زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله دروازه شمیران

محله دروازه شمیران

محله دروازه شمیران یکی از محلات قدیمی تهران به شمار می آید که قدمتش به دوره قاجار بر میگردد ، در این بخش از اطلاعات شهری آسمونی سعی بر آن شده تا اطلاعات مفید و
نمای کلی دروازه شمیران
نمای کلی دروازه شمیران

نمای کلی دروازه شمیران نام محله : دروازه شمیران موقعیت جغرافیایی : مرکز تهران منطقه شهرداری : منطقه 12 شهرداری تهران ، ناحیه 6 بافت : تقریبا قدیمی محدودیت ترافیکی : دارد (طرح ترافیک ) محله های همسایه : فردوسی، ایران ، صفا ، شریعتی ایستگاه های مترو : ایستگاه های مترو دروازه شمیران و امام حسین ایستگاه های بی ار تی : ایستگاه پل چوبی قیمت هر متر مربع : 14 تا 18 میلیون تومان ( در سال 98 )

اطلاعات عمومی محله دروازه شمیران

بافت محله
بافت محله

بافت محله بافت محله : محله دروازه شمیران از آنجایی که یکی از محله های قدیمی تهران به شمار میرود خانه های ویلایی قدیمی زیادی را در خود جای داده است ، ولی در کنار خانه های قدیمی آپارتمان های نوساز نیز به سرعت در حال رشد هستند. درخت های کهن سال و زیبا نیز در این محله دیده می شود. تراکم جمعیتی : حدود 30 هزار نفر در این محله زندگی می کنند . قیمت ملک : قیمت ملک در محله دروازه شمیران از 14 میلیون تومان شروع شده و به 18 میلیون تومان خاتمه میابد ( در سال 98 ) .

اطلاعات جغرافیایی محله دروازه شمیران

خیابان مجاهدین اسلام
خیابان مجاهدین اسلام

خیابان مجاهدین اسلام همسایه های دروازه شمیران : محله دروازه شمرون از شمال به محله شریعتی و خیابان انقلاب راه دارد ، از جنوب به محله ایران و خیابان مجاهدین اسلام می رسد ، در غرب محله صفا و اخیابان هفده شهریور قرار دارد و شرق این محله ، محله فردوسی و خیابان ابن سینا است . میادین و خیابان های اصلی : خیابان های انقلاب ، ابن سینا و هفده شهریور از خیابان های مهم این محله اند و میدان شهدا تنها میدان موجود در این محله است.

اماکن مهم محله دروازه شمیران

بوستان ها و فضای سبز : تنها بوستان نزدیک محله دروازه شمرون پارک خیام است.

ایستگاه مترو میدان شهدا
ایستگاه مترو میدان شهدا

ایستگاه مترو میدان شهدا حمل و نقل عمومی : ایستگاه های مترو دروازه شمیران و امام حسین نیاز اکثر ساکنین را به حمل و نقل عمومی بر آورده می کند و علاوه بر مترو، ایستگاه بی آر تی پل چوبی نیز به این امر کمک می کنند. پمپ بنزین ها : پمپ بنزین بهارستان تنها پمپ بنزین موجود در این محله است که در خیابان ابن سینا قرار دارد. مراکز خرید و تجاری : محله دروازه شمیران به دلیل نزدیکی به بهارستان که بورس انواع آلات موسیقی است مغازه های ساز فروشی زیادی در این محله دیده می شود و مکان ماسبی برای دوست داران هنر است. سینما : دو سینما شکوفه و سینما میلاد واقع در میدان شهدا از سینماهای مهم این حله است. اماکن اداری : سازمان تامین اجتماعی شعبه 4 در خیابان انقلاب ، دفتر پیشخوان دولت در خیابان ابن سینا از اماکن اداری مهم این محله به شمار می روند.

بیمارستان دکتر معیری
بیمارستان دکتر معیری

بیمارستان دکتر معیری مراکز درمانی : بیمارستان های طرفه ، دکتر معیری و شفاء یحیائیان از مراکز درمانی معتبر این محله هستند که نیاز مردم را به خدمات درمانی برطرف می کنند. مساجد : مسجد اباذر واقع در خیابان ناطقی تنها و مهم ترین مسجد محله دروازه شمیران به حساب می آید.

تاریخچه و نامگذاری

در زمان قاجار به جز دروازه شمیران که مسیری به شمیرانات بود دروازه دیگری در این قسمت از شهر وجود نداشت. زمین های اطراف این دروازه متعلق به دختر مظفرالدین‌شاه، اشرف‌الملوک ملقب به فخرالدوله بوده. در اطراف این دروازه اقامتگاه هایی برای سکونت مسافران ساخته شده بود که مقدمه به وجود آمدن این محله شد.

میدان شهدا
میدان شهدا

میدان شهدا  

شما نیز اگر در محله دروازه شمیران زندگی می کنید از دغدغه های خود برایمان بگویید و چه نکات مثبت یا منفی درمورد این محله وجود دارد .

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «محله دروازه شمیران» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره محله دروازه شمیران فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.