زمان مطالعه: 7 دقیقه
کشور دانمارک

کشور دانمارک

دانمارک کشوری در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است. این راهنمای سفر شامل اطلاعات ضروری تور دانمارک مثل...

کشور دانمارک
کشور دانمارک

دانمارک کشوری در شمال اروپا و پایتخت آن کپنهاگ است. این راهنمای سفر شامل اطلاعات ضروری تور دانمارک مثل هزینه‌های سفر تور دانمارک و جاذبه‌های گردشگری تور دانمارک است. با آسمونی همراه باشید.

اطلاعات ضروری تور دانمارک

اختلاف ساعت دانمارک با تهران

دانمارک در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +2 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی دانمارک

دانمارکی

واحد پول دانمارک

کرون دانمارک (DKK)

کد کشور دانمارک

+45

شماره‌های اضطراری دانمارک

پلیس برای شرایط غیراضطراری دانمارک: 114

شماره‌ی اضطراری عمومی برای پلیس، آمبولانس و آتش‌نشانی دانمارک: 112

جهت رانندگی دانمارک: راست

denmark
denmark

فرودگاه‌های بین‌المللی دانمارک

  • فرودگاه آلبورگ

  • فرودگاه آرهوس

  • فرودگاه بیلاند

  • فرودگاه کپنهاگ

وضعیت آب‌و‌هوایی دانمارک

دانمارک آب‌و‌هوای معتدلی دارد. جریان گلف استریم سبب اعتدال هوا در این کشور شده است. در این کشور 4 فصل متمایز وجود دارد؛ بهار، تابستان، پاییز و زمستان. آب‌وهوا در ماه‌های بهاری آوریل و مه ملایم است و ماه‌های تابستانی ژوئن و جولای و آگوست، گرم‌ترین ماه‌های سال هستند. پاییز از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد و معمولا ابری و بارانی است. ماه‌های زمستانی دسامبر تا مارس سرد هستند و یخبندان و بارش برف دارند.

دانمارک در منطقه‌ی معتدل شمالی قرار دارد و میانگین دمای هوای هوای آن 7/7 درجه سانتیگراد است. فوریه معمولا سردترین ماه سال و میانگین دما صفر درجه سانتیگراد است. ماه آگوست با میانگین دمای 15/7 درجه‌ی سانتیگراد، گرم‌ترین ماه سال است.

دانمارک با کیلومترها خط ساحلی احاطه شده و یکی از سرگرمی‌ها و تفریحات اهالی و گردشگران در این کشور، شنا در اقیانوس است. بهترین زمان برای شنا در دانمارک در ماه‌های تابستانی از ژوئن تا آگوست است. میانگین دمای دریا در این مدت بین 17 تا 22 درجه سانتیگراد است. در ماه آگوست، میانگین دمای آب تا 25 درجه هم می‌رسد.

کشور دانمارک
کشور دانمارک

بهترین زمان برای سفر تور دانمارک

دانمارک نسبت به سایر کشورهای منطقه‌ی اسکاندیناوی آب‌و‌هوای ملایم‌تری دارد و آب‌و‌هوا در سراسر این کشور تغییرات اندکی دارد. وضعیت وزش باد و نزدیکی به دریا باعث تفاوت آب‌و‌هوایی در دانمارک شده است. میزان بارش باران در تمام طول سال تقریبا ثابت و میانگین سالانه‌ی آن برابر با 61 سانتیمتر است. مناطق غربی مرطوب‌تر از نواحی شرقی هستند.

با وجود اینکه در فصل بهار آفتاب ملایم است و آسمان‌ کمتر ابری می‌شود، تابستان بهترین فصل برای سفر به دانمارک است. ماه‌های تابستانی ژوئن، جولای و آگوست زمانی که آب‌و‌هوا در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد و طبیعت و چشم‌اندازهای طبیعی به زیباترین شکل خود در می‌آیند. فعالیت وسایل حمل و نقل عمومی و امکانات گردشگری در این فصل به بیشترین میزان خود می‌رسد.

فراموش نکنید که ماه جولای فصل تعطیلات برای دانمارکی‌هاست و معمولا به مناطق حومه و ساحلی سفر می‌کنند. در این فصل مناطق محبوب توریستی بسیار شلوغ هستند. شاید این شلوغی برای‌تان خوشایند نباشد.

کپنهاگ در تمام طول سال گردشگر دارد اما فصل پرگردشگر سال در این شهر در ماه‌های جولای و آگوست است. بهترین زمان برای سفر به کپنهاگ ماه‌های مه، اوایل ژوئن و سپتامبر است.

پاییز هم فصل مناسبی برای سفر است به خصوص که برگ‌های هزاررنگ پاییزی، جلوه‌ی دیگری به مناظر طبیعی می‌دهند که قابل وصف نیست. اما فراموش نکنید که در این فصل دمای آب در نواحی ساحلی پایین است و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری هم ساعت کاری خود را کاهش می‌دهند.

