زمان مطالعه: 14 دقیقه
تور دانمارک

تور دانمارک

دانمارک یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیا است. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، تمیزی و امکانات دوستدار محیط زیست،...

تور دانمارک
تور دانمارک

دانمارک یکی از دیدنی‌ترین کشورهای دنیا است. چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، تمیزی و امکانات دوستدار محیط زیست، دهکده‌ها و آثار تاریخی قرون وسطایی و متعلق به وایکینگ‌ها، همگی از جذابیت‌های دانمارک هستند. اهالی این کشور رفتار بسیار دوستانه‌ای با گردشگران دارند و مهمان‌نواز هستند. دانمارکی‌ها سبک زندگی شاد و منظمی دارند. البته سفر به این کشور اصلا سفر ارزانی نیست اما مطمئنا ارزش هزینه کردن دارد. ضمن اینکه نواحی دورتر از پایتخت، مناطق روستایی و حومه‌ی شهرها بسیار ارزان‌تر هستند و البته از نظر جاذبه‌های طبیعی مثل تپه‌های سرسبز، دریاچه‌ها و خطوط ساحلی، بسیار شگفت‌انگیز و رویایی هستند. با کمک این راهنمای سفر علاوه بر اینکه با اطلاعات ضروری در مورد این کشور آشنا می‌شوید، می‌توانید تا حدودی هزینه‌های سفر به دانمارک را کاهش دهید و بهترین جاذبه‌های گردشگری آن را بشناسید.

جاذبه‌های گردشگری تور دانمارک

جذابیت‌های دانمارک، این کشور دیدنی را به یکی از مقصدهای محبوب گردشگری در دنیا تبدیل کرده است. در این کشور دیدنی می‌توانید از وساحل زیبا، قلعه‌های رویایی، جنگل‌های سرسبز، آب‌و‌هوای مطبوع، اهالی مهمان‌نواز و شوق زندگی که در گوشه و کنار شهرهای کوچک و بزرگ وجود دارد، لذت ببرید. در ادامه با تعدادی از جاذبه‌های گردشگری دانمارک آشنا می‌شویم.

کپنهاگ، دنیایی از جاذبه‌های گردشگری متنوع و مقصد اصلی گردشگران در سفر به دانمارک است. پایتخت زیبای دانمارک، معماری فوق‌العاده، تفریحات شبانه‌ی پرجنب‌و‌جوش و اهالی مهمان‌نوازی دارد. بزرگ‌ترین شهر دانمارک، یک مقصد گردشگری گران است اما بدون شک ارزش هزینه کردن دارد.

denmark-tour
denmark-tour

باغ‌های تیوولی (Tivoli)، کپنهاگ تور دانمارک

بسیاری از گردشگران در سفر به کپنهاگ از این باغ‌های دیدنی و مشهور استقبال می‌کنند. قدمت این مجموعه به سال 1843 برمی‌گردد. باغ‌های تیوولی الهام‌بخش پارک‌های موضوعی دیزنی بوده‌اند. در این مجموعه‌ی تفریحی جاذبه‌های متعددی وجود دارد. رستوران، کافه، باغ، غرفه‌های مواد غذایی، تئاتر عروسکی، چرخ و فلک و ترن هوایی. یک تالار کنسرت قدیمی هم در این مجموعه وجود دارد. تیوولی به یکی از سمبل‌های کپنهاگ تبدیل شده و در تمام دنیا شهرت دارد و در فیلم‌های بسیاری به نمایش درآمده است. شب‌ها، نمایش آتش‌بازی، آسمان را روشن می‌کند و در فصل زمستان، باغ با هزاران لامپ رنگی به مناسبت کریسمس تزیین می‌شود. جمعه‌شب‌ها در فصل تابستان، کنسرت‌های رایگان برگزار می‌شود.

