زمان مطالعه: 2 دقیقه
قرص سیستین ب 6 برای چیست

قرص سیستین ب 6 برای چیست

قرص سیستین B6 محصول شرکت Bailleul Biorga و حاوی 4 ترکیب روی، ویتامین B6 و اسید آمینه های سیستین و آرژنین می‌باشد که جز مکمل های غذایی برای پوست و مو است.

یکی از مکمل های خوب موجود در بازار دارویی ایران ، قرص سیستین B6 بایول یا سیستین ب 6 است که یکی از پر فروش ترین های بازار می باشد. اگر می خواهید بدانید قرص سیستین ب 6 برای چیست این بخش آسمونی را بخوانید چرا که به معرفی قرص سیستین ب 6 می پردازیم.





قرص سیستین ب 6 برای چیست
قرص سیستین ب 6 برای چیست
قرص سیستین ب 6 برای چیست

قرص سیستین ب 6 برای چیست

پوست و مو است.

بررسی ترکیبات قرص سیستین ب6(میزان مواد مغذی در 4 قرص)

آرژنین(Arginine): آرژنین یا به تلفظ دیگر آرژینین اسید آمینه ای است که فواید زیادی برای بدن دارد یکی از وظایف کلیدی آرژنین تولید اکسید نیتریک در بدن است، اکسید نیتریک کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی رگ ها بیشتر و خون بهتر و راحتر در رگها جریان یابد و با این مکانیزم باعث می شود خون که حاوی اکسیژن و مواد مغذی است بیشتر به ریشه موها برسد. البته میزان آرژنین موجود در قرص سیستین B6 صرفا 6 میلیگرم است که مقدار بسیار ناچیز و بی اثری است برای بهره مندی از فواید آرژنین حداقل دوز 500 میلیگرم می باشد.

سیستین(Cystine): سیستین  اکسید شده یک اسید آمینه بنام سیستئین(Cysteine) است 10 الی 14 درصد از بافت مو و پوست  از سیستین  تشکیل شده است، سیستین حاوی گوگرد بوده که به تصفیه کبد کمک می کند و باعث میشود مواد سمی و زائد راحتتر از طریق صفرا و کبد از جریان خون دفن شوند. همچنین سیستین برای تولید گلوتاتیون(Glutathione) مورد نیاز است، گلوتاتیون یک آنتی اکسیدان قوی است که از سرعت پیری و تخریب بافت های بدن جلوگیری می کند، مقدار سیستین موجود در قرص سیستین ب6، 2 گرم و میزان قابل توجه و مفیدی است.

روی(Zinc – زینک): مقدار زینک موجود در 4 عدد قرص سیستین B6، 10 میلیگرم است روی یکی از عناصر مهم برای پوست، مو، ناخن ها و سلامت عمومی بدن است. مصرف به اندازه عصر روی در مردان از تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدرو تستوسترون(DHT) جلوگیری می کند، ازدیاد هورمون دی هیدرو تستوسترون یکی از علل اصلی و شایع ریزش مو در مردان است که به آن ریزش مو با الگوی مردانه گویند. در زنان نیز کمبود روی موجب اختلالات هورمونی، سندروم قبل از قاعدگی، سستی ناخن ها و ریزش مو می گردد. میزان توصیه شده روزانه برای زنان بالغ 5 الی 8 میلیگرم و برای مردان 10 الی 15 میلیگرم است.

ویتامین B6: ویتامین ب6 به رفع کم خونی، سنتز پروتئین، بهبود کیفیت خواب، آرام سازی سیستم اعصاب مرکزی و مقابله با استرس کمک کرده که همه این عوامل کمک به کاهش ریزش موها می کنند.

قرص سیستین B6 در جعبه مقوایی و در تعداد 60 و 120 عددی تولید و عرضه می شود.

طریقه مصرف: روزانه 1 الی 4 قرص با نظر پزشک

جمع بندی: سیستین ب6 یک محصول عمومی و خوب است اما کامل نیست مسلما ترکیبات مهم دیگری مانند ویتامین E، بیوتین، ویتامین B12، ویتامین B5، سلنیوم، ید و غیره نیز برای پوست و مو مورد نیاز است.

نظر خود را درباره «قرص سیستین ب 6 برای چیست» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره قرص سیستین ب 6 برای چیست فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.