زمستان‌های دانمارک سرد است اما به ندرت غیرقابل‌تحمل می‌شود. در واقع زمستان‌های دانمارک نسبت به سایر کشورهای شمالی اسکاندیناوی، گرم‌تر است. فصل زمستان هم برای گردشگران محدودیت زیادی ندارد و برای سفر و تجربه‌ی زمستان‌ دانمارک و تعطیلات کریسمس هم می‌توانید روی آن حساب کنید.

 

denmark
denmark

هزینه‌های سفر به تور دانمارک

هزینه‌‌ی محل اقامت تور دانمارک

اقامت در خوابگاه هاستل‌ها شبی 200 کرون دانمارک هزینه دارد. معمولا در این خوابگاه‌ها 12 نفر یا بیشتر شب را به صبح می‌رسانند. خوابگاه‌های کوچک‌تر از 240 کرون شروع می‌شوند. هتل‌ها در دانمارک ارزان نیستند. برای اقامت در هتل باید شبی در حدود 685 کرون و بالاتر بپردازید. هتل‌هایی که خارج از شهرهای بزرگ قرار دارند، از شبی 450 کرون شروع می‌شوند. کرایه اتاق‌های اشتراکی از طریق Airbnb در حدود 325 کرون هزینه دارد. برای کرایه‌ی یک واحد کامل آپارتمان، در حدود 900 کرون باید بپردازید. در مورد این اقامتگاه‌ها هم هر چه از شهرهای بزرگ فاصله بگیرید، هزینه‌ی آنها کمتر می‌شود. اگر می‌خواهید سفر ارزانی داشته باشید، اقامت در اردوگاه شبی بین 55 تا 95 کرون هزینه دارد. برای اقامت در هر کدام از اردوگاه‌های دانمارک باید کارت  Camping Key Europe داشته باشید. این کارت در حدود 110 کرون هزینه دارد. اگر قصد دارید که فقط یک شب در اردوگاه اقامت کنید می‌توانید با پرداخت 35 کرون، کارت عبور موقت بگیرید.

میانگین هزینه‌ی غذا در تور دانمارک

غذا در دانمارک گران است. اگر بخواهید در یک رستوران غذا بخورید بین 75 تا 115 کرون باید بپردازید. این هزینه برای یک غذای ارزان در وعده‌ی ناهار است. وعده‌های غذایی شام بین 135 تا 205 کرون هزینه دارند. هات‌داگ ارزان را می‌توانید با پرداخت 25 تا 35 کرون بخرید. اگر قصد دارید بیرون غذا بخورید، انواع غذاها و آشپزی کنید، هزینه ی خرید مواد اولیه برای یک هفته در حدود 320 کرون است. فروشگاه‌های Netto و Lidl، فروشگاه‌های ارزان برای خرید مواد غذایی هستند.

کشور دانمارک
کشور دانمارک

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی تور دانمارک

سفر با قطار در سراسر دانمارک در حدود 550 کرون هزینه دارد. اتوبوس‌ها از 308 کرون شروع می‌شوند. هر چه زمان تهیه بلیط به زمان سفر نزدیک‌تر باشد، قیمت آن بیشتر می‌شود بنابراین سعی کنید بلیط‌ها را هرچه زودتر رزرو کنید. زودتر رزرو کردن بلیط تفاوت عمده و قابل توجهی در قیمت بلیط به دنبال دارد. بلیط قطار از فرودگاه تا مرکز شهر کپنهاگ، 40 کرون قیمت دارد. قطارهای محلی و اتوبوس‌ها برای بلیط‌های دو منطقه‌ای 24 کرون هزینه دارند. پیدا کردن پروازهای ارزان از مبدا دانمارک و به مقصد دانمارک، آسان است. چون در منطقه‌ی اسکاندیناوی، فرودگاه‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز حمل و نقل عمومی هستند. با اتوبوس و قطار هم می‌توانید به کشورهای اطراف سفر کنید. در واقع سفر کردن از دانمارک به کشورهای دیگر بسیار راحت است.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی تور دانمارک

موزه‌ها معمولا در حدود 70 کرون هزینه ورودی دارند. انواع مختلفی از تورهای روزانه در دانمارک وجود دارد که معمولا شامل گشت و گذار در طبیعت حومه‌ی شهر است. بیشتر این تورهای یک روزه 340 کرون و بیشتر هزینه دارند.

میانگین هزینه‌ی روزانه‌ی پیشنهادی: 350 تا 425 کرون

البته این هزینه‌ی پیشنهادی در شرایطی است که در هاستل اقامت کنید، کمتر بیرون غذا بخورید و بیشتر وعده‌های غذایی را خودتان بپزید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. با به کار بستن نکات زیر می‌توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تور دانمارک

در تور دانمارک از بلیط‌های نارنجی استفاده کنید

سیستم راه‌آهن دانمارک، بلیط‌های ارزان خود را از طریق وب‌سایت به فروش می‌رساند که به بلیط نارنجی مشهور هستند. این بلیط‌ها را فقط آنلاین می‌توانید بخرید و قبل از اینکه سوار شوید باید آنها را پرینت بگیرید. این بلیط‌ها یک‌سوم بلیط‌هایی که از ایستگاه می‌خرید، هزینه دارند.

