زمان مطالعه: 4 دقیقه
15 شعبان؛ روز سربازان گمنام امام زمان (عج)

15 شعبان؛ روز سربازان گمنام امام زمان (عج)

۱۵ شعبان یا همان نیمه شعبان برابر است با روز سربازان گمنام امام زمان (عج)

بسیاری از پیشرفت های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی ایران مرهون همین امنیتی است که فرزندان گمنام این مرز و بوم روز و شب در ازای حفظ و ارتقای آن تلاش کرده و رنج دوران کشیده اند. صاحب نظران بر این عقیده اند که بین توسعه و امنیت، تعامل و رابطه ای تنگاتنگ وجود دارد.  در عین حال که در سایه امنیت، آرامش و ثبات به وجود می آبد، رشد و توسعه پایدار نیز معنی و مفهوم پیدا می کند. زمانی که انقلاب اسلامی ایران پیروز شد، نفوذ و استعمار ابرقدرت های غربی به رهبری آمریکا در ایران و بعد از آن در منطقه آسیای مرکزی به پایان رسید. دشمن برای ضربه زدن به این پیروزی تاریخی، از یک طرف از اقدامات مسلحانه گروهک های ضد انقلابی که به دست خودش در غرب، شرق و شمال کشورنشانده بود، حمایت کرد و از طرف دیگر روزانه اقدام به ترور مسوولین بلند پایه نظام و همچنین مردم کوچه و بازار کرد تابا ناامن کردن جامعه به هدف خود که براندازی نظام جمهوری اسلامی بود نزدیک تر شود.

اقداماتی نظیر کودتای نوژه برای براندازی نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت و یا حمله آمریکا به طبس و تلاش برای ربودن گروگان های آمریکا در ایران، نشان دهنده اقدام آمریکا برای دخالت در سرنوشت سیاسی ملت ایران بود. این تلاش ها برای تضعیف انقلاب اسلام و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفت اما نتیجه آن مشت محکمی به اقدامات آمریکا و دخالت های آن بود. سرانجام نهال نحیف انقلاب ایران با وجود سیل ها و طوفان های فراوان قد کشید و درختی تنومند شد. آنچه را که می توان یکی از دستاوردهای مقاومت ایران اسلامی برشمرد، ایجاد یک تجربه ارزشمند و پرورش نیروی انسانی ورزیده در عرصه دفاعی، نظامی و امنیتی بود. این دستاورد در طول سه دهه بعد، به مرحله ای رسید که نظام حاکم بر ایران از قوای نظامی پیشرفته به علاوه توان سخت افزاری مردن و کاملا بومی در عرصه دفاعی و تهاجمی برخوردار شد. امنیت پایدار ایران اسلامی در طول بیش از سه دهه حیات خود متاثر از حمله ها و هجمه های نظامی واطلاعاتی بزرگترین و پیشرفته ترین سرویس های امنیتی دنیا  بوده که حداقل در موضوع ایران اشتراک نظر و همکاری داشتند.

قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مقابله با این هجمه ها به قدری است که امروز گروه های مخالف تحمل کوچکترین گزندها و به تبع آن واکنش های جمهوری اسلامی ایران را به عنوان دستاوردهای خود می شناسند! به عنوان مثال بسیاری از گروه ها و سازمان های ضد انقلاب کوچکترین و اکنش های رسانه ای و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان اهمیت و تاثیرگذاری خود گزارش کرده و در قبال آن از دولت های حامی خود طلب حمایت مالی وپشتیبانی دارند. از سوی دیگر، بسیاری از مخالفین خارج نشین نیز در جریان پروژه های ضد اسلامی و ایرانی خود بی آنکه مطلع باشند در زیر چتر نظارت واشراف اطلاعاتی ایران فعالیت کرده و هر کجا که لازم باشد، پایانی مطابق با میل و اراده ایران را تجربه خواهند کرد. نمونه ها و مصادیق این موارد را می توان در برخی اقدامات رسانه ای شده ضد انقلاب مشاهده نمود که در بسیاری از آنها بازیگران صحنه توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران فراتر از چند گروه تروریستی یا تشکل و سازمان ضد انقلاب بوده و نقش و حضور مستقیم سرویس های اطلاعاتی نظیر موساد، سیا، اینتلجنت سرویس در آنها مشهود است. پروژه گوادالوپ 2 یکی از نمونه های اتحاد اپوزیسیون ایران با حضور عوامل و سرمایه گذاری مستقیم سرویس های اطلاعاتی معاند نظام ایران بود.

مقابله با فتنه و اغتشاشات 88، دستگیری ریگی سرکرده جندالشیطان، دستگیری تیم های ترور دانشمندان هسته ای، دستگیری و به هلاکت رساندن سرکردگان گروهک های تروریستی شرقی و غربی، آزادی مرزبانان، تعطیلی تعدادی از دفاتر شبکه های ماهواره ای غیر قانونی، انهدام یک باند قاچاق اعضای بدن انسان، آزادی گروگانه ها از چنگال اشرار و ضد انقلاب، ناکام گذاشتن شبکه بی بی سی در سرقت اسناد هنری، تاریخی و فرهنگی ایران، آزادسازی دیپلمات ربوده شده در یمن، هلاکت فرمانده سیاسی نظامی گروهک تروریستی انصارالفرقان و دستگیری سرشبکه بین المللی قاچاق مواد مخدر فقط بخشی از فعالیت ها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در راستای حفظ نظام و صیانت از انقلاب اسلامی، با هدف ایجاد حس امنیت و آسایش مردم در مقابله با حجم وسیع تبلیغات رسانه های غربی به اطلاع مردم رسیده است. چه بسا بسیاری از اقدامات و فعالیت هایی از این دست در حفظ و کنترل امنیت و تمامیت ارضی کشور به دلیل حفظ اسرار و شگردها یا جلوگیری از ایجاد اضطراب در جامعه بر اثر مشاهده حجم عظیم توطئه ها، هیچ گاه رسانه ای نشده و نمی شود.

بسیاری از پیشرفت های سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی ایران مرهون همین امنیتی است که فرزندان گمنام این مرز و بوم روز و شب در ازای حفظ و ارتقای آن تلاش کرده و رنج دوران کشیده اند. چرا که صاحب نظران بر این عقیده اند که بین توسعه و امنیت، تعامل و رابطه ای تنگاتنگ وجود دارد.  در عین حال که در سایه امنیت، آرامش و ثبات به وجود می آبد، رشد و توسعه پایدار نیز معنی و مفهوم پیدا می کند. عصری که در آن زندگی می کنیم عصری است که امنیت ملی از زوایای متعددی مورد تهدید قرار می گیرد. از آنجا که توسعه دارای ابعاد گوناگون اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است در نتیجه امنیت نیز از زوایای متعددی  مورد تهدید قرار می گیرد. به عبارت دیگر، عوامل خطرساز و تهدید کننده امنیت ملی، متنوع و متکثرند. از این رو شناخت ابعاد و مولفه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تهدیدها بسیار اساسی و حیاتی است. به همین جهت ضمن تبریک این روز ارزشمند به سربازان گمنام امام زمان (عج) آرزو می کنیم در همه این زمینه ها موفق و سربلند باشند تا پرچم جمهوری اسلامی ایران به سلامت به دست صاحبش روحی و اواح العالمین له الفداء برسد.

نظر خود را درباره «15 شعبان؛ روز سربازان گمنام امام زمان (عج)» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
  • شهناز
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره 15 شعبان؛ روز سربازان گمنام امام زمان (عج) فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.