زمان مطالعه: 2 دقیقه
بیوگرافی جان تری

بیوگرافی جان تری

در کارنامه جان تری 78 بازی ملی و 6 گل زده دیده می شود. اما این به هیچ عنوان توانایی های او را به تصویر نمی کشد.

سه سال دستیاری در کادر فنی استون ویلا طی سالهای 2018 تا 2021 و سپس حضور در باشگاه لستر سیتی تنها به عنوان دستیار مربی، کلی روزمه مربیگری ستاره ای را تشکیل می دهد که در دوران بازیگری همواره در بین ستارگان لیگ برتر قرار داشت. به این ترتیب در کارنامه بازیکنی که مملو از افتخارات بود، اکنون نمی توان حتی یک افتخار در عرصه مربیگری پیدا کرد تا ثابت شود بازیکنان بزرگ لزوما مربیان بزرگی نمی شوند. اما دوران بازیگری تری چگونه گذشت؟

John Terry rejoins Dean Smith as assistant at Leicester City - We Ain't Got  No History

وقتی یک بازیکن در مهمترین لحظه زندگی خود، یک پنالتی مهم را از دست می دهد و مانع قهرمانی تیم خود در اروپا می شود؛ وقتی همان بازیکن به خاطر یک اخراج بی دلیل، حضور در یک فینال لیگ قهرمانان را از دست می دهد و از طرف دیگر، زمانی که کاپیتانی تیم ملی دو بار از او گرفته می شود، شاید در نگاه اول، آن بازیکن، فقط یک ناکام بزرگ به نظر بیاید. البته به شرط اینکه آن بازیکن« جان تری» نباشد.در فصل 99-1998 بود که چلسی در دو بازی لیگ، از یک مدافع 18 ساله و 187 سانتی متری استفاده کرد.« جان جورج تری» بعد از چهار سال بازی در تیمهای پایه وستهام، در 1995 راهی چلسی شد، سه سال در جوانان چلسی بود و بعد از آن از روز 28 اکتبر 1998 در تیم اصلی آبی های لندن قرار گرفت. چلسی در سال 2000 او را به صورت قرضی به ناتینگهام فارست داد، اما طی تقریبا دو دهه، این تنها ایامی بود که تری پیراهنی غیر از پیراهن چلسی را پوشید و تا سال 2018 در 492 مسابقه برای این تیم بازی کرد.جان تریبازیکنی که قرار بود از سال 2004 بعد از مارسل دزایی به کاپیتان دوم چلسی تبدیل شود، آمار کمی از بی انضباطی نداشت. در سال 2001 باشگاه، او را از گرفتن حقوق دو هفته خود، محروم کرد و یک سال بعد، او متهم شد که در یک کلوب، دعوا کرده است. اتهامی که حتی قبل از این که ثابت شود، سبب شد که او، جام جهانی 2002 را از دست بدهد.تری در سوم ژوئن 2003 در بازی مقابل صربستان، اولین بازی ملی خود را انجام داد و دو سال بعد، اولین قهرمانی اش در لیگ را با چلسی جشن گرفت. عنوانی که بعدها در سالهای 2006، 2010، 2015 و 2017 هم تکرار شدند.

Chelsea icon John Terry: A timeline of an 18-year career at Stamford Bridge  | theScore.com

تری در جام حذفی و لیگ کاپ هم آماری درخشان داشت؛ پنج قهرمانی و دو نایب قهرمانی طی سالهای 2000 تا 2017 در جام حذفی و سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیک کاپ، آمار دیگری بود که چلسی و تری با هم به دست آوردند.

On this day, May 21, 2008: Chelsea's John Terry slips to help hand  Manchester United Euro crown

تنها چیزی که باقی مانده بود فتح لیگ قهرمانان در سال 2008 بود که در ضربات پنالتی مقابل یونایتد از دست رفت. آن هم فقط به خاطر پنالتی پنجم چلسی که تری سُر خورد و توپ را به خارج زد. خودش بعدها درباره آن لحظه گفت:

 

دو هفته برای آن بازی تمرین پنالتی چیپ کرده بودم. اما باران، زمین را لغزنده کرده بود.

 

جان تریبه هرشکل، تری توانست در سال 2012 قهرمانی این مسابقه ها را هم جشن بگیرد. او دیگر کاپیتان انگلیس نبود چون به خاطر اتهاماتی اثبات نشده درباره ارتباط با نامزد هم تیمی اش وین بریج، کاپیتانی از او گرفته شده بود. اتفاقی که البته بدون رضایت فابیو کاپلو مربی وقت انگلیس اتفاق افتاد و سبب شد که کاپلو از تیم ملی استعفا دهد.

Betrayal and bombast: the surreal story of the Terry v Bridge saga | Soccer  | The Guardian

سال 2017، زمان کنار گذاشتنش از چلسی بود و آغاز یک سال بازی در استون ویلا. دورانی که بلافاصله با ورود به مربیگری با تیم استون ویلا ادامه پیدا کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی جان تری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی جان تری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.