تور دانمارک
تور دانمارک

کاخ کریستینبورگ  (Christiansborg)، کپنهاگ تور دانمارک

در جزیره‌ی کوچک Slotsholmen درست در مرکز کپنهاگ، کاخ کریستینبورگ، مقر دولت دانمارک واقع شده است. قدمت این بنا بیش از 800 سال است. این کاخ که مرکز قدرت پادشاهی دانمارک است از پارلمان، دادگاه عالی و دفتر نخست‌وزیر میزبانی می‌کند. طرفداران سریال محبوب Borgen با این مجموعه به خوبی آشنا هستند. بخش‌های زیادی از این مجموعه برای بازدید عموم باز است. یک اسقف اعظم استحکامات شهر را در سال 1167 در این مکان ساخته است و اکنون گردشگران می‌توانند از بقایای به جامانده از قلعه‌ی اسقف دیدن کنند.

موزه ملی دانمارک، کپنهاگ تور دانمارک

اگر از باغ تیوولی ده دقیقه پیاده‌روی کنید، به موزه‌ی ملی دانمارک می‌رسید که نمایش باشکوهی از تاریخ و فرهنگ این کشور است. در این موزه، مجموعه‌ی بی‌نظیری از آثار هنری و صنایع دستی دانمارک شامل نقره‌جات و ظروف چینی و تزیینات کلیساهای گوتیک و رومانسک به نمایش درآمده است. انواع عتیقه‌جات و لباس‌هایی از قرن هجدهم و نوزدهم هم در این موزه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است. کامل‌کننده‌ی این موزه، یک نمایشگاه قوم‌نگاری است که آثاری از گرینلند، آسیا و آفریقا هم در میان آثار آن به چشم می‌خورد. در موزه‌ی کودکان، بچه‌ها می‌توانند لباس‌های سنتی بپوشند، سوار کشتی وایکینگ‌ها شوند و با کلاس‌های درس قدیمی آشنا شوند.

گالری ملی دانمارک، کپنهاگ تور دانمارک

گالری ملی دانمارک، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی هنری دانمارک را در اختیار دارد. این آثار ابتدا در کاخ کریستینبورگ نگهداری می‌شدند اما در اواخر قرن نوزدهم به مکان فعلی منتقل شدند. این مجموعه بیش از 700 سال هنر اروپا و اسکاندیناوی را پوشش می‌دهد و آثار ارزشمندی از هنرمندان مشهوری چون پیکاسو و ادوارد مونک را در اختیار دارد. کافه‌ی مجموعه هم مکان جذابی برای استراحت و آشنایی با محیط اطراف است.

denmark-tour
denmark-tour

نیهاون (Nyhavn)، کپنهاگ تور دانمارک

حتما تصاویر زیبای کانال نیهاون را در کارت‌پستال‌ها و پوسترهای مختلف دیده‌اید؛ مکانی عالی برای گشت‌و‌گذار و لذت بردن از کافه‌های فوق‌العاده‌ی کپنهاگ. این منطقه با اضافه شدن خانه‌های رنگارنگ، رستوران‌ها و موزه‌های متعدد به یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا تبدیل شده است. علاوه بر گردشگران خارجی، بسیاری از اهالی شهر هم برای تفریح و گذراندن وقت به این منطقه می‌روند و در کافه‌ها و رستوران‌ها از اوقات فراغت خود لذت می‌برند. اگر دوستدار ماجراجویی و هیجان هستید هیدروفویل یا قایق‌های باله‌دار را امتحان کنید یا از تورهای کروز لذت‌بخشی که در بندر ارائه می‌شود، لذت ببرید.

برج مدور (Round Tower)، کپنهاگ تور دانمارک

اگر دوست دارید زیباترین چشم‌اندازها از شهر زیبای کپنهاگ را ببینید از برج مدور بالا بروید. این برج در سال 1642 به عنوان رصدخانه ساخته شده است. اگر به نجوم علاقه‌مند باشید می‌توانید از تماشای مجموعه‌ای مرتبط با منجم مشهور دانمارکی یعنی تیکو براهه (Tycho Brahe) لذت ببرید. در غیر این صورت می‌توانید از بالای این برج مناظر زیبای شهر را ببینید و لذت ببرید. سکوی بازدید این برج از طریق یک سطح شیب دار مارپیچ قابل دسترسی است.

