معرفی تیمهای حاضر در جام جهانی روسیه /  اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر

دانمارک در یک نگاه

لقب: De Rød-Hvide( قرمز و سفید)، دینامیت دانمارکی بالاترین سازمان فوتبالی: اتحادیه فوتبال دانمارک( Dansk Boldspil-Union) بهترین عنوان در رنکینگ فیفا: 3( می 1997، آگوست 1997) بدترین عنوان در رنکینگ فیفا: 51( آوریل 2017) تعداد حضور در جام‌جهانی: 5 اولین مسابقه رسمی: دانمارک(9-0) فرانسه( 19 اکتبر 1908 در لندن؛ انگلستان) بهترین پیروزی: دانمارک(17-1) فرانسه( 22 اکتبر 1908 در لندن؛ انگلستان) بدترین شکست: دانمارک(0-8) آلمان( 16 می 1937 در برسلاو؛ آلمان) علامت اختصاری در فیفا: DEN سرمربی: آگه هاریده استادیوم ملی: تلیا پارکن

denmark-national-football-team
denmark-national-football-team

به گزارش آسمونی ، دانمارکی ها در بین تمامی تیمهای حاضر در جام جهانی دارای نظم و برنامه ریزی بی نظیری هستند. در شرایطی که اکثر تیمها با دیدارهای تدارکاتی انگشت شمار راهی جام جهانی می شوند و فعلا برنامه ای برای آینده ندارند، قرمز و سفیدها از همین حالا می دانند که بعد از جام جهانی هم مقابل چه تیمهایی قرار می گیرند. دینامیت ها باید در ماههای سپتامبر، اکتبر و نوامبر در مسابقات لیگ ملی اروپا 4 بازی با ولز و ایرلند جنوبی انجام دهند. اما پیش از جام جهانی دانمارک در مسابقات دوستان خود با آلمان(1-1) و با شیلی(0-0) مساوی کرد و پاناما را(1-0) شکست داد. سوئد و مکزیک نیز دیگر حریفان تدارکاتی تیمی هستند که تنها یک سال قبل به بدترین رده تاریخ خود در رده بندی فیفا سقوط کرده بود.

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ دانمارک ; دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ دانمارک ; دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر

راهی دراز برای رسیدن به جمع بزرگان

به گزارش آسمونی ، شاگردان آگه هاریده مرحله گروهی انتخابی جام جهانی را با 6 برد، 2 مساوی و 2 شکست به پایان رسانده و پایین تر از لهستان 25 امتیازی راهی مرحله پلی آف شدند. به گزارش آسمونی ، آنها در این راه بالاتر از مقدونیه، رومانی، ارمنستان و قزاقستان قرار گرفتند و در پلی آف (5-1) جمهوری ایرلند را در هم کوبیدند تا پس از هشت سال به جام جهانی صعود کنند. قرمز و سفیدها در این راه مجموعه ای از ستارگان شاغل در لیگ های معتبر اروپایی را به همراه داشتند از جمله: کاسپر اشمایکل( دروازه با 31 ساله لستر سیتی انگلیس با 33 بازی ملی) سیمون کیائر( مدافع 29 ساله سویا با 76 بازی ملی) رضا دورمیسی( مدافع 24 ساله رئال بتیس با 23 مسابقه ملی) پتر آنکرسن( مدافع 27 ساله کپنهاگن دانمارک با 27 مسابقه ملی) ینس لارسن( مدافع 27 ساله اودینزه ایتالیا با 11 مسابقه ملی) کریستین اریکسن( هافبک 26 ساله تاتنهام با 77 بازی و 21 گل ملی) لاسه شونه( هافبک 31 ساله آژاکس با 34 بازی ملی) توماس دلانی( هافبک 26 ساله وردبرمن با 25 مسابقه ملی) نیکلاس بنتنر( مهاجم 30 ساله روزنبرگ نروژ با 81 مسابقه ملی) نیکولای یورگنسن( مهاجم 27 ساله فاینورد هلند با 29 بازی ملی) یوسف پولسن( فروارد 23 ساله لایپزیش با 26 بازی ملی) آندرس کورنلیوس( فروارد 25 ساله آتالانتا با 18 مسابقه ملی) دانمارک با این نفرات می تواند مرحله گروهی را پشت سر بگذارد اما هنوز برای رسیدن به جمع بزرگان راه زیادی مانده است.

