زمان مطالعه: 15 دقیقه
بیوگرافی داوید ویا

بیوگرافی داوید ویا

به گزارش ورزشی آسمونی ، با توجه به اعلام داوید ویا مبنی بر خداحافظی اش از دنیای فوتبال ، بد نیست بیوگرافی و...
در این مطلب می خوانید : [بستن]

 به گزارش ورزشی آسمونی ، با توجه به اعلام داوید ویا مبنی بر خداحافظی اش از دنیای فوتبال، بد نیست بیوگرافی و برخی از خاطرات به جا مانده از داوید ویا را مرور کنیم .

درباره داوید ویا

مهاجمی که کار خود را از خیخون آغاز کرد و تا بارسلونا به مسیر حرفه ای و رو به رشد خود ادامه داد و در نهایت راهی تیم هایی نظیر نیویورک سیتی و ویسل کوبه شد.

نام و نام خانوادگی : داوید ویا سانچز

سال تولد : سوم دسامبر 1981

محل تولد : لانگریو

قد : 1.75 متر

پست : مهاجم نوک

داوید ویا سانچز مهاجم نوک باشگاه هایی نظیر خیخون ، رئال زاراگوزا ، والنسیا و باشگاه بارسلونا بود که قرار است در سال 2019 میلادی در سن 38 سالگی از فوتبال خداحافظی کرده و کفش هایش را بیاویزد .

david-villa-biography
david-villa-biography

دوران حرفه ای داوید ویا

اسپورتینگ خیخون 

داوید ویا کار خود را در تیم پایه اسپورتینگ خیخون بی آغاز کرد و به کم کم جا بر روی جاپاهای الگویش انریکه کاسترو گونزالز معروف به کوئینی گذاشت . وی اولین بازی رسمی خود را برای تیم جوانان اسپورتینگ خیخون در سال 2000-2001 انجام داد . بعد از به ثمر رساندن 25 گل در دو فصل وی به تیم اصلی خیخون دعوت شد تا شیوه بازی اش خون تازه ای به رگ های تیم خیخون تزریق کرده و باعث پیشرفت تیمش شود . سرمربی وقت تیم اسپورتینگ خیخون ، از وضعیت جسمانی داوید ویا راضی نبود و وی را کم جان و ضعیف وصف کرده است که رفته رفته باید میبایست فرصت بازی کردن را پیدا کند .

بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا
بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا

رئال زاراگوزا

بعد از افزایش گل های داوید ویا در اسپورتینگ خیخون ، وی تعداد گل هایش را برای این تیم به نزدیکی عدد 40 رساند . بعد از بوجود آمدن مشکلات مالی برای باشگاه خیخون ، داوید ویا فرصتی طلایی را برای حضور در لالیگا پیدا کرد تا به درخشش خود در معتبر ترین لیگ اسپانیا بپردازد . رئال زاراگوزا که به تازگی به لالیگا پیوسته بود در تابستان فصل 2003-2004 با عقد قرار دادی سه میلیون یورویی ، داوید ویا را از باشگاه اسپورتینگ به خدمت گرفت . ویا بعد از پیوستن به تیم زاراگوزا هیچ گونه مشکلی مبنی بر وفق پیدا کردن با شرایط تازه نداشت و به سرعت خود را خریدی موفق برای باشگاه زاراگوزا به اثبات رساد . وی در سال اول حضورش در تیم زاراگوزا موفق به ثبت 17 گل شد . داوید ویا همراه با تیم زاراگوزا در سال 2004 موفق شد به فینال کوپا دل ری راه یابد جایی که او تاثیر بسیار زیادی را در پیروزی 2 بر 1 این تیم در برابر رئال مادرید ایفا کرد و گل بسیار مهمی را وارد دروازه کهکشانی ها کرد . در نهایت نیز بعد از فتح کوپا دل ری ، داوید ویا اولین نامه دعوت را به تیم ملی اسپانیا دریافت کرد تا هواداران زاراگوزا از پیوستن یکی از بازیکنان تیمشان به ترکیب اصلی اسپانیا بسیار خوشحال باشند و او را با القابی نظیر " فوق العاده " و " بهترین " صدا بزنند . سال بعد داوید ویا برای حضور در جام یوفا همراه با تیم زاراگوزا راهی دورانی درخشان اما کم فروغ شد . آسمونی ، حضور بازیکنی جوان در جام یوفا برای اولین بار ، داوید ویا موفق شد دو گل را برای تیم مایورکا در اولین بازی این رقابت ها به ثمر برساند . اما بعد از صعود این تیم به یک هشتم ، بدلیل قانون گل زده در خانه حریف ، تیم زاراگوزا نتواست به دور بعدی این رقابت ها صعود کند .

