زمان مطالعه: 1 دقیقه
سحر و افطار چی بخوریم؟

سحر و افطار چی بخوریم؟

با مصرف سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری وعده‌های سالم‌تری را خواهیم...
با مصرف سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری وعده‌های سالم‌تری را خواهیم داشت.

Dawn and dusk what we eat
Dawn and dusk what we eat


در ماه مبارک رمضان، میزان نیاز بدن به کالری تفاوت چندانی با حالات غیر روزه نداشته فقط نحوه زمان‌بندی مصرف مواد غذایی برای آزاد شدن ذخایر چربی فشرده و قدیمی و جایگزین شدن آنها با بافت‌های جدید و قابل دسترسی متفاوت است.

در بیشترین زمان فعالیت در طول روز کمترین مصرف مواد غذایی را داریم، افزود: فعالیت‌های روزمره سبب از دست رفتن کالری شده و وزن بدن کم خواهد شد و در طول روز کمترین مصرف مواد غذایی را داریم.

مقدار مصرف مواد غذایی در مورد افراد مختلف با توجه به جنسیت، وزن و سن متفاوت بوده، ولی در حالت معمول بین دو الی چهار کیلوگرم کاهش وزن وجود دارد که این کاهش، قسمتی مربوط به از دست دادن کالری و قسمتی مربوط به عدم دریافت مواد غذایی و آب است.

افرادی که به جهت کاهش یا افزایش وزن از رژیم‌های غذایی خاصی استفاده می‌کنند، ناهار رژیم خود را در سحری میل کرده و وعده غذایی مربوط به صبحانه را برای افطار در نظرگرفته و شام رژیم را هم در جای خود استفاده کنند.

با  اینکه نیازهای تغذیه‌ای در سنین مختلف متفاوت است، نیاز به انرژی با افزایش سن کاهش می‌یابد که در ارتباط با کاهش اندازه بدن، کاهش توده چربی و کاهش فعالیت بدنی است.

نیازهای پروتئینی در سالمندان کمی بیشتر از افراد جوان است، گفت: سالمندان برای حفظ تعادل نیتروژنی و پیشگیری از تعادل منفی آن و جلوگیری از تحلیل عضلات لازم است.

گروهی از مواد غذایی که باعث جلوگیری از یبوست می‌شوند، افراد سالمند به علت کم تحرکی اکثرا دچار یبوست هستند، مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده مثل سبزیجات، نان و غلات سبوس‌دار و میوه‌ها در وعده‌های سحری و افطاری نسبت به سنین جوان بیشتر توصیه می‌شود.

و نیاز به انرژی در خانم‌ها و آقایان متفاوت است، یادآور شد: در خانم‌ها با توجه به این که در دوره عادت ماهیانه کمبودهایی از قبیل آهن دیده شده، میزان نیاز به برخی از مواد غذایی بیشتر است.

خانم‌ها، بالاخص افرادی که تازه به سن بلوغ رسیده‌اند، نسبت به تغذیه خود دقت بیشتری نموده و با مصرف بیشتر مواد سرشار از آهن مثل؛ گوشت‌ها، حبوبات، جگر، آجیل و خشکبار باعث جلوگیری از عوارضی مثل کم خونی و ریزش مو شوند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «سحر و افطار چی بخوریم؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره سحر و افطار چی بخوریم؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.