زمان مطالعه: 7 دقیقه
کشور قبرس

کشور قبرس

کشور قبرس، جزیره‌ای در دریای مدیترانه است که در جنوب ترکیه قرار دارد. این جزیره بعد از ساردنی و سیسیل،...

کشور قبرس
کشور قبرس

ترکیه قرار دارد. این جزیره بعد از ساردنی و سیسیل، سومین جزیره‌ی بزرگ در دریای مدیترانه است. قبرس از نظر جغرافیایی در آسیا قرار دارد اما از نظر سیاسی یک کشور اروپایی محسوب می‌شود و یکی از اعضای اتحادیه‌ی اروپا است. با آسمونی همراه باشید.

قبرس چیزی فراتر از یک کشور جزیره‌ای آرام با سواحل زیباست. هزاران سال تاریخ و فرهنگ غنی، چشم‌اندازهای دیدنی و اهالی خونگرم و مهمان‌نواز در این کشور میزبان گردشگرانی هستند که روزبه‌روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود. علاوه بر تفریحات ساحلی، سر زدن به دهکده‌های کوچک و بزرگ کوهستانی، یکی از جذاب‌ترین و بهترین بخش‌های سفر شما به قبرس خواهد بود. کلیساهای قدیمی و بناها و شهرهای تاریخی قرون وسطایی از دیگر جذابیت‌های قبرس برای گردشگران است.

تاریخ پرفراز و نشیب قبرس را می‌توانید در بناهای تاریخی به‌جامانده ببینید؛ بقایای بناهای رومی، موزه‌‌های متعدد و کوچه‌ها و خیابان‌های باریک و قدیمی. این تاریخ زنده را به شکل ویژه و قابل توجهی در شهر پافوس (Pafos) مشاهده خواهید کرد؛ جایی که آثار باستانی متعددی چون مقبره‌ی پادشاهان را در بر گرفته است. این مجموعه مثل یک پارک موضوعی تاریخی در کنار گردشگاه‌های توریستی قرار دارد. از هر دوره‌ی تاریخی، بنای باشکوهی در قبرس باقی مانده که مانند یک راوی پیر، داستان‌های زیادی از گذشته‌ی این کشور را به زبان می‌آورد.

آشپزی قبرس و غذاهای لذیذ و محلی این کشور یکی دیگر از مهم‌ترین جذابیت‌های آن برای گردشگران است. آشپزی این منطقه که به شدت تحت تاثیر آشپزی کباب‌ها، نان‌ها و دسرهایی که نمی‌توانید در مقابل آنها مقاومت کنید. باقلوای لذیذ و پودینگ‌های برنج خامه‌ای که با گلاب و پسته، عطر و طعم دیگری می‌گیرند که قابل وصف نیست.

با سفر در این کشور و گذر از قبرس یونانی به قبرس ترکی، می‌توانید هر دو فرهنگ متفاوت را در کنار هم تجربه کنید. این کشور به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک‌نشین) و بخش یونانی‌نشین تقسیم می‌شود. پایتخت قبرس شمالی، نیکوزیای شمالی است. با عبور از مرز این دو بخش از قبرس می‌توانید دو فرهنگ متفاوت را تجربه کنید.

آب و هوای معتدل و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی دست به دست هم داده‌اند تا قبرس، مقصد مناسبی برای علاقه‌مندان به طبیعت باشد. سواحل متعدد در این کشور امکانات ورزش‌های آبی و غواصی را برای گردشگران فراهم کرده است. غواصی اسکوبا و موج‌سواری دو نمونه از محبوب‌ترین تفریحات دریایی در قبرس هستند. اگر از ساحل و دریا خسته شدید، می‌توانید در ارتفاعات کوهستانی و دره‌های سرسبز، دوچرخه‌سواری، پیاده‌گردی و حتی اسکی را تجربه کنید.

اطلاعات ضروری قبرس

اختلاف ساعت قبرس با تهران

قبرس در منطقه‌ی زمانی UTC/GMT +3 قرار دارد و یک ساعت و نیم از تهران عقب‌تر است.

