زمان مطالعه: 5 دقیقه
تور چک

تور چک

تور چک یکی از تورهای پرطرفدار اروپا محسوب می شود. جمهوری چک، کشوری در اروپای مرکزی است. تور چک آسمونی در...

تور چک یکی از تورهای پرطرفدار اروپا محسوب می شود. جمهوری چک، کشوری در اروپای مرکزی است.



تور چک
تور چک
تور چک

تور جمهوری چک، جاذبه های تور جمهوری چک و ... را برای شما عزیزان شرح می دهد.

گشت‌و‌گذار در پراگ

پراگ، پایتخت و مشهورترین شهر این کشور است. این شهر به تنهایی یک مقصد گردشگری فوق‌العاده است و به یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در اروپا تبدیل شده است. در این شهر زیبا از تماشای بناهای تاریخی، خیابان‌های قرون وسطایی و کلیساهای زیبا لذت خواهید برد.

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر شما به پراگ، خوردن غذاها و نوشیدنی‌های محلی است.

از تپه بالا بروید تا قلعه‌ی پراگ را تماشا کنید.

این شهر زیبا به تنهایی چندین جاذبه‌ی گردشگری مشهور و دیدنی دارد که حتما تصاویر زیبای آن‌ها را دیده‌اید.

در ادامه با تعدادی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این شهر که اکثرا تاریخی هستند، آشنا می‌شویم.



تور چک
تور چک
تور چک

1. پل کارل (Charles Bridge) در جمهوری چک

این پل تاریخی و زیبا یکی از نمادهای شهر پراگ و از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری جمهوری چک است. این پل روی رود ولدآوا (Vltava) ساخته شده و شهر قدیم پراگ را به بخش Mala Strana متصل می‌کند. پل کارل، 600 سال قدمت دارد و کارل چهارم در سال 1357 دستور ساخت آن را داده است. این پل در حقیقت جایگزینی بود برای پل Judith که در سال 1342 بر اثر سیل تخریب شده بود. در کنار پیاده‌روی پل، 13 تندیس باروک و غرفه کوچک وجود دارد و محل رفت‌و‌آمد نوزاندگان دوره‌گرد و هنرمندان خیابانی است. این پل معمولا شلوغ و پر از جمعیت است اما هنگام سپیده‌دم و غروب آفتاب، جمعیت کمتری در آن وجود دارد. در هر دو طرف پل، برج‌هایی وجود دارد که از آن‌ها می‌توانید نمای زیبایی از شهر و پل را تماشا کنید.



تور چک
تور چک
تور چک

2. میدان شهر قدیم پراگ 

این میدان درست میان میدان Wenceslas و پل کارل قرار گرفته است. در فصل تابستان، این میدان پر از گردشگران و اهالی شهر است که به گشت‌و‌گذار و وقت‌گذارانی مشغولند. تاریخ پرفراز‌و‌نشیب جمهوری چک را می‌توانید در معماری این میدان مشاهده کنید. انواع سبک‌های معماری از قبیل رنسانس، بارک، روکوکو، گوتیک و رومانسک را می‌توانید در ساختمان‌های اطراف این میدان ببینید. معماری گوتیک در کلیسای Tyn، سبک باروک در کلیسای سنت نیکولا، تالار شهر قدیم با معماری ترکیبی گوتیک و رنسانس، همه در کنار هم قرار دارند و توجه هر گردشگری را جلب می‌کنند. گردشگران در این میدان به گشت‌و‌گذار و خرید، تماشای بناهای تاریخی یا گپ زدن با اهالی در کافه‌های روباز، مشغول می‌شوند.



تور چک
تور چک
تور چک

3. قلعه‌ی پراگ

این قلعه که مشرف به شهر قرار گرفته، چیزی فراتر از یک قلعه‌ی دفاعی ساده است. بناهای تاریخی این قلعه متعلق به قرن‌های متمادی هستند که شامل یک کاخ سلطنتی، یک کلیسای جامع و سه کلیسای دیگر، صومعه، برج‌های دفاعی و باغ‌های سرسبز و دیدنی می‌شوند. بنا بر رکوردهای جهانی گینس، قلعه‌ی پراگ بزرگ‌ترین قلعه در جهان است و محدوده‌ای حدود 70 هزار مترمربع را دربر می‌گیرد و حدود 570 متر طول و به‌طور متوسط حدود 130 متر عرض دارد. کلیسای جامع St. Vitus که در این قلعه قرار دارد، نگینی بر انگشتر پراگ و نمونه‌ی فوق‌العاده‌ای از معماری گوتیک است. پادشاهان زیادی در این کلیسا دفن شده‌اند.



تور چک
تور چک
تور چک

4. ساعت نجومی پراگ

یکی از جذابیت‌های میدان شهر قدیم پراگ، ساعت نجومی است که متعلق به دوران قرون وسطی است و سومین ساعت نجومی قدیمی جهان و قدیمی‌ترین ساعت از این دست است که هنوز کار می‌کند. این ساعت در سال 1410 میلادی توسط یک ساعت‌ساز و یک ریاضی‌دان ساخته شد. این ساعت بیش از 600 سال است که نگهداری و تعمیر می‌شود. راس ساعت دوازده، از درگاه بالای ساعت شمایل دوازده تن از حواریون بیرون می‌آیند و چهار مجسمه‌ی کنار ساعت هم نماد چهار ویژگی ناپسند به ترتیب از چپ به راست اولی غرور، دومی خساست، سومی مرگ و چهارمی خوش‌گذرانی است. زیر این چهار تندیس، چهار شمایل دیگر مربوط به یک تاریخ‌نگار، یک فرشته، یک ستاره‌شناس و یک فیلسوف وجود دارد.