تور دانمارک
تور دانمارک

کاخ آمالین برگ (Amalienborg)، کپنهاگ تور دانمارک

در محله‌ی قدیمی Frederiksstaden، کاخ‌ دیدنی آمالین برگ را خواهید دید که باغ‌های آرامی در کنار آب دارد. این بنا در اصل به عنوان اقامتگاهی برای طبقه‌ی نجبا ساخته شده است. در سال 1974 پس از آتش‌سوزی در کاخ کریستینبرگ، خانواده‌ی سلطنتی دانمارک در این کاخ اقامت کردند و از ان به بعد این کاخ به عنوان کاخ زمستانی خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفته است. این مجموعه از چهار کاخ یکسان هشت‌وجهی تشکیل شده است که ادعا می‌شود که طراحی آن بر اساس نقشه‌ای است که برای میدانی در پاریس طراحی شده است. این میدان در حال حاضر میدان کونکورد (Place de la Concorde) نام دارد. این مجموعه به سبک روکوکو ساخته شده و المان‌های معماری فرانسوی و آلمانی را ترکیب کرده است. سربازان گارد سلطنتی با کلاه‌هایی از پوست خرس و یونیفرم‌های آبی، یکی از جاذبه‌های مورد توجه گردشگران در این مجموعه‌ی دیدنی هستند.

پل اورسوند (Oresund Bridge) تور دانمارک

پل اورسوند یک پل دوطرفه جاده‌ای و ریلی است که با عبور از تنگه اورسوند دو کشور سوئد و دانمارک را از طریق زمینی به یک‌دیگر متصل می‌کند. این پل که مدت‌ها برای اجرای آن برنامه‌ریزی می‌شد و گاهی این برنامه‌ریزی‌ها بحث‌برانگیز بود، در نهایت به یکی از نمادهای اسکاندیناوی تبدیل شد. این پل از کپنهاگ شروع می‌شود و در حدود 10 کیلومتر است. با ماشین یا قطار می‌توانید از آن بگذرید. در بخش دانمارکی، پل با یک تونل شروع می‌شود تا در پروازهای فرودگاه کپنهاگ که در مجاورت آن قرار دارد، مشکلی ایجاد نکند. این سازه در سال 1999 افتتاح شد و در حال حاضر جزیره‌ی شیلند (Zealand)، بزرگترین جزیره‌ی دانمارک را به سواحل جنوب غربی سوئد، بندر مالمو، سومین شهر بزرگ این کشور متصل می‌کند. در این مسیر دو ریل راه‌آهن برای رفت‌وآمد قطارها و چهار خط ماشین‌رو تعبیه شده است. پل اورسوند طولانی‌ترین پل جاده‌ای و ریلی اروپا است و شبکه‌های جاده‌ای و ریلی شبه جزیره اسکاندیناوی از طریق این پل به اروپای مرکزی و غربی وصل شده است.

موزه فضای باز Lyngby، کپنهاگ تور دانمارک

در 15 کیلومتری خارج کپنهاگ، یک موزه‌ی فضای باز به نام Lyngby وجود دارد که بخشی از موزه‌ی ملی دانمارک است. بسیاری از گردشگران دانمارک حتما بازدید از این موزه را در برنامه‌ی سفر خود می‌گنجانند. این موزه وسعتی برابر با 35 هکتار را در بر می‌گیرد. خانه‌باغ‌های سنتی، آسیاب، ساختمان‌های کشاورزی و بناهای مختلفی از سراسر کشور در این موزه‌ی زنده گرد هم آمده‌اند. نژادهایی از حیوانات بومی اهلی، باغ‌های تاریخی زیبا و خانه‌های قدیمی و سنتی و مکان‌های در نظر گرفته شده برای پیک‌نیک از جذابیت‌های این موزه‌ی روباز هستند. در اطراف این موزه می‌توانید از اسب‌سواری لذت ببرید.

denmark-tour
denmark-tour

قلعه کرانبورگ (Kronborg)، هلسینگور (Helsingør) تور دانمارک

قلعه‌ی کرانبورگ نه تنها مکانی برای برگزاری نمایشنامه‌ی هملت شکسپیر است بلکه به عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. به همین دلیل یکی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار در شهر هلسینگور است. کسانی که حتی اندکی به ادبیات علاقه دارند، از تماشای این قلعه‌ی زیبا لذت می برند.