زبان رسمی قبرس

یونانی / ترکی استانبولی

واحد پول قبرس

یورو

نوع برق شهری قبرس

برق شهری در قبرس 240 ولت و 50 هرتز است. دوشاخه‌ها و پریزها از نوع G هستند که در ادامه تصویر آن را مشاهده می‌کنید:

کد کشور قبرس

+357

شماره‌های اضطراری قبرس

112

جهت رانندگی قبرس

چپ

cyprus
cyprus

فرودگاه‌های بین‌المللی  قبرس

  • فرودگاه بین‌المللی لارناکا

  • فرودگاه بین‌المللی پافوس

وضعیت آب ‌و‌ هوا تور قبرس

قبرس آب و هوای مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌های گرم و طولانی این کشور از اواسط مه تا اواسط اکتبر ادامه دارند. زمستان‌های ملایم از دسامبر تا فوریه هستند. این دو فصل با پاییز و بهار کوتاه از هم جدا می‌شوند.

در تابستان دمای هوا بالا و آسمان‌ها خالی از ابر است اما نسیم‌های دریایی در نواحی ساحلی، آب و هوای مطبوعی را به دنبال می‌آورند. در این فصل به خصوص در نواحی کوهستانی و حوالی شب، احتمال بارش باران و رعد و برق وجود دارد.

زمستان‌ها معمولا ملایم هستند و بارش باران و برف در نواحی کوهستانی به خصوص در روزهای قبل از کریسمس مشاهده می‌شود.

این کشور روزهای آفتابی زیادی دارد حتی در ماه‌های دسامبر و ژانویه، میانگین زمان آفتابی در هر روز 6 ساعت است.

میانگین دمای هوای روزانه در گرم‌ترین ماه‌های سال یعنی ماه‌های جولای و آگوست، بین 30 درجه در نواحی مرکزی و 24 درجه در کوهستان Troodos است. در ژانویه یعنی سردترین ماه سال، میانگین دمای هوا در دشت‌های مرکزی 10 درجه و در نواحی مرتفع‌تر، بین صفر تا 5 درجه است.

دمای دریا از ژوئن تا نوامبر بالای 22 درجه است و در ماه آگوست به 27 درجه هم می‌رسد. در سه ماه سرد سال یعنی از ژانویه تا مارس، میانگین دمای دریا 16 یا 17 درجه‌ی سانتیگراد است. در نواحی نزدیک به ساحل، دمای آب در اعماق سه تا چهار متری شبیه دمای سطح آب و بین 15 تا 17 درجه در فوریه و بین 23 تا 28 درجه در آگوست است. در دمای روزانه‌ی دریا، نوسانات شدید و قابل توجه وجود ندارد مگر در آب‌هایی با عمق کمتر از یک متر.

در روزهای زمستانی و در شب‌های تمام طول سال، میزان رطوبت هوا بین 65 تا 95 درصد است. در تابستان این مقدار در اواسط روز بسیار کمتر می‌شود و به 15 تا 30 درصد در دشت‌های مرکزی می‌رسد. مه پدیده‌ای نادر است و معمولا صبح خیلی زود مشاهده می‌شود. وزش باد هم با توجه به ارتفاع منطقه و دمای محلی، متغیر است و الگوی مشخصی ندارد.

بهترین زمان برای سفر و تور قبرس

فصل گردشگری در قبرس از آوریل تا اکتبر ادامه دارد. در این فاصله‌ی زمانی هیچ مشکلی برای رزرو پرواز و هتل وجود ندارد و همه‌ی جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها باز هستند. فعالیت‌های تفریحی متعدد و فستیوال‌های گوناگونی برای سرگرمی گردشگران در نظر گرفته می‌شود. در کنار همه‌ی مزایایی که دارد، از مشکلات سفر در فصل توریستی قبرس می‌توان به شلوغ بودن جاذبه‌ها و بالا بودن قیمت‌ها اشاره کرد. ضمنا بهتر است که از سفر در گرمای شدید ماه آگوست اجتناب کنید.