در تور دانمارک بلیط‌ها را از قبل رزرو کنید

رزرو کردن بلیط اتوبوس‌ها و قطارها از یک ماه قبل تا 50 درصد در هزینه‌های شما صرفه‌جویی می‌کند. اپراتورهای مشهور عرضه بلیط عبارت‌اند از DSB و Abildskou.

در تور دانمارک خودتان آشپزی کنید

غذا خوردن در رستوران در دانمارک به هیچ وجه ارزان نیست و از آنجایی که آشپزی دانمارک چندان مشهور نیست، اگر خودتان آشپزی کنید و غذای دانمارکی نخورید، چیز زیادی از دست نداده‌اید. هزینه‌ی خرید مواد اولیه برای آشپزی برای مدت یک هفته 240 کرون است که بسیار ارزان‌تر از حالتی تمام می‌شود که بخواهید وعده‌های غذایی را بیرون میل کنید. در نهایت اگر دوست دارید بیرون غذا بخورید، از پیشنهادات ویژه برای وعده‌ی ناهار استفاده کنید که قیمت‌های بسیار مناسب‌تری دارند.

denmark
denmark

در تور دانمارک غذای خیابانی بخورید

از غرفه‌های خیابانی می‌توانید انواع فست‌فود مثل سوسیس، هات‌داگ و پیتزا و غذای حاضری را می‌توانید در این غرفه‌های خیابانی خریداری کنید که قیمت‌های قابل قبولی دارند.

در تور دانمارک کارت گردشگری دریافت کنید

اگر می‌خواهید به جاذبه‌های گردشگری متعددی سر بزنید، توصیه‌ی  ما این است که حتما از کارت‌های تخفیف گردشگری استفاده کنید. با در اختیار داشتن این کارت‌ها می‌توانید از تخفیف در ورودی جاذبه‌های گردشگری یا جاذبه‌های رایگان استفاده کنید. حمل و نقل رایگان هم یکی دیگر از مزیت‌های فوق‌العاده‌ی این کارت‌ها است.

در تور دانمارک در منزل یکی از اهالی اقامت کنید

اگر می‌خواهید حسابی صرفه‌جویی کنید و هزینه‌ی سفرتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهید، باید از سرویس کوچ سرفینگ استفاده کنید. فقط اقامت رایگان است که تا حد زیادی هزینه‌های سفر شما را کاهش می‌دهد؛ چون هزینه‌ی اماکن اقامتی در دانمارک واقعا زیاد است.

کشور دانمارک
کشور دانمارک
کوچ سرفینگ در میان دانمارکی‌ها بسیار رواج دارد و شما می‌توانید میزبان‌های زیادی را پیدا کنید حتی در شهرها و روستاهای کوچک. مسافران زیادی به این شیوه از اقامت و پذیرش مهمان اطمینان دارند و از آن استفاده می‌کنند. اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، از ماه‌ها قبل از تاریخ ورودتان، برای میزبان‌ها درخواست بفرستید.

در تور دانمارک بطری آب همراه داشته باشید

آب لوله‌کشی در دانمارک قابل آشامیدن و سالم است. به جای اینکه دائم آب معدنی بخرید، یک بطری آب همراه داشته باشید و در صورت لزوم آن را پر کنید. با انجام این کار، هم در هزینه‌ی سفرتان صرفه‌جویی می‌کنید و هم به حفظ محیط زیست کمک می‌کنید.

در تور دانمارک خودروهای اشتراکی کرایه کنید

استفاده از وب‌سایت‌هایی که امکان کرایه خودرو به صورت اشتراکی را فراهم می‌کنند، گزینه‌ی بسیار خوبی برای کاهش هزینه‌های رفت و آمد هستند. وب‌سایت‌هایی مثل Blablacar در سراسر اروپا فعالیت می‌کنند و به راحتی می‌توانید برای سفرهای خود به دانمارک از آن استفاده کنید. البته این سیستم هنوز داخل دانمارک فعال نیست اما برای سفر از کشورهای اطراف به دانمارک می‌توانید از آن استفاده کنید.

denmark
denmark

در تور دانمارک رایگان سواری یا هیچ هایکینگ (Hitchhike) را امتحان کنید

رایگان‌سواری یا هیچ هایکینگ سوار شدن بر خودرو یا کامیون عبوری به قصد سفر و بدون پرداخت کرایه است. هیچ هایکینگ در دانمارک مثل سایر کشورهای منطقه‌ی اسکاندیناوی راحت است البته چندان رایج نیست. از آنجایی که بیشتر اهالی این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند، برای برقراری ارتباط با آنها مشکلی نخواهید داشت. با نوشتن مقصد سفرتان روی یک برگه یا نشان دادن یک پرچم که ملیت شما را نشان می‌دهد می‌توانید به خودروهای عبوری اطلاع دهید که قصد سفر دارید. اگر رانندگان عبوری بفهمند که گردشگر هستید احتمال اینکه شما را سوار کنند بیشتر است. مثل بسیاری از کشورهای دیگر، هیچ هایکینگ در بزرگراه‌ها ممنوع است.

 

نظر خود را درباره «کشور دانمارک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور دانمارک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.