david-villa-biography
david-villa-biography

والنسیا

بعد از درخشش داوید ویا در باشگاه زاراگوزا ، نوبت پیوستن این بازیکن به والنسیا بود . کمبود بودجه و مشکلات مالی تیم زاراگوزا موجب شد تا این تیم مجبور به فروش فوق ستاره خود باشد و داوید ویا نیز از پیوستن به والنسیا بسیار خوشحال بود . داوید ویا با پیوستن به باشگاه والنسیا قدمی بسیار بزرگ را برای حضور در تیم های رده اول اسپانیا برداشت و زیر نظر سانچز فلورس به بازی کردن پرداخت . دوران 5 ساله حضور داوید ویا در باشگاه والنسیا با موفقیت های بسیار زیادی برای این تیم همراه شد . در اولین بازی بازی داوید ویا برای تیم والنسیا ، این بازیکن در رقابت های اینترتوتو کاپ یوفا (uefa intertoto cup ) در برابر خنت قرارگرفت و موفق شد اولین گلش را با لباس والنسیا وارد دروازه حریف کند . داوید ویا در لالیگای اسپانیا در دومین بازی تیمش در برابر تیم سابقش رئال زاراگوزا در دقیقه 81 به عنوان یک تعویضی به زمین مسابقه وارد شد و موفق شد حداقل امتیاز را برای تیمش با گلزنی به تیم زاراگورا بدست آورد و در نهایت بازی با نتیجه 2 بر 2 به اتمام رسید . داوید ویا در سال 2005-2006 موفق شد در برابر هر دو غول فوتبال اسپانیا ، رئال مادرید و بارسلونا ، گلزنی کند و نامش را پر آوازه تر از همیشه گرداند . وی در پایان فصل وفق شد در 35 بازی برای والنسیا آمار فوق العاده 25 گل را ثبت کند تا یکی از اصلی ترین مهره های تیمش باشد . در فصل 2006-2007 داوید ویا در کنار فرناندو مورینتس در نوک خط حمله تیم والنسیا بازی های درخشانی از خود به جای گذاش . ویا در کنار مورینتس موفق به به ثمر رساندن مجموعا 43 گل در تمامی رقابت ها شد . آسمونی ، وی در همان سال اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا را انجام داد . در بازی رفت تیم والنسیا با رد بول سالزبورگ برای حضور در لیگ قهرمانان اروپا ، این تیم با نتیجه یک بر صفر شکست خورده بود و ویا در بازی برگشت با حضورش در زمین منجر به پیروزی سه بر صفر تیمش شد تا والنسیا جواز حضور در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند . ویا همچنین در بازی با آاس رم و شاختار دونتسک موفق به باز کردن دروازه حریفانش شد تا تیم والنسیا به دور حذفی این رقابت ها صعود کند . تیم والنسیا در دور حذفی به مصاف اینتر میلان رفت جایی که داوید ویا با یک ضربه آزاد تماشایی موفق شد عامل اصلی حضور تیمش در رقابت های یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان باشد . در رقابت های نیمه نهایی اما ، داوید ویا نتوانست دروازه چلسی را باز کند و تیم والنسیا با نتیجه 3 بر 2 در مجموع از تیم چلسی شکست خورد و از دور رقابت ها حذف شد .

2007-2008

سخت ترین فصل داوید ویا در سال های حضورش در والنسیا . تیم والنسیا در ابتدای فصل 2007-2008 با اخراج سانچز فلورس و حضور رونالد کومان به عنوان سرمربی جدیدش نتایج بسیار ضعیفی را کسب کرد که منجر به اخراج رونالد کومان شد . اگرچه تیم والنسیا موفق به کسب کوپا دل ری شد اما این باعث خروج کومان از این تیم نشد تا حضور اونای امری در باشگاه والنسیا تحقق یابد . داوید ویا زیر نظر رونالد کومان موفق به ثبت رکورد 18 گل در 26 بازی شد . وی همراه تیم والنسیا عنوان کوپا دل ری را بالای سر برد تا اولین جام خود را در لباس والنسیا کسب کند و در مجموع حضورش در اسپانیا ، دو عنوان کوپا دل ری را در کارنامه داشته باشد . جایی که تیم والنسیا موفق شد در نیمه نهایی تیم بارسلونا را از پیش روی برداشت و در فینال موفق به پیروزی 3 بر 1 در برابر ختافه شد . در پایان سال بود که داوید ویا با عقد قراردادی جدید به مدت شش سال ، خود را تا پایان سال 2014 متعهد به باشگاه والنسیا کرد . داوید ویا در فصل 2007-2008 در لیگ قهرمانان اروپا به همراه تیم والنسیا موفق به گلزنی در برابر تیم های شالکه و چلسی شد اما در نهایت در رده چهارم جدول قرار گرفت و از دور رقابت ها کنار رفت . در لیگ اما ، داوید ویا همراه با تیم والنسیا موفق شد صدمین بازی حرفه ایی خود را انجام داده و در بازی برابر لوانته هت تریک کند .

بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا
بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا

2008-2009

داوید ویا با حضور در رقابت های یورو 2008 با تیم اسپانیا موفق شد به عنوان برترین گلزن این رقابت ها شناخته شود . وی با حضور در ترکیب والنسیا موفق شد اولین گل را وارد دروازه مایورکا کرده و در نهایت با نتیجه 3 بر صفر این تیم را در هم بشکند . داوید ویا بدلیل درخشش بسیار در همان سال از طرف تیم رئال مادرید پیشنهاداتی دریافت کرد که تمامی آنها را رد کرد و سرمربی وقت باشگاه رئال مادرید ، او را بی انگیزه خواند . در تاریخ اوکتوبر 2008 بود که کاکا، به تمجید از داوید ویا پرداخت و او را بهرین بازیکن اسپانیایی خواند . وی در سال 2008 ، به عنوان هفتمین نامزد دریافت توپ طلا شناخته شد . والنسیا در سال 2008 موفق شد در رقابت های جام یوفا حضور یابد جایی که داوید ویا در آن نقش خاصی نداشت و اکثر یا بدون استفاده بود و یا در دقایق پایانی در زمین مسابقه حضور میافت . در دیدار این تیم برابر مارتیمو ، داوید ویا موفق شد دروازه این تیم را در دقایق پایانی باز کند اما در دیدار برابر دینامو کیو ، به دلیل گل زده در خانه حریف ، تیم والنسیا از دور رقابت ها کنار رفت . داوید ویا در ادامه حضورش در فصل 2008-2009 اوقات سختی را سپری کرد . اگرچه حضور در زمین مسابقه و گل زنی او در بازی با لاکرونیا او را در وضعیت خوبی نشان می داد اما در ادامه ، اخراج و در  بعد از مدتی ، مصدومیت بدلیل در رفتگی در زانوی چپش ، به مدت 15 روز از دنیای فوتبال به دور ماند اما برگشتش به ترکیب اصلی با گلزنی در برابر تیم ختافه و به ثمر رساندن دو گل همراه شد . داوید ویا در تاریخ 12 آوریل سال 2009 به خانه خود بازگشت ؛ حضور در ال مولینون ، ورزشگاه اختصاصی باشگاه اسپورتینگ خیخون . چیزی که خود داوید ویا آنرا حس و حالی بسیار احساسی بیان کرد و در مورد گلزنی در این مسابقه گفت که خوشحالی نخواهد کرد . داوید ویا در این مسابقه موفق به باز کردن دروازه اسپورتینگ شد و طبق قول خود عمل کرد در جایی که در نهایت تیم والنسیا با نتیجه 3 بر 2 این دیدار را با پیروزی به پایان رساند . داوید ویا در چهارمین سال حضورش در باشگاه والنسیا در نهایت موفق به ثبت 28 گل در 33 بازی شد جایی که میانگین گل های به ثمر رسانده اش 0.84 گل در هر مسابقه بود که بهترین آمار داوید ویا در لباس والنسیا در طول بازی اش برای این تیم بود . این رکورد او را در رتبه سوم گلزنان فصل لالیگا قرار داد ؛ داوید ویا بعد از دیگو فورلان ، بازیکن تیم اتلتیکو مادرید ، با 32 گل و ساموئل اتوئو ، بازیکن بارسلونا ، با 30 گل در رتبه سوم برترین گلزنان فصل لالیگا قرار گرفت . در پایان فصل 2008-2009 بود که داوید ویا موفق شد رکورد 101 گل در 180 بازی برای تیم والنسیا را به ثبت برساند تا نامش در باشگاه والنسیا جاودانه شود .

2009-2010

بعد از شکست تیم ملی اسپانیا در رقابت های کنفدراسیون ها ، داوید ویا به ترکیب تیم والنسیا برگشت ، جایی که شایعات زیادی مبنی بر پیوستن این بازیکن به تیم رئال مادرید ، باسلونا ، لیورپول ، چلسی و منچستریونایتد شنیده می شد . اما داوید ویا تمامی این شایعات را کذب محض خواند و گفت که دلش می خواد در مستایا باقی بماند . داوید ویا در اولین بازی رسمی اش در فصل 2009-2010 موفق شد در انتخابی لیگ اروپا ، دروازه حریفش را باز کرده و بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود تیم والنسیا به اتمام رسید . گلزنی داوید ویا همچنان ادامه داشت ، 2 بار بازکردن دروازه حریف در برابر وایادولید و ثبت یک دبل دیگر در برابر تیم اسپورتینگ خیخون در تساوی دو تیم ، همچنان داوید ویا را مهره ای بسیار ارزشمند برای تیم والنسیا نگه می داشت . در سال 2009 داوید ویا ، بیشتر از هر بازیکن دیگری موفق به بازکردن دروازه حریفان شد . ثبت رکورد 43 گل در تمامی رقابت ها در تیم ملی اسپانیا و والنسیا در 54 بازی . در تاریخ 18 اوکتوبر ، داوید ویا به عنوان نامزد توپ طلا معرفی شد و تنها دو هفته بعد نام او به عنوان کاندید بهترین فوتبالیست سال از دید فیفا در لیست قرار گرفت . در آخرین فصل حضور داوید ویا در باشگاه والنسیا ، وی در رقابت های لیگ اروپا ، در زمین وردربرمن موفق به ثبت هت تریک شد . این در حالی بود که بازی در نهایت در مجموع با نتیجه 4 بر 4 به پایان رسید و تیم والنسیا به دلیل گل زده در خانه حریف به دور بعدی صعود کرد .

david-villa-biography
david-villa-biography

بارسلونا

در سال 2010 بالاخره شایعات به حقیقت پیوست و تیم بارسلونا با داوید ویا به توافق رسید . داوید ویا با مبلغ 30 میلیون یورو راهی باشگاه بارسلونا شد و با عقد قراردادی 4 ساله به این تیم پیوست . در تاریخ 21 می 2010 بود که داوید ویا در میان 35 هزار تماشاگر حاضر در نیوکمپ ، معارفه شد . وی در تیم بارسلونا شماره محبوبش ( عدد 7 ) را پوشید . در تاریخ 29 آگوست 2010، داوید ویا اولین بازی اش را در لیگ با لباس بارسلونا انجام داد و موفق شد در برابر ریسینگ ، گل سوم تیمش را به ثمر برساند . همچنین در اولین بازیش در لباس بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا ، داوید ویا موفق شد در برابر پاناتینایکوس ، گلزنی کرده و بارسلونا بازی را با نتیجه پر گل پنج بر یک شکست داد . داوید ویا در تاریخ 31 اوکتوبر 2010 ، به مصاف تیم سابقش ، والنسیا رفت و موفق شد در آن دیدار دو بار دروازه حریفش را باز کرده و موفق به ثبت دبل شود . رویایی ترین بازی داوید ویا شاید در تاریخ 29 نوامبر 2010 برگزار شد جایی که تیم کهکشانی خوزه مورینیو در برابر ستارگان بارسلونا قرار گرفت و تیم بارسلونا موفق به ثبت نتیجه 5 بر صفر در برابر تیم رئال مادرید شد . داوید ویا در این دیدار با به ثمر رساندن دو گل از پنج گل سهم بسیار زیادی در پیروزی بارسلونا داشت . در تاریخ 27 دسامبر 2010 بود که داوید ویا توسط آکادمی ورزشی آمریکا به عنوان مرد ورزشکار سال لقب گرفت . داوید ویا در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا در برابر منچستریونایتد ، موفق شد گل سوم تیمش را با یک ضربه تماشایی و فنی از فاصله ای 25 یاردی به ثمر برساند و فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود . وی در خصوص پیروزی در فینال لیگ قهرمانان و بالا بردن این جام گفت :

تقدیم به خانواده ام ، دخترانم و دختران په په رینا که برای من بسیار عزیز هستند 

بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا
بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا

2011-2012

داوید ویا در این فصل ، اولین دیدار رسمی اش را در سوپرکاپ اسپانیا در برابر رئال مادرید انجام داد . جایی که داوید ویا با به ثمر رساندن گلی تماشایی موفق شد تیم بارسلونا را به کسب یک تساوی بسیار مهم در این رقابت ها هدایت کند . در دیدار برگشت اما ، داوید ویا بدلیل درگیری با مسوت اوزیل از زمین مسابقه اخراج شد اما تیم بارسلونا موفق به کسب سوپرکاپ اسپانیا شد و تیم رئال مادرید را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد . فصل 2011-2012 اصلا فصلی خوبی برای داوید ویا نبود . اخراج در دیدار برابر رئال مادرید و در ادامه فصل مصدومیت بسیار سنگین از ناحیه ساق پا ، در بازی های جام جهانی 2010 ، موجب شد تا داوید ویا ادامه فصل را از دست بدهد اگرچه دکتر معالج او گفته بود که وی به مدت شش ماه از میادین فوتبال به دور خواهد بود .

2012-2013

بعد از گذراندن حدودا 8 ماه مصدومیت و دوران نقاحت ، داوید ویا به عرصه بازی های فوتبال برگشت و در دیدار برابر دینامو بوخارست در دقیقه 73 وارد زمین مسابقه شد . هشت روز بعد از بازی با دینابو بوخارست . داوید ویا اولین دیدار رسمی اش را در برابر رئال سوسیداد انجام داد و موفق شد هفت دقیقه بعد از حضور در زمین به عنوان تعویضی پدرو رودریگز ، دروازه حریف را در برد 5 بر 1 باز کند .داوید ویا در 28 نوامبر موفق شد با به ثمر رساندن دو گل از سه گل تیمش در برابر دپورتیو آلاوس ، سیصدمین گل دوران فوتبالی اش را به ثمر برساند . در لیگ قهرمانان فصل 2012-2013 ، داوید ویا نقش اساسی در پیروزی تیمش در برابر آث میلان را ایفا کرد . زننده گل سوم تیمش در برابر تیم آث میلان و برد با نتیجه 4 بر صفر که در مجموع تیم بارسلونا با نتیجه 4 بر 2 از سد میلان عبور کرد و به یک چهارم رساند . در دیدار تیم بارسلونا در برابر پاری سن ژرمن ، پدرو موفق شد روی پاس داوید ویا ، گل تساوی را وارد دروازه پاری سن ژرمن کند تا این تیم به نیمه نهایی این رقابت ها صعود کند جایی که تیم بارسلونا در برابر بایرن مونیخ قرار گرفت و از دور رقابت ها کنار رفت . داوید ویا علارغم اینکه در بیشتر بازی های فصل به عنوان تعویضی وارد زمین شد موفق شد در پایان سال  حضورش در بارسلونا در 39 بازی 16 گل را به ثمر برساند و به تیم ملی اسپانیا برای حضور در رقابت های جام کنفدراسیون های 2013 دعوت شود .

david-villa-biography
david-villa-biography

اتلتیکو مادرید

در سال 2013 بود که تیم بارسلونا اعلام کرد که با باشگاه اتلتیکو مادرید سر مبلغ 5.1 میلیون یورو برای انتقال داوید ویا به توافق رسیده است و ویا به این تیم ملحق خواهد شد . داوید ویا در اولین بازی اش برای تیم اتلتیکو مادرید موفق شد در سوپرکاپ اپانیا دروازه بارسلونا را با یک ضربه والی با پای راست باز کند . ویا همچنین در برد تیمش در برابر رئال سوسیداد روی پاس کوکه موفق شد دومین گل خود را به ثمر برساند . همچنین در دیدار برابر رئال بتیس موفق به ثبت اولین دبل خود در ورزشگاه ویسنته کالدرون شد .در نهایت داوید ویا دوران حرفه ای فوتبالی اش را در تیم اتلتیکو مادرید به پایان رساند و موفق به ثبت رکورد 13 گل در 36 بازی لیگ شد و تیم اتلتیکومادرید را به کسب اولین لالیگای تاریخ باشگاه از تاریخ 1996 کرد .

بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا
بیوگرافی داوید ویا ؛ از خیخون تا بارسلونا و ویسل کوبه ، ستاره پرنور میان ستارگان اسپانیا

نیویورک سیتی

داوید ویا در تاریخ 1 جوئن 2014 راهی تیم نیویورک سیتی شد . وی در ابتدا نام تیم مقصدش را فاش نکرد و بعد از پیوستنش به باشگاه نیویورک سیتی به عنوان اولین خرید تیم تازه شکل گرفته نیویورک سیتی شد . داوید ویا در تیم نیویورک سیتی شماره 7 را پوشید و در خصوص پیوستن به این تیم گفت :

میخواهم تمامی تلاشم را برای کمک به رشد لیگ MLS بکنم . می خوام تلاشم را برای تبدیل نیویورک سیتی به بهترین تیم لیگ آمریکا بکنم 

ملبورن سیتی (قرضی)

داوید ویا بعد از مدتی پیوستن به نیویورک سیتی به لیگ استرالیا سفر کرد و در تیم ملبورن سیتی مشغول به بازی شد . وی در سال 2014-2015 برای تنها ده بازی به تیم ملبورن سیتی قرض داده شد . در اولین بازی برای تیم ملبورن سیتی ، داوید ویا در برابر تیم سیدنی به عنوان تعویضی به بازی آورده شد و موفق و موفق شد دروازه حریفش را باز کند . با توجه به اینکه تیم نیویورک سیتی برای تنها ده بازی داوید ویا را در اختیار تیم ملبورن سیتی قرار داده بود ، بعد از تنها 4 بازی برای این تیم به نیویورک سیتی برگشت .

بازگشت به نیویورک سیتی

داوید ویا به عنوان اولین کاپیتان تیم نیویورک سیتی شروع به کار کرد . تنها نه روز بعد داوید ویا در یک بازی دوستانه در برابر تیم اسکاتلندی سنت میرن ، موفق شد اولین گل تاریخ باشگاه نیویورک سیتی را به ثمر برساند .دوران موفق داوید ویا اگرچه با کمی افت بدلیل بالا رفتن سنش در تیم نیویورک سیتی هم ادامه پیدا کرد و موفق شد در فصل 2015 لیگ آمریکا 18 گل را وارد دروازه حریفانش کند .

ویسل کوبه

در تاریخ 1 دسامبر 2018 ، داوید ویا قراردادی را برای حضور در فصل 2019 لیگ ژاپن با تیم ویسل کوبه امضا کرد . داوید ویا بعد از عقد قرار داد با این تیم به همبازی قدیمی اش در تیم ملی اسپانیا و بارسلونا ، آندرس اینیستا پیوست . داوید ویا در تاریخ 13 نوامبر 2019 ( 22 آبان ماه 1398 ) اعلام کرد که با پایان فصل 2019 از دنیای فوتبال خداحافظی خواهد کرد و کفش های خود را خواهد آوریخت .

نظر خود را درباره «بیوگرافی داوید ویا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی داوید ویا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.