این بنای چشم‌گیر به خوبی از دور قابل مشاهده و تشخیص است. قدمت بنای فعلی به سال 1640 برمی‌گردد البته قلعه‌های قدیمی‌تری نیز در مکان همین قلعه پیش از ساخت آن وجود داشته‌اند. برای مدت صد سال از این قلعه به عنوان پادگان نظامی استفاده شده است و در نهایت قلعه در سال 1924 بازسازی شده است.

تور دانمارک
تور دانمارک

قلعه اگسکوف (Egeskov) تور دانمارک

این قلعه‌ی زیبا که انگار از دل داستان‌های قدیمی بیرون آمده است، کمتر از 30 دقیقه از ادنسه (Odense)  فاصله دارد و یکی از بهترین نمونه‌های قلعه‌های تاریخی در اروپا است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است. ساختار رنسانس فوق‌العاده‌ی این بنا در سال 1554 تکمیل شده و هدف اولیه از ساخت این قلعه، اهداف نظامی بوده است. در جریان قرن‌های متمادی، کاربری و مالکیت این قلعه تغییر کرده است. در سال 1959 این مجموعه برای بازدید عموم گشوده شد و از آن زمان به بعد برنامه‌های متعددی برای توسعه و بازسازی آن صورت گرفته است. یک موزه‌ی ماشین‌های قدیمی در سال 1967 در آن افتتاح شد و جاذبه‌های دیگری به مرور به این مجموعه اضافه شد؛ از جمله تورهای سگ‌وی (Segway) . بازدید از این مجموعه‌ی باشکوه و زیبا یکی از بهترین بخش‌های سفر شما به دانمارک خواهد بود. ضمنا بازدید از این قلعه، تفریح خوبی برای خانواده‌هاست.

موزه هانس کریستین آندرسن تور دانمارک

همه‌ی ما هانس کریستین آندرسن نویسنده‌ی معروف دانمارکی را می‌شناسیم و با داستان‌های زیبایش دوران کودکی را سپری کرده‌ایم. داستان‌های خواندنی این نویسنده با فرهنگ دانمارکی گره خورده است. اگر به ادبیات علاقه‌مند هستید، در سفر به دانمارک، بازدید از این موزه را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. قدمت این موزه به سال 1908 بازمی‌گردد و به زندگی این نویسنده اختصاص یافته است. آثار، یادگاری‌ها و دست نوشته‌هایی از او در این موزه به نمایش درآمده است. سالن گنبدی این مجموعه با تصاویری از اتوبیوگرافی آندرسن تزیین شده است. در جنوب غربی کلیسای جامع اودنسه، خانه‌ی کودکی هانس کریستین آندرسن قرار دارد که بخشی از موزه است.

جزایر فارو تور دانمارک

اگر می‌خواهید از مناطق گردشگری شلوغ فاصله بگیرید و آرامش بیشتری را تجربه کنید، جزایر فارو را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنید. پادشاهی دانمارک شامل دو کشور خودمختار جزایر فارو و گرینلند می‌شود. جزایر فارو  مجمع‌الجزایری از 18 جزیره‌ی دورافتاده است. چشم‌اندازهای طبیعی این جزایر شامل سواحل صخره‌ای شیب‌دار، مراتع، تپه‌های پوشیده از مه و آبدره‌های زیباست. گلف استریم آب‌و‌هوای این جزیره را معتدل کرده است. تنوع فوق‌العاده‌ای از موجودات دریایی و گونه‌های متنوعی از ماهی را در این منطقه می‌توانید مشاهده کنید. ماهیگیران زیادی چه برای تفریح و چه کار به این منطقه سفر می‌کنند. علاوه بر موجودات دریایی متنوع، پرندگان ساحلی زیادی را هم می‌توانید در این جزیره از نزدیک ببینید. علاوه بر اینها، در فصل تابستان فستیوال‌های متعدد موسیقی هم در این جزایر برپا می‌شود.

