زمان مطالعه: 2 دقیقه
سرور اختصاصی در ایران

سرور اختصاصی در ایران

سرویس سرور اختصاصی، نوعی از میزبانی اینترنتی است که در آن کاربر یک سرور را به طور کامل اجاره می کند. این...

سرویس سرور اختصاصی، نوعی از میزبانی اینترنتی است که در آن کاربر یک سرور را به طور کامل اجاره می کند. این سرویس هم در خارج از کشور و هم در ایران قابل تهیه است. آسمونی در این بخش در مورد سرور اختصاصی بیشتر صحبت میکند.

در سرور اختصاصی، تمام فضای هارد دیسک سرور به طور کامل و نیز پهنای باند قابل توجه در اختیار مشتری قرار می گیرد، به همین دلیل امکانات متنوعی را فراهم می آورد. این سرویس به مراتب نسبت به سرویس اشتراکی قابل انعطاف تر است و سازمان ها (کاربران) دسترسی کاملی به سرور(ها) دارند که شامل انتخاب نوع سیستم عامل، سخت افزار، پهنای باند و . . . می باشد.

مدیریت سرور به صورت معمول می تواند از طرف شرکت میزبان به عنوان یک سرویس افزودنی ارائه شود. سرور های اختصاصی اغلب در دیتا سنتر قرار داده می شوند که امکاناتی از قبیل امنیت فیزیکی، برق اضطراری، سیتم های تهویه و . . . را دارند.

اگر وب سایتی دارید که تعداد بازدیدکنندگان آن بسیار زیاد است یا قصد دارید برنامه هایی را اجرا کنید که در هاست های اشتراکی به دلایل امنیتی و محدودیت های منابع قابل پیاده سازی نمی باشند و احتیاج به نصب نرم افزارهای خاصی را دارید و یا امنیت سایت شرکت یا سازمانی که مسئول وب سایت آن هستید، بسیار خاص و حساس است، سرور اختصاصی را انتخاب کنید.

dedicated-server
dedicated-server

سیستم عامل های سرور:

در دسترس بودن، قیمت و تخصص کارمندان اغلب از موارد تعیین کننده ای هستند که در انتخاب نوع سیستم عامل سرور در نظر گرفته می شوند.

ورژن های مختلف لینوکس و یونیکس (سیستم عامل های کدباز) اغلب به صورت رایگان ارائه می شوند. Red Hat Enterprise نسخه ای تجاری از لینوکس است که ارائه دهندگان خدمات میزبانی با پرداخت مبلغی به صورت ماهیانه از آن استفاده می کنند.

سیستم عامل های دیگر کدباز نیز به صورت رایگان موجود می باشند مانند: CentOS، Fedora Core و Debian.

سیستم عامل تجاری مایکروسافت، ویندوز سرور است که نسخه های مختلفی از جمله Windows Server 2008 و Windows Server 2003 را تاکنون ارائه کرده است.

پشتیبانی کردن از سیستم عاملهای مختلف به طور معمول بسته به سطح و نوع مدیریت ارائه شده بر اساس مشخصات پلان سرور اختصاصی می باشد.

سرور اختصاصی در ایران
سرور اختصاصی در ایران

متداول ترین وب سرورها:

آپاچی: این سرور وب در توسعه و همگانی شدن وب جهانی نقش بسیار مهمی داشته‌است. این سرور وب که به زبان C نوشته شده‌است دارای قابلیت cross- platform بوده و بر روی ماشین‌های مختلف قابل اجرا میباشد.

Apache نام یک گروه فعال برنامه نویسی می باشد.  Rob McCool، برنامه Apache را هنگامیکه در دانشگاه الینویز  (Illinois)زیر نظر NCSA فعالیت می کرد، طراحی نمود. تعداد زیادی از علاقمندان به وب و برنامه نویسان از سراسر جهان موارد مورد علاقه خود را به این برنامه اضافه می کردند و ضمن تاسیس یک گروه ایمیل نگاری (در آن زمان Newsgroup وجود نداشت)، یکدیگر را از آخرین تغییرات فرستاده شده ـ که  اصطلاحا Patches نامیده می شود ـ مطلع می کردند.

بنابراین این سیستم از هسته اصلی برنامه، بعلاوه وصله های (Patches) فراوان فرستاده شده، تشکیل می شد که طراحان آن را A Patchy Server (به معنای سرور وصله دوزی شده) می خوانند، که به اختصار Apache نامیده شد. این سرور که حاصل مشارکت متخصصان بیشماری است، اکنون بصورت رایگان در اینترنت به عنوان یک برنامه OpenSource قرار دارد.

IIS: سرور وبی است که ارائه دهنده آن شرکت مایکروسافت می‌باشد و آخرین نسخه آن IIS 7.5 است که برای سیستم عامل های Widows Server 2008 و Windows 7 طراحی شده است. در واقع IIS  مجموعه‌ای از سرویس‌های اینترنتی است که بصورت یکجا ارائه شده‌است. پلت فرمی که این سرور وب پشتیبانی می‌کند مایکروسافت ویندوز می‌باشد و در محیط‌ های دیگر کار نمی‌کند. این وب سرور بسییار قدرتمند و از لحاظ تکنولوژیک پیشرو است.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سرور اختصاصی در ایران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سرور اختصاصی در ایران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.