید آنها را توصیف کنید ستون فقرات شما را به لرزه درمی‌آورد. حتی ممکن است لوازم دندانپزشکی باعث شود که برخی از شما از دندانپزشک ترسیده و هر موقع که می‌خواهید نزد دندانپزشک بروید این کار را با اکراه انجام دهید.

دندانپزشکی و دندانسازی مانند همه مشاغل دیگر تجهیزات و وسایل و لوازم خاص خود را دارد. برای آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی و دندانسازی این بخش آسمونی را بخوانید چرا که بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی را معرفی می کنیم.





بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی
بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی
بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی

بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی

آسمونی : صدا و ظاهر ابزار و تجهیزات دندانپزشکی کاملاً ترسناک به نظر می‌رسند. زمانی که شما در مطب دندانپزشکی راه می‌روید، صدای دریل یا دیدن قلاب‌های تیز و ابزارهایی که شما حتی نمی‌توانید آنها را توصیف کنید ستون فقرات شما را به لرزه درمی‌آورد. حتی ممکن است لوازم دندانپزشکی باعث شود که برخی از شما از دندانپزشک ترسیده و هر موقع که می‌خواهید نزد دندانپزشک بروید این کار را با اکراه انجام دهید. به هر حال، روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند این شرایط را بهبود بخشد. با دانستن این موضوع که هر کدام از وسایل دندانپزشکی چه کاربردی دارد ممکن است اضطراب شما زمانی که دندانپزشک می‌خواهد روی دندان‌های شما کار کند تا حدی کاهش یابد.

ابزارهای مختلف دندانپزشکی

آینه دهان

این ابزار شاید کم ترس‌ترین لوازم دندانپزشکی است اما با این وجود ابزار مهمی است. آینه دهانی یک آینه کوچک است که یک دسته فلزی دارد. این ابزار دو کاربرد دارد. نخست این که دندانپزشک با استفاده از آن می‌تواند داخل تمام دهان را مشاهده کرده و معمولاً می‌تواند به مشاهده قسمت‌هایی که پیچیدگی‌های فیزیکی دارد کمک کند. با استفاده از این آینه پیدا کردن پوسیدگی دندان و مشکلات احتمالی دیگر دهان راحت‌تر است که در صورت استفاده نکردن از این ابزار قابل شناسایی نیستند. ثانیاً این ابزار به دندانپزشک کمک می‌کند که بدون استفاده از دست، زبان شما را جابه‌جا کرده یا آن را به سمت داخل گونه‌های شما هدایت کند.

انبرک دندانپزشکی

انبرک دندانپزشکی که به آن کاوشگر دندان نیز گفته می‌شود یکی از ابزار ترسناک دندانپزشکی است اما برای یافتن علائم پوسیدگی‌های دندانی یا بیماری‌های لثه مفید است. این ابزار یک دسته بلند و قلاب تیزی در سر آن دارد. این ابزار بیشتر برای یافتن کیسه‌های بین دندانی و تراشیدن جرم‌ها و پلاک‌های روی دندان به کار برده می‌شود. اگر دندان شما پوسیدگی‌های قابل مشاهده داشته باشد، دندانپزشک ممکن است از نوک تیز این ابزار برای بررسی این حفره یا پوسیدگی استفاده کند. این ابزار شبیه ابزار قرون وسطایی است اما یک ابزار پیشگیرانه دندانپزشکی است.

اسکالر

در حالی که انبرک دندانپزشکی برای برداشتن جرم‌ها و پلاک‌های مختصر دندانی به کار برده می‌شود، اسکالر برای برداشتن جرم‌ها و پلاک‌های انباشته شده بزرگ‌تر به کار برده می‌شود. بیشتر بیماران که به جرم‌گیری نیاز دارند، مشکلات شدیدتری در لثه دارند اما همه افراد درجاتی از انباشتگی جرم‌ها و پلاک‌ها را روی دندان خود دارند. زمانی که شما می‌خورید و می‌آشامید، ذرات ریز مانند شکرها و اسیدها به دندان‌های شما می‌چسبند و باکتری‌ها ایجاد می‌شوند. این باکتری‌های برای دندان مضر بوده و باعث پوسیدگی دندان می‌شوند. با این که با مسواک کردن و کشیدن نخ دندان می‌توان برخی از این پلاک‌ها را تمیز کرد اما در برخی موارد برای پاک کردن جرم‌های روی دندان باید از این ابزار کمک گرفت. با کمک اسکالر می‌تواند پلاک‌ها را تراشید و در حالی که این کار لزوماً راحت نیست می‌تواند از افتادن و از دست دادن دندان به دلیل پوسیدگی جلوگیری کند.

مکنده بزاق یا تجهیزات ساکشن

برخلاف ابزارهای دیگر دندانپزشکی، مکنده بزاق یکی از لوازم دندانپزشکی است که کنار آمدن با آن راحت‌تر است و در بسیاری از مواقع نیز باعث خنده می‌شود. زمانی که دندانپزشک در حال معاینه دهان شما است غالباً به یک فضای خشک نیاز دارد. تجهیزات دندانپزشکی ساکشن یک لوله بلند است که به یک دستگاه مکنده متصل بوده و بزاق را از دهان شما خارج می‌کند. شما ممکن است صدای دستگاه ساکشن را بشنوید و سر دستگاه را داخل گونه‌های یا روی زبان خود احساس کنید اما این چیزی نیست که باعث ترس شما شود. در هنگام انجام فرایندهای دندانپزشکی ممکن است نیاز باشد که دندانپزشک از آب در دهان شما استفاده کند و در این موارد شما باید مکرراً دهان خود را ببندید تا دستگاه بتواند آب جمع شده در دهان شما را از آن خارج کند.

