زمان مطالعه: 1 دقیقه
پاک کردن فولدر یا فایلی که پاک نمیشه!

پاک کردن فولدر یا فایلی که پاک نمیشه!

گاهی اوقات ویندوز به شما اجازه Move , Delete و یا Rename کردن یک فایل رو نمیده و با پیغام خطایی نظیر تصویر زیر ، مبنی...

پاک کردن فایل یا فولدر

گاهی اوقات ویندوز به شما اجازه Move , Delete و یا Rename کردن یک فایل رو نمیده و با پیغام خطایی نظیر تصویر زیر ، مبنی بر اینکه فایل و یا فولدر مورد نظر شما در نرم افزار دیگری در حال استفاده است! و شما اجازه حذف ، جابجایی و یا تغییر نام آن فایل و فولدر را ندارید و ابتدا باید آن نرم افزار را که در حال استفاده از فایل موردنظر شماست را بسته تا آن فایل یا فولدر از حالت قفل شده در آمده و قابل حذف و جابجایی و یا تغییر نام باشد.با آسمونی همراه باشید.

delete-folder-can-not-be-deleted
delete-folder-can-not-be-deleted

در بعضی موارد ویندوز بطور واضح مشخص نمی کند که چه نرم افزاری در حال استفاده از فایل یا فولدر مورد نظر شماست که باعث قفل شدن آن در محل شده است! در ادامه آسمونی دو راه حل نسبتا ساده را برریب خواهیم نمود که به احتمال زیاد مشکل شما را رفع خواهند کرد.

چگونه فایل قفل شده را Delete ، Move و یا Rename نمائیم

delete-folder-can-not-be-deleted(5)
delete-folder-can-not-be-deleted(5)

1- در روش اولی که مورد بررسی قرار میدهیم ، کافیست تا نرم افزار Process Explorer دانلود کنید.
2- پس از دانلود ، نرم افزار Process Explorer را با انتخاب Run As Administrator از طریق کلیک راست بر روی آن راه اندازی نمائید و سپس از منوی Find گزینه بر روی ...Find Handle or DLL کلیک کنید.

delete-folder-can-not-be-deleted(1)
delete-folder-can-not-be-deleted(1)

3- پس از طی مراحل بالا پنجره جستجوی پردازشهای فعال نمایان خواهد شد ، در این قسمت" نام فایل مورد نظر خود را جستجو کرده" و پردازش های نمایان شده در قست پایین پنجره اصلی نرم افزار را با انتخاب و کلیک راست بر روی آنها و زدن گزینه Close Handle بسته و با اینکار فایل مورد نظر از حالت قفل در آمده و براحتی عملیات مورد نظر بر روی آن قابل انجام خواهد بود.
توجه داشته باشید که در پنجره جستجو ممکن است تعدادی پردازش بعنوان نتیجه نمایش داده شود! با توجه به نام و محل نرم افزار پردازش موردنظر را انتخاب کرده و در قسمت پایین پنجره اصلی نرم افزار ، در صورت وجود بیشتر از یک پردازش باید همه آنها را ببندید.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «پاک کردن فولدر یا فایلی که پاک نمیشه!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره پاک کردن فولدر یا فایلی که پاک نمیشه! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.