علاوه بر چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، در این جزایر می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری مختلفی مثل موزه‌ی تاریخ و کلیسای قدیمی هم دیدن کنید.

denmark-tour
denmark-tour

شهر راسکیله (Roskilde) تور دانمارک

این شهر تاریخی دانمارک بین سال‌های 960 تا 1536 پایتخت این کشور بوده است. در این شهر زیبا می‌توانید با تاریخ دانمارک آشنا شوید، ساختمان‌های قدیمی و زیبا را ببینید و از موزه‌های متعدد با موضوع وایکینگ‌ها دیدن کنید. این شهر کوچک در نزدیکی کپنهاگ قرار دارد. رفتن به آن از کپنهاگ بسیار راحت است. کلیسای جامع راسکیله یکی از مشهورترین کلیساهای دانمارک است. هر سال ماه ژوئن بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی اروپا در این شهر برگزار می‌شود.

آرهوس (Aarhus) تور دانمارک

دومین شهر بزرگ دانمارک به هنر و فرهنگ مشهور است. علاوه بر موزه‌های متعدد و نگارخانه‌های دیدنی، پارک‌های تفریحی فوق‌العاده‌ای در این شهر وجود دارد که از میان آنها می‌توان لگولند (Legoland) و Tivoli Friheden را نام برد. اواخر ماه آگوست در فستیوال تفریحی آرهوس شرکت کنید. علاوه بر این، این شهر یک شهر دانشگاهی محسوب می‌شود و به همین دلیل تفریحات شبانه و جوان‌پسند و رستوران‌های ارزان‌قیمتی دارد.

تور دانمارک
تور دانمارک

پارک جنگلی Dyrehaven تور دانمارک

این پارک جنگلی که درمیان مردم با نام پارک گوزن شناخته می‌شود، خارج از کپنهاگ و در شهر Klampenborg قرار دارد. هم گردشگران و هم اهالی این کشور از فعالیت‌های ورزشی و تفریحی متعددی مثل دوچرخه‌سواری، پیاده‌گردی و اسب‌سواری در حوالی این پارک لذت می‌برند. داخل این پارک، مجموعه‌ی تفریحی Bakken واقع شده است. ورودی این پارک رایگان است.

راندرس (Randers) تور دانمارک

این شهر کوچک در بندرگاه  آب‌دره‌ی Kolding واقع شده است و مکانی آرام و جذاب برای فعالیت‌های تفریحی متعددی چون پیاده‌گردی در طبیعت، تماشای پرندگان و دوچرخه‌سواری است. خیابان‌های سنگ‌فرش و کوچه‌های پرپیچ‌و‌خم این شهر به همراه قلعه‌ها و آثار تاریخی، از جذابیت‌های این شهر کوچک دانمارکی هستند.

سواحل دانمارک تور دانمارک

دانمارک سواحل متعدد و 7400 کیلومتر خط ساحلی دارد. در ماه‌های تابستان، گردشگران زیادی به خصوص از آلمان برای لذت بردن از این سواحل به دانمارک سفر می‌کنند. گرچه ممکن است آب‌و‌هوا کمی غیرمنتظره باشد اما گذراندن یک روز آفتابی در سواحل دانمارک، تجربه‌ی لذت‌بخشی است که سفرتان را به یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای زندگی تبدیل می‌کند.

denmark-tour
denmark-tour

موزه‌ی اسکاگن (Skagen) تور دانمارک

 این موزه در شهر  توریستی اسکاگن در شمالی‌ترین نقطه‌ی دانمارک قرار دارد. این موزه به نمایش آثار هنری و آثار مرتبط با دوران اوج این هنر در منطقه اختصاص دارد. هزینه‌ی ورودی این موزه، 100 کرون است.