دریل دندانپزشکی

شاید ترسناک‌ترین تجهیزات دندانپزشکی دریل آن باشد صدای این دریل باعث ترس زیاد بیمار می‌شود. به هر حال، مؤثرترین روش این است که قبل از استفاده از دریل، حفره‌های دندانی را پر کنید. این دریل الکتریکی با سرعت 250 هزار دور در دقیقه می‌چرخد و آب را در دهان شما می‌پاشد. اگر در هنگام دریل کردن دندان آب پاشیده نشود باعث آسیب‌دیدگی دندان شما می‌شود. در حالی که استفاده از دریل دندانپزشکی به دلیل لرزشی که در دندان‌های شما ایجاد می‌کند ناراحت‌کننده و آزاردهنده است اما معمولاً در زمانی که دندان‌های شما به طور موضعی بی‌حس شده باشند شما متوجه درد نخواهید شد.

سرنگ دندان

برای بیحس کردن دندان از سرنگ دندانپزشکی در زیر دهان استفاده می‌شود. سوزن این سرنگ‌ها کمی بلندتر از سوزن‌ها یا سرنگ‌های معمولی است تا دندانپزشک بتواند برای بیحس کردن دهان، نقطه مورد نظر را به طور دقیق‌تر انتخاب کند. شات اول در هنگام تزریق باعث ناراحتی شما در یک لحظه می‌شود اما با وجود مواد بیحس کننده بلافاصله بیحس می‌شود. اگر در اطراف ناحیه‌ای که سوزن وارد آن شده است احساس ناراحتی می‌کنید بهترین کار این است که به آن توجه نکنید زیرا بلافاصله برطرف می‌شود و چیزی برای ترس وجود ندارد. بسیاری از دندانپزشکان قبل از تزریق مواد بیحسی، دهان را به طور موضعی بیحس می‌کنند تا بیمار متوجه درد ناشی از فرو رفتن سوزن نشود.

قالب‌ها

اگر شما نیاز به روکش‌های دندانی یا محافظ دهانی دارید، دندانپزشک ممکن است از قالب برای دندان‌های شما استفاده کند. این قالب‌ها ترسناک نیستند ولی به هر حال، فریم‌هایی هستند که با مواد نرم پر شده و در دهان بیمار قرار داده می‌شوند. زمانی که شما دهان خود را بسته و دندان‌ها را روی هم قرار می‌دهید، قالب شکل دندان شما را به خود می‌گیرد. مواد قالبگ یری مزه و طعم خوبی ندارند اما پس از گذشت چند ثانیه قابل تحمل می‌شوند. حتی برخی از دندانپزشکان از اسانس‌ها یا خوشبوکننده‌های متنوعی برای کودکان استفاده می‌کنند. اکنون شما اطلاعات بیشتری در مورد ابزاری که در اقدامات دندانپزشکی معمولی به کار برده می‌شوند کسب کنید دیگر از ترس زیر پتو مخفی می‌شوید. این ابزار در دستان یک دندانپزشک متخصص بدون ضرر بوده و وی ممکن است مواردی که باعث ترس و آزار شما می‌شوند را به روش‌هایی مانند بیهوشی خنثی کند. شما می‌توانید با اطلاعاتی که در مورد هر ابزار دندانپزشکی دارید، دندانپزشک خود را شگفت‌زده کنید.

بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی
بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی

بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی

تهران طب

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی-مقابل دانشکده دامپزشکی پاساژ کاوه طبقه راهروی دوم پلاک: 26

تلفن : 66914071

محمد پور

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-م انقلاب-خ آزادی پاساژ مجتمع تجاری کاوه پلاک: 5

تلفن : 66949878

فروشگاه میلادنت

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی، نبش خ اسکندری، پاساژ تجهیزات دندانپزشکی آزادی طبقه دوم پلاک: 73

تلفن : 66122763

جویاگستر

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی-نبش خ اسکندرشمالی پاساژ آزادی طبقه اول پلاک: 29

تلفن : 66900484

بسیمی

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-م انقلاب ، ابتدای خ آزادی پاساژ کاوه پلاک: 65

تلفن : 66422770

کوثر تجهیزات

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی پاساژ آزادی طبقه دوم پلاک: 85

تلفن : 66591926

عالی فر

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-م انقلاب-خ آزادی پاساژ مجتمع تجاری کاوه پلاک: 24

تلفن : 66427161

حکمت

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-م انقلاب-خ آزادی پاساژ کاوه پلاک: 66

تلفن : 66428807

شرکت آریان رادتجهیز

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی-نبش اسکندری شمالی پاساژ آزادی طبقه -واحد2 پلاک: 88

تلفن : 66941021

برسام

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی ، نبش اسکندری شمالی پاساژ آزادی طبقه اول ، واحد 48

تلفن : 66594280

اعتمادی

نشانی : ایران، تهران، منطقه 6-خ آزادی ، نبش اسکندری شمالی پاساژ آزادی طبقه اول پلاک: 42

تلفن : 66914981

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین شرکت تامین کننده و فروشنده کالا و مواد اولیه دندانپزشکی و دندانسازی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.