اگر برایتان مقدور نیست که در ماه‌های دیگری غیر از ماه‌های گرم تابستانی سفر کنید، حتما اطمینان حاصل کنید که محل اقامت شما دارای تهویه ی مطبوع و وسایل خنک‌کننده‌ی مناسب باشد. فصل پاییز هم ممکن است بسیار گرم و مرطوب باشد بنابراین روی روزهای خنک سپتامبر و حتی اکتبر حساب نکنید. بهترین زمان برای سفر به قبرس به عنوان گردشگر، دوچرخه‌سوار و علاقه‌مند به طبیعت، فصل بهار است. زمانی که آسمان صاف و هوا ملایم است، ارتفاعات سرسبز و زیبا و رودخانه‌ها و سدها پرآب هستند. در بهار، هرجایی که نگاه کنید گل‌های وحشی روییده‌اند و در آسمان پرندگان مهاجر به پرواز درآمده‌اند.

اگر باز هم می‌خواهید انتخاب بهتری برای زمان سفر داشته باشید، سفر در جشن ایستر را انتخاب کنید. این جشن بزرگ در تقویم ارتدکس زمانی است که در شهرها و دهکده‌های کوچک و بزرگ این جزیره، هزاران رویداد فرهنگی برگزار می‌شود.

در فصل زمستان، تجربه‌ی سفر شما به قبرس، محلی‌تر و اصیل‌تر خواهد بود و فراتر از یک سفر توریستی عادی  را تجربه خواهید کرد. اما در نظر بگیرید که آب و هوا چندان مساعد نیست و شاید بسیاری از جاذبه‌های گردشگری و رستوران‌ها تعطیل باشند. برای استفاده از اندک امکانات اسکی در قبرس می‌توانید در فصل زمستان به نواحی کوهستانی سفر کنید.

هزینه‌های سفر و  تور قبرس

هزینه‌ی اماکن اقامتی تور قبرس

برای اینکه در هتل‌های ارزان اقامت کنید بابت اتاق با حمام اشتراکی باید بین 25 تا 35 یورو بپردازید. اتاق‌های دوتخته در هتل‌های میان‌رده در حدود 60 یورو هزینه دارند. اگر بخواهید در هتل‌های لوکس اقامت کنید باید شبی 120 یورو بپردازید.

کشور قبرس
کشور قبرس

هزینه‌ی غذا در تور قبرس

در قبرس می‌توانید در بازارچه‌های محلی و سوپرمارکت‌ها، مواد غذایی را با قیمت‌های ارزانی خریداری کنید و خودتان وعده‌های غذایی را آماده کنید. با این کار هزینه‌ی خورد و خوراک شما بسیار کاهش پیدا می‌کند. اگر بخواهید در رستوران غذا بخورید بابت یک وعده غذا به همراه نوشیدنی باید 25 یورو برای یک رستوران خوب هزینه کنید. هزینه‌ی وعده‌های غذایی در رستوران‌های لوکس 110 یورو است.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی تور قبرس

در قبرس جاذبه‌های رایگانی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید و با این کار هزینه‌ی سفر خود را کاهش دهید. مثلا موزه‌های رایگان یا تورهای پیاده‌روی رایگان که توسط ادارات گردشگری برگزار می‌شود. هزینه‌ی ورودی موزه‌ها و گالری‌های عالی و سایر جاذبه‌ها در حدود 5 یورو است.

میانگین هزینه‌ی روزانه تور قبرس

  • سفر ارزان: تا 60 یورو

  • سفر میان‌رده: بین 60 تا 120 یورو

  • سفر لوکس: بیش از 120 یورو

دیدنی های تور قبرس

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تور قبرس

قبرس به خاطر آب و هوای مدیترانه‌ای یک مقصد گردشگری محبوب است بنابراین امکانات گردشگری و اقامتی آن بسیار متنوع است. از هتل‌های لوکس با آخرین تجهیزات و امکانات گرفته تا هاستل‌ها و مهمان‌پذیرها.

در انتخاب اقامتگاه دقت کنید

با اقامت در آپارتمان‌هایی که دسترسی به آشپزخانه هم دارند می‌توانید به میزان قابل توجهی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید. هم هزینه‌ی کمتری بابت اقامت می‌پردازید و هم وجود یک یخچال در محل اقامت شما باعث می‌شود که بتوانید خودتان مواد غذایی را تهیه و آشپزی کنید. اتاق و اقامتگاهی انتخاب کنید که یخچال دارد در این صورت می‌توانید نوشیدنی‌های مورد نیاز خود را تهیه کنید و در یخچال بگذارید تا هزینه‌ی اضافی بابت خرید آنها از هتل یا رستوران نپردازید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