زمان مطالعه: 4 دقیقه
معرفی تیم جمهوری چک در یورو 2016

معرفی تیم جمهوری چک در یورو 2016

جمهوری چک کار دشواری در یورو در پیش داشته باشد اما منتقدان این تیم در مورد رقابت‌های مقدماتی هم همین حرف را می‌زدند.

تیم جمهوری چک در یورو 2016

پاول وربا توانسته تیم چک را به تیمی تبدیل کند که فراتر از بازیکنانش است؛ بنابراین نباید این تیم را دست کم گرفت. علیرغم سابقه وربا، در شروع رقابت‌های مقدماتی یورو انتظارات از تیم چک پایین بود. آنها در 4 دیدار دوستانه پیش از دیدارهای مقدماتی پیروز نشده بودند و با توجه به قرار گرفتن در گروهی که هلند، ترکیه و ایسلند در آن قرار داشتند، کسی شانس چندانی برای چک قائل نبود. اما این تردیدها تنها تا دیدار ابتدایی مقابل هلند پابرجا بود. تنها یک دقیقه به پایان بازی در حالی که به نظر می‌رسید دو تیم به تساوی یک ـ یک رضایت خواهند داد، واکلاو پیلار روی اشتباه داریل یانمات توانست گل برتری چک را به ثمر برساند.

این گل آغاز درخشانی برای تیم وربا بود و به این ترتیب آنها در 5 دیدار ابتدایی مرحله مقدماتی به پیروزی رسیدند. این روند خوب با تساوی خانگی مقابل لتونی و شکست برابر ایسلند به پایان رسید. با برتری یک بر صفر در نیمه اول دیدار خانگی مقابل قزاقستان به نظر می‌رسید کار صعود دشوار شده اما دو گل از میلان اسکودا نیمه دوم امیدها را به این تیم برگرداند. 3 روز بعد آنها با برتری مقابل لتونی صعودشان را قطعی کردند، چک در دیدار بعدی مقابل ترکیه شکست خورد اما پیروزی خارج از خانه مقابل هلند باعث شد تا به عنوان تیم اول از گروه صعود کند.

اما یک آمار نگران‌کننده تیم چک این است که آنها تا دیدار دوستانه مارس گذشته مقابل سوئد که با تساوی یک ـ یک به پایان رسید در 19 دیدار با هدایت وربا حتی یک کلین‌شیت هم نداشته‌اند. علاوه بر این آنها فاقد مهاجمانی قابل اتکا هستند. دو مهاجم اصلی چک، توماس نسید و ماتِی ویدرا برای تیم‌های نه چندان مطرح بورسااسپور ترکیه و تیم دسته دوم انگلیسی ریدینگ بازی می‌کنند و بعید است که بتوانند باعث نگرانی مدافعان حریف بشوند.

در مقابل وربا امیدوار است که هافبک های میانی دینامیکش در گلزنی به مهاجمان کمک کند؛ هر چند غیبت روسیسکی برای آنها ضربه بزرگی خواهد بود. از زمان رقابت یورو 1996 هیچ یک از مربیان جمهوری چک تا این اندازه به بازیکنان داخلی اتکا نکرده بودند. هر چند بخشی از موضوع به خاطر این است که بسیاری از بازیکنان فعلی جمهوری چک کیفیت لازم برای بازی در باشگاه‌های بزرگ اروپایی را ندارند اما بخشی نیز به دلیل افزایش قدرت لیگ چک است. با پیشرفت اوضاع اقتصادی چک دیگر رفتن به باشگاه‌های خارجی چندان برای بازیکنان جوان جذاب نیست.

در این بین رقابت باشگاه ویکتوریا پلژن با اسپارتاپراگ نیز باعث افزایش کیفیت لیگ چک شده است؛ موضوعی که صعود اسپارتا به یک چهارم نهایی لیگ اروپا و پیروزی 4 ـ 1 آنها مقابل لاتزیو آن را تایید می‌کند. پاول کادرابک بازیکن سابق اسپارتا و فعلی هوفن‌هایم پدیده جدید جمهوری چک است که در سمت راست خط دفاعی بازی می‌کند. اما آنها چندین ستاره جوان دیگر هم دارند که می‌توانند در فرانسه بدرخشند از جمله لادیسلاو کریچی (بال چپ) و مارتین فریدک (هافبک). با توجه به اینکه اسپانیا مدعی اصلی گروه D در رقابت‌های یورو است ،چک برای صعود رقابت سختی با کرواسی و ترکیه دارد. نداشتن ستاره کافی در تیم، وربا را مجبور می‌کند تا بیشتر روی توانایی‌های مربیگری تکیه کند و با توجه به نتایجی که تیم او تاکنون گرفته نمی‌توان از این تیم چندان ناامید بود.