قلعه بوربی (Borreby) تور دانمارک

قدیمی‌ترین سازه به سبک رنسانس که در دانمارک هنوز پابرجاست، همین قلعه است که خارج از جزیره‌ی شیلند واقع شده است. اگر به قلعه‌ها علاقه داشته باشید قطعا از تماشای قلعه‌ی بوربی که در فیلم‌های زیادی به نمایش درآمده، لذت می‌برید.

شیلند شمالی تور دانمارک

از طریق قطار می‌توانید خود را از کپنهاگ به شیلند شمالی برسانید؛ جایی که چشم‌اندازهای طبیعی و ساحلی زیبایی دارد و قلعه ی زیبای کرانبورگ هم در آن واقع شده است. اگر می‌خواهید یکی دو روزی را دور از هیاهوی شهر و شلوغی و ازدحام بگذرانید، این منطقه مکان مناسبی است چرا که بسیاری از گردشگران معمولا از آن صرف نظر می‌کنند.

پیاده‌گردی در طبیعت بکر تور دانمارک

درست مثل سایر اهالی اسکاندیناوی، دانمارکی‌ها هم به گشت‌و‌گذار در طبیعت بسیار علاقه‌مند هستند. مسیرهای پیاده‌روی زیادی در سراسر این کشور وجود دارد که بسیاری از آنها با هم تقاطع دارند. هم برای پیاده‌روی چند ساعته و هم برای سفرهای کوتاه چند روزه در دل طبیعت، امکانات کافی در دانمارک وجود دارد. در وب‌سایت waymarkedtrails.com می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی را پیدا کنید.

تور دانمارک
تور دانمارک

باغ ژاپنی Den Japanske Have تور دانمارک

این باغ ژاپنی زیبا علاوه بر باغ‌های کوچک و بزرگ، دارای امکاناتی چون چای‌خانه، فروشگاه، کافه و یک خانه‌ی ژاپنی است. در فصل پاییز و زمستان، زیبایی این باغ به اوج خود می‌رسد.

شهر Svendborg تور دانمارک

این شهر در جزیره‌ی Funen در جنوب دانمارک قرار دارد. در این شهر زیبا می‌توانید رد پای تاریخ را به وضوح مشاهده کنید. در بازدید از این شهر حتما از کاخ Vlademars دیدن کنید؛ کاخی که پادشاه کریستین چهارم برای پسرش ساخته بود. البته پسر او قبل از اینکه در این کاخ زندگی کند، از دنیا رفت. بخش‌های مختلفی در این مجموعه وجود دارد که می‌توانید از گشت‌و‌گذار در آنها لذت ببرید. سه موزه و یک کافه‌ی دوست‌داشتنی در این مجموعه وجود دارد که بازدید از آنها برای عموم آزاد است. علاوه بر این کاخ، می‌توانید چند روزی را به گشت‌و‌گذار حوالی این شهر و تماشای آثار معماری متعدد آن بگذرانید.

جشنواره‌های موسیقی تور دانمارک

در دانمارک فستیوال‌های موسیقی متعددی برگزار می‌شود که برخی از آنها شهرت جهانی دارند. مثلا فستیوال موسیقی راک راسکیله که هر سال برگزار می‌شود و در طی آن 80 هزار بلیط به فروش می‌رسد. از دیگر رویدادهای مهم موسیقی در این کشور می‌توان فستیوال Skanderborg را نام برد که در ماه آگوست برگزار می‌شود و مختص موسیقی راک است. فستیوال جاز کپنهاگ  در ماه جولای برگزار می‌شود.

denmark-tour
denmark-tour

کتیبه‌های سنگی Jelling stones تور دانمارک

این مجموعه، سنگ‌های رونی بزرگ هستند که قدمت آنها به قرن دهم برمی‌گردد. سنگ رونی یا کتیبه رونی به طور معمول سنگی بلند شده از سطح زمین با کتیبه‌ای به خط رونیک بر آن است. این مجموعه در سال 1994 به عنوان میراث جهانی یونسکو انتخاب شده است. با قطار از شهر آرهوس می‌توانید خود را به این مجموعه‌ی تاریخی برسانید.