صفحه‌ی نجومی ساعت در واقع یک اسطرلاب مکانیکی است.



تور چک
تور چک
تور چک

بازدید از شهر چسکی کروملوف (Ceský Krumlov) در جمهوری چک

این شهر که در کنار رود Vltava قرار دارد، یک نمونه‌ی کوچک‌تر و دیدنی‌تر از شهر پراگ است.

معماری قرون وسطایی و ساختمان‌هایی با بام‌های قرمزرنگ، مناظر زیبایی را به وجود آورده‌اند که در سفر کوتاه خود به این شهر می‌توانید از تماشای آن‌ها و قدم زدن در خیابان‌های تاریخی لذت ببرید. اقامتگاه‌های زیبا و چشم‌گیر متعددی در این شهر وجود دارند. لژهای گرم و زیبای زمستانی آماده‌ی پذیرایی از گردشگران در فصل زمستان هستند.



تور چک
تور چک
تور چک

بازدید از شهر کوتنا هرا (Kutná Hora) در جمهوری چک

این شهر تاریخی میزبان کلیسای مشهور سنت باربارا است که با هزاران استخوان انسان تزیین شده است.

یکی از جاذبه‌هایی که حتما باید برای دیدن آن وقت بگذارید.



تور چک
تور چک
تور چک

بازدید از قلعه‌ی کارلشتین (Karlstein) در جمهوری چک

با یک سفر کوتاه از طریق قطار و از شهر پراگ می‌توانید خود را به این قلعه‌ی دیدنی برسانید و از تماشای آن لذت ببرید. این قلعه به سبک گوتیک و در سال 1348 م به وسیله شاه کارل چهارم ساخته شده است. قلعه بر فراز یک تپه قرار دارد و از سه بخش تشکیل شده است که به صورت پلکانی روی هم قرار گرفته‌اند.



تور چک
تور چک
تور چک

گشت و گذار در صخره‌های Adršpach-Teplice در جمهوری چک

در اطراف این صخره‌های سنگ‌آهکی و زیبا که ظاهری منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز دارند، پیاده‌گردی کنید و از تماشای مناظر طبیعی لذت ببرید. برخی از این صخره‌ها اسم‌های جالبی دارند؛ مثلا صندلی غول. در این منطقه دو مجموعه از این صخره‌ها وجود دارد که با نام‌های Adršpach Rock Town و Teplice Rock Town شناخته می‌شوند.



تور چک
تور چک
تور چک

فعالیت‌های تفریحی ماجراجویانه در کوهستان Krkonoše در کشور جمهوری چک

فرقی نمی‌کند که چه فصلی از سال به جمهوری چک سفر کنید، باید این رشته‌کوه زیبا را از نزدیک ببینید. این رشته‌کوه که در مرز جمهوری چک و لهستان واقع شده است، بلندترین نقطه‌ی این کشور است. در فصل تابستان می‌توانید از پیاده‌گردی و دوچرخه‌سواری در این منطقه لذت ببرید و در فصل زمستان می‌توانید اسکی را امتحان کنید.



تور چک
تور چک
تور چک

بازدید از شهر تاریخی Telc در جمهوری چک

این شهر زیبا با خیابان‌های پرپیچ‌و‌خم و باریک و سنگ‌فرش شده، یکی از بهترین نمونه‌های شهرهای دوران رنسانس است که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز معرفی شده است. بعد از یک آتش‌سوزی در سال 1530، این شهر بازسازی شده است.

گذرگاه‌های طاق‌دار قرون وسطایی، میدان زیبای این شهر را در بر گرفته‌اند.

بازدید از شهر اولوموتس در جمهوری چک

این شهر دانشگاهی کوچک به خاطر پارک‌ها، کلیساها، فواره‌ها و تندیس‌هایش شهرت دارد.

چندین میراث جهانی یونسکو در این شهر واقع شده‌ است و شهر مانند یک موزه‌ی تاریخی بزرگ و دیدنی است.



تور چک
تور چک
تور چک

بازدید از شهر زیبای کارلووی واری (Karlovy Vary) و استراحت در اسپا

این شهر کوچک گردشگری معماری گوتیک و باروک دیدنی، راه‌های جنگلی زیبا و فرهنگ منحصربه‌فردی دارد. شهرت تاریخی شهر به‌ خاطر چشمه‌های آب گرم آن شامل 13 چشمه‌ی اصلی و در حدود 300 چشمه‌ی کوچک‌تر و نیز رود آب‌گرم تپلا است.

یک قلعه‌ی تاریخی و زیبا هم در نزدیکی این شهر وجود دارد.



تور چک
تور چک
تور چک

گشت و گذار در پارک ملی Šumava در کشور جمهوری چک

اگر به گشت‌وگذار در طبیعت علاقه دارید، در سفر به جمهوری چک، وسایل طبیعت‌گردی خود را آماده کنید و برای بازدید از پارک ملی Sumava، بزرگترین پارک ملی این کشور برنامه‌ریزی کنید. این پارک که در مرز اتریش قرار دارد، تپه‌های سرسبز و جنگلی متعددی دارد.

جنگل‌های بکر، رودخانه‌های خروشان و یک دریاچه‌ی زیبا در این پارک وجود دارد.

تور چک و مکان های دیدنی جمهوری چک - اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «تور چک» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور چک فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.