زمان مطالعه: 2 دقیقه
جشن مردگان، عجیب ترین فستیوال مکزیکی ها

جشن مردگان، عجیب ترین فستیوال مکزیکی ها

مکزیکی ها فرهنگ خاص و متفاوتی برای احترام گذاشتن به درگذشتگان دارند که شاید با بسیاری از کشورهای دنیا متفاوت باشد.
در این مطلب می خوانید : [بستن]

روز مردگان یک جشن سنتی در مکزیک و برخی از کشورهای آمریکای لاتین مانند بولیوی، پرو، اکوادور و گواتمالا است که در روز 1 و 2 نوامبر برگزار می شود. مکزیکی ها اعتقاد دارند که در این روز روح مردگانشان از دنیایی دیگر به آن ها سر می زند. در سال 2008، یونسکو این جشنواره را به عنوان میراث فرهنگی مکزیک به ثبت رسانده است. با آسمونی همراه باشید تا با مراسم مردگان آشنا شوید.

تاریخچه

مردم روستای تئوتیوآکان همواره پیشکش هایی را برای گرامیداشت مردگان خود تقدیم می کردند تا مردگان به سلامت به یکی از چهار بهشت با توجه به نحوه مرگشان راه پیدا کنند. این پیشکش ها حاوی مواد غذایی، ظزوف، سنگ، چاقو و... می شد. هم چنین آن ها سگ هایی را در کنار مردگانشان قربانی و دفن می کردند که راهنمای آن ها در جهان برزخ باشند و در راه رسیدن به بهشت گم نشوند. برای بومیان ساکن آمریکای جنوبی ایده بهشت و جهنم مفهوم اخلاقی دین مسیحی، که افراد متناسب با رفتار خوب و بدشان به آنجا می روند را نداشت. برعکس، آن ها معتقد بودند که جهت های تعیین شده برای روح مردگان با توجه به نوع مرگی که متحمل شده اند تعیین می شود و نه با رفتارشان در زندگی.

جشن مردگان امروزی

هنگامی که اسپانیایی ها در قرن شانزدهم به آمریکا رسیدند، جشن مسیحی خود به نام روز تمام ارواح مقدس را با خود به آمریکای جنوبی آوردند. در این روز کلیسا برای همه درگذشتگان که با عبور از برزخ کاملا مقدس شده اند جشنی برپا می کند، به همین دلیل این روز، "روز همه مقدسین نامیده" می شود. با تبدیل بومیان آمریکای جنوبی به ساکنان جدید، سنت های قدیمی پیش از ورود اسپانیایی ها با هم درآمیخت و باعث شد جشن کاتولیک تمام ارواح مقدس با جشن مشابه ساکنان پیشین آمریکای جنوبی همزمان شود و روز مردگان فعلی را پدید آورد.

جشن مردگان
جشن مردگان

رسومات جشن مردگان

در این روز مردم در کنار آرامگاه های یادبود یا قبر مردگان چیزهایی مانند نان مرگ، شیرینی گل، پارچ های آب، میوه ها و سبزیجات، اسباب بازی برای روح کودکان و ... می گذارند.

جشن مردگان
جشن مردگان

برای هزاران سال درخت زندگی یکی از مهم ترین بازنمایی ها در جهان به شمار می رود. معنای درخت زندگی بازنمایی ذات وجود فرد است که قدرت زیادی را منتقل می کند. به طور کلی، درخت زندگی یکی از نشان های مهم در روز مردگان است.

انیمیشن کوکو، برنده اسکار بهترین انیمشین 2018 داستان پسربچه ای یتیم به نام میکل را روایت می کند که آرزو دارد به یک نوازنده خوش صدا تبدیل شود اما مشکلات زیادی در زندگی او وجود دارد که راه رسیدن به این آرزو را برای او دشوار می کند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این جشن سالانه این انیمیشن زیبا را ببینید. 

جشن مردگان
جشن مردگان

انیمیشن جشن مردگان

سفارت مکزیک در ایران هرساله روز یک و دو نوامبر روز مردگان را جشن می گیرد.

نظر خود را درباره «جشن مردگان، عجیب ترین فستیوال مکزیکی ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره جشن مردگان، عجیب ترین فستیوال مکزیکی ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.