در دانمارک هم سه وعده‌ی غذایی وجود دارد که از این سه وعده صبحانه و شام در منزل صرف می‌شود. امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، وعده‌ی ناهار را معمولا اعضای خانواده در کنار هم نیستند و بیشتر اوقات غذای حاضری می‌خورند.



تور دانمارک
تور دانمارک
ymerdrys

صبحانه شامل نان چاودار، نان سفید و انواع مربا و پنیر است. بزرگترها معمولا از قهوه یا چای به عنوان نوشیدنی استفاده می‌کنند. کودکان و نوجوان‌ها از شیر و محصولات لبنی در وعده‌ی صبحانه استفاده می‌کنند. انواع غلات صبحانه هم در دانمارک رایج است.

صبحانه‌ی مخصوص دانمارکی یعنی ymerdrys با نان چاودار و شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود. در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم انواع خاصی از نان‌های صبحانه در دانمارک رایج شد که به شکل‌های مختلف تهیه می‌شوند و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نان‌ها را به شکل تازه و در سراسر این کشور در تمام روزهای هفته می‌توانید به سادگی خریداری کنید.

یکشنبه‌ها بسیاری از دانمارکی‌ها علاوه بر نان رول‌های مخصوص صبحانه به همراه مربا یا پنیر، شیرین دانمارکی یا wienerbrød هم می‌خورند. این شیرینی از لایه‌های نازک خمیر به همراه کره، دارچین شکر یا کاسترد تهیه می‌شود. بعضی خانواده‌ها آب‌میوه هم به صبحانه‌ی خود اضافه می‌کنند.



denmark-tour
denmark-tour
wienerbrød

فرهنگ غذایی تور دانمارک

دانمارکی‌ها گاهی این وعده را به شکل مهمانی برای جشن تولد یا سالگرد ازدواج هم برگزار می‌کنند.

ناهار در دانمارک معمولا یک وعده غذایی سرد است که به همراه قطعاتی از نان چاودار کره‌ای و انواع سس‌ها سرو می‌شود. در دوران قرون وسطا، کشاورزان دانمارکی ساندویچ باز در دانمارک شده است.  ساندویچ باز از یک تکه نان با یک یا چند لایه مواد غذایی روی آن تشکیل می‌شود. برای تهیه‌ی این ساندویچ یک تکه تست یا نان تازه به کار می‌رود که مواد غذایی مختلفی مانند کره، پاته، پنیر، انواع مختلف کالباس از قبیل رست بیف، بوقلمون، ژامبون، بیکن، سالامی یا سوسیس‌های مختلف و سبزیجاتی از قبیل فلفل، گوجه فرنگی، تربچه، پیازچه و خیار روی آن قرار می‌گیرد.

تور دانمارک
تور دانمارک

وعده‌ی غذایی شام، middag نامیده می‌شود چون در دوران گذشته این وعده خیلی زود و در اواسط روز صرف می‌شده است. این وعده معمولا در خانه خورده می‌شود و اعضای خانواده سعی می‌کنند که برای این وعده دور هم جمع شوند و غذای گرم بخورند.

تا اواسط قرن بیستم این وعده از دو قسمت تشکیل می‌شد. قسمت اول برای شروع غذا شامل آب گوشت یا سوپ شیرین میوه‌جات بود. وعده‌ی اصلی گوشت یا ماهی بوده که همراه با سیب‌زمینی و سس‌های خاص سرو می‌کردند. یکشنبه‌ها به جای وعده‌ی اول، پودینگ سرو می‌کردند. در نهایت به مرور زمان این دو وعده یه یک وعده تبدیل شده‌اند.

امروزه با گسترش وسایل پخت و پز و برقی شدن وسایل و وجود یخچال و فریزر، سبک و سیاق پیتزا در این کشور گسترش یافته است و در اواخر دهه‌ی 1990، غذاهای آسیایی هم به دانمارک راه پیدا کردند اما هیچ وقت زیاد رواج پیدا نکردند و همه‌گیر نشدند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تور دانمارک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تور دانمارک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.