کاسپر اشمایکل - دروازه بان دانمارک
کاسپر اشمایکل - دروازه بان دانمارک

 

32 سال انتظار برای رسیدن به جام جهانی

اما اگر دوره آخر حضور دانمارک در جام جهانی را کنار بگذاریم، با تیمی مواجه می شویم که خیلی کم به جام جهانی رسید اما هر بار که آمد، نتایجی در خور تامل به دست آورد. دینامیت ها خیلی دیرتر از بسیاری کشورهای اروپایی و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 1954 در انتخابی جام جهانی ثبت نام کردند. اما از مصاف با اتریش و پرتغال انصراف دادند تا اولین دیدارهای این تیم در راه جام جهانی به مقدماتی جام جهانی 1958 باز گردد. جایی که از اکتبر 1956 تا اکتبر 1957 دو شکست(2-1) و (2-0) مقابل جمهوری ایرلند و دو باخت (5-2) و (4-1) در برابر انگلستان در انتظار این تیم بود. پس از آن تیم از بازی با اسپانیا در انتخابی جام جهانی 1962 انصراف داد و در مقدماتی 1966 نیز در 6 مسابقه با شوروی، ولز و یونان تنها یک برد و یک تساوی کسب کرد. آن هم در شرایطی که دو سال قبل در جام ملت های اروپا تا مرحله یک چهارم نهایی پیش آمده بود. دانمارک برای رسیدن به جام جهانی تا 1986 منتظر ماند!

denmark-national-football-team
denmark-national-football-team

جام جهانی 86؛ درخشش خیره کننده و حذف عجیب

به گزارش آسمونی ، وقتی دانمارک به جام جهانی مکزیک صعود کرد، کسی متعجب نشد. برای تیمی که در یورو 84 تا نیمه نهایی رسیده بود، صدرنشینی در گروهی متشکل از شوروی، سوییس، ایرلند و نروژ نمی توانست شگفتی باشد. ولی نتایج دانمارک در جام جهانی 1986 بسیار درخشان تر از حد انتظار بود. در روز 4 ژوئن این تیم از ساعت 16 و در حضور 18 هزار تماشاگر رو در روی اسکاتلند آلکس فرگوسن قرار گرفت. در این مسابقه تنها یک بار در دقیقه 57 الکیائر لارسن دروازه اسکاتلند را گشود تا قرمز و سفیدها(1-0) برنده شوند. چهار روز بعد دانمارکی ها آتش بازی به پا کردند و اروگوئه ای را که از دقیقه 19 ده نفره شده بود، (6-1) در هم کوبیدند. لارسن با گلهای دقایق 11، 67 و 80 هت تریک کرد و لربی(41)، مایکل لادروپ(52) و یسپر اولسن(88) شاهکار دانمارک را تکمیل. دانمارک در روز آخر آلمان نایب قهرمان جهان را هم از پیش رو برداشت و با دو گل یسپر اولسن( پنالتی- 43) و جان اریکسن (62) برای اولین بار مقابل این تیم قدرتمند پیروز شد. دانمارک در مرحله دوم هم با گل دقیقه 33 یسپر اولسن از اسپانیا پیش افتاد. اما یک اشتباه مرگبار در خط دفاعی نیمه اول را (1-1) به پایان رساند و در نیمه دوم تیم چنان فروپاشید که سرانجام(5-1) مغلوب شد!

معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ دانمارک ; دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر
معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ دانمارک ; دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر

1998؛ صعود به جمع هشت تیم برتر جهان

پس از وقفه ای 12 ساله، دانمارک در سال 1998 باز هم راهی جام جهانی شد. در این مدت تیم فاتح یورو 92 شده بود با این حال هنوز کسی این تیم را جدی نمی گرفت و دانمارک یک سال پس از قهرمانی اروپا، در برابر اسپانیای 10 نفره(1-0) باخت و شانس صعود به جام جهانی 1994 را از دست داد. چهار سال بعد، تیم با رنکینگ 8 فیفا در سید اول انتخابی جام جهانی قرار گرفت و با کرواسی، یونان، بوسنی و اسلوونی همگروه.

سرمربی تیم - آگه هاریده
سرمربی تیم - آگه هاریده

سرمربی تیم - آگه هاریده به گزارش آسمونی ، در پایان این مرحله،دانمارک با 5 برد، 2 تساوی و یک باخت صدرنشین گروه شد و به جام جهانی رسید. روز 12 ژوئن 1998 و از سعت 17:30 این تیم مقابل عربستان قرار گرفت. یک بار دیگر تنها یک بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد که این گل در دقیقه 69 توسط مارک ینسن ریپر به ثمر رسید. شش روز بعد در مسابقه ای که به نظر می رسید نبرد بر سر عنوان دومی گروه باشد، دانمارک در دقیقه 12 با گل آلان نیلسن از آفریقای جنوبی پیش افتاد. در دقیقه 51 بازی مساوی شد و در ادامه 3 بازیکن اخراج شدند که دوتای آنها دانمارکی بودند! میکلوس مولنار در دقیقه 66 و تنها هشت دقیقه بعد از ورود به میدان و مورتن ویگهورست در دقیقه 85 و به فاصله 3 دقیقه پس از ورود به میدان! مسابقه با تساوی(1-1) تمام شد و وقتی در آخرین بازی مرحله گروهی، دانمارک(2-1) از فرانسه باخت، کسی تصور نمی کرد این تیم در مرحله بعد مقابل نیجریه شانسی داشته باشد. اما دانمارک در روز 28 ژوئن با گلهای پیتر مولر نیلسن(3)، بریان لادروپ(12)، ابه ساند(60) و توماس هلوگ(79) نیجریه را (4-1) در هم کوبید تا به جمع هشت تیم برتر جهان صعود کند. در مصاف با برزیل هم لارس یورگنسن در دقیقه 2 دانمارک را پیش انداخت اما سرانجام مسابقه (3-2) خاتمه یافت و دانمارک در بهترین عملکرد خود از رسیدن به جمع چهار تیم برتر جام، بازماند.

جشن صعود دانمارکی ها در پلی آف جام جهانی مقابل ایرلند جنوبی
جشن صعود دانمارکی ها در پلی آف جام جهانی مقابل ایرلند جنوبی

جشن صعود دانمارکی ها در پلی آف جام جهانی مقابل ایرلند جنوبی قرمز و سفیدها پس از آن هم دو بار دیگر در جام جهانی شرکت کردند. در سال 2002 نتایج تیم شباهت زیادی به اولین حضور دانمارک در جام جهانی داشت و این تیم در گروه اول مسابقات، کار را با برد(2-1) مقابل اروگوئه آغاز کرد؛ یان دال توماسون هر دو گل دانمارک را در این مسابقه به ثمر رساند. توماسون در تساوی(1-1) با سنگال هم در دقیقه 16 از روی نقطه پنالتی گلزنی کرد و در روز 11 ژوئن در برد(2-0) مقابل فرانسه قهرمان جهان هم گل دوم را در دقیقه 67 زد. دنیس رومه دال هم در دقیقه 22 دیگر گل دینامیت ها را زده بود. به گزارش ژاپن(1-3) در جام جهانی 2010 که سبب حذف دانمارک در مرحله گروهی شد. باید دید آیا دانمارک می تواند باز هم همچون گذشته به جمع 16 تیم برتر جهان صعود کند یا خیر؟  

نظر خود را درباره «معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ دانمارک ; دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم های حاضر در جام جهانی روسیه ؛ دانمارک ; دینامیت ها و حضور همیشگی در جمع 16 تیم برتر فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.