سیستم بازی جمهوری چک

تیم چک معمولا با سیستم 1ـ3ـ2ـ4 بازی می‌کند و وربا علاقه دارد که تیمش در بازیسازی صبورانه عمل کند. آنها به ندرت به بازی سرعت می‌‌دهند و تلاش می‌کنند با پاسکاری در خط میانی، خط دفاع حریف را به هم بریزند. ضمن اینکه پاول کادرابک و دیوید لیندرسکی، دو مدافع کناری تیم، نیز با سرعتشان به حملات کمک می‌کنند. بزرگترین دغدغه وربا پیدا کردن بهترین ترکیب برای میانه میدان است. او چند گزینه مختلف برای پست بازیساز هجومی تیم دارد و در این میان شانس توماس روسیچکی، بورک دوکال و دانیل کولار برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی بیشتر است.

البته رقابت برای دیگر پست‌های خط میانی نیز فشرده است. پست هافبک دفاعی احتمالا به دیوید پاولکا خواهد رسید و اگر او آماده نباشد لوکاس واچا و لوکاس مارچک می‌توانند جانشین‌های او باشند. جایگاه ولادمیر داریدا به عنوان دیگر هافبک دفاعی تضمین شده است. در سمت راست خط میانی ژیری اسکالاک، یاروسلاو پلاشیل، مارتین فریدک و دوکال گزینه‌های مورد نظر هستند. در حالی که لادیسلاو کریچی گزینه قطعی سمت چپ است. یکی دیگر از گزینه‌های قطعی تیم چک دروازه‌بان آنها، پترچک است اما در خط دفاعی این قطعیت وجود ندارد؛ همانطور که در مرحله مقدماتی بارها ترکیب خط دفاعی تیم تغییر کرد.

کاداربک، توماس سیووک، میکال کادلچ و لیمبرسکی محتمل‌ترین گزینه‌های خط دفاعی هستند ضمن اینکه مارک سوچی نیز یکی از گزینه‌های دفاع میانی است؛ هرچند او به دلیل محرومیت در دیدار ابتدایی مقابل اسپانیا غایب خواهد بود. در خط حمله توماس نسید شانس بیشتری نسبت به ماتِی ویدرا دارد؛ هر چند سرعت بالای ویدرا می‌تواند در دیدار با اسپانیا به کمک تیم بیاید. میلان اسکودا یا داوید لافاتا هم در صورتی که در مدت باقیمانده خودشان را ثابت کنند، می‌توانند شانس بازی در یورو را پیدا کنند.

پاول وربا سرمربی تیم ملی جمهوری چک در یورو 2016

او که در دوران بازی یک هافبک میانی بود در سال 2007 با زیلینا قهرمان اسلوواکی شد و پس از آن توانست ویکتوریا پلژن را به یک قدرت در فوتبال چک تبدیل کند. او بدون آنکه فوتبال هجومی را قربانی نتیجه‌گرایی کند، توانست با پلژن در سال‌های 2011 و 2013 قهرمان لیگ چک شود و با این تیم 2 بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان حضور داشت. در نهایت در سال 2013 هدایت تیم‌ملی چک را  برعهده گرفت.

فهرست کامل جمهوری چک برای یورو 2016

دروازه‌بان‌ها: پیتر چک، توماس واچلیک، توماس کوبک مدافعان: توماش سیووک، مارک سوچی، دانیل پودیل، دیوید لیمبرسکی، میکال کادلچ، پاول کادرابک، رومن هوبنیک، تئودور گبر سیلاسی هافبک ها: جوزف شورال، ژیری اسکالاک، توماس روسیچکی، یاروسلا پلاشیل، ولادیمیر داریدا، دیوید پاولکا، لادیسلاو کرایچی، بورک دوکال دانیل کولار مهاجمان: میلان شکودا، توماش نسید، دیوید لافاتا  

نظر خود را درباره «معرفی تیم جمهوری چک در یورو 2016» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره معرفی تیم جمهوری چک در یورو 2016 فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.