زمان مطالعه: 1 دقیقه
ریکاوری اطلاعات پاک شده

ریکاوری اطلاعات پاک شده

اطلاعاتی که بر روی کامپیوتر به وسیله عواملی مثل صدمات سخت افزاری، پاک کردن و فرمت کردن از بین می ره، لزوما...

ریکاوری اطلاعات پاک شده از کامپیوتر

اطلاعاتی که بر روی کامپیوتر به وسیله عواملی مثل صدمات سخت افزاری، پاک کردن و فرمت کردن از بین می ره، لزوما غیر قابل دسترس محسوب نمیشه. غیر قابل دسترس بودن اطلاعات به این معنیه که سیستم عامل دیگه به اونها دسترسی نداره . در چنین موقعی، اغلب اون ها رو میشه با برنامه های خاص و سرویس های پیشرفته بازیابی اطلاعات دوباره برگردوند. اگر اطلاعات پاک شده باشه حتی اگه هارد دیسک آسیب فیزیکی دیده باشه و توسط سیستم شناسایی نشه (مثلا شکسته باشد یا سوخته باشد)، باید به یکی از شرکت های تخصصی بازیابی اطلاعات مراجعه کنید. هزینه بازیافت این اطلاعات، بسته به میزان خسارت وارد شده متفاوته.

تحقیقات نشون داده که صدمات سخت افزاری با 44% بیشترین سهم رو تو پاک شدن و گم شدن اطلاعات داره وعلت های دیگه به ترتیب: 32% اشتباه توسط کاربر، 14% خطاهای برنامه و 7% ویروس های کامپیوتری.

قبل از اینکه عملیات نجات اطلاعات انجام شود، موارد زیر باید مدنظر قرار بگیرد
1- اگر مشخص نیست که چه نوع صدمه ای باعث عدم دسترسی به اطلاعات شده است، کاربران باید خیلی مواظب باشند. زیرا که ممکن است هنگام Restart کامپیوتر، سیستم به واسطه ایجاد فایل های موقتی در سکتورهایی که اشتباها کامپیوتر آنها را به صورت خالی فرض کرده، اطلاعات مهم را روی آن Overwrite کند؛ اطلاعاتی که بعدا به سختی قابل بازیافت خواهند بود.
2- اصولا هنگام بروز خطاهای فیزیکی هارد مانند Crash کردن هد، توصیه نمی شود که شخصا اقدام کنید.
نکته : فرمت به کار رفته فایل سیستم، نقش تعیین کننده ای برای بازیافت اطلاعات ندارد. برای هر فرمت به کار رفته تحت ویندوز مانند FAT32 و NTFS یک ابزار بازیافت مناسب وجود دارد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «ریکاوری اطلاعات پاک شده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره ریکاوری اطلاعات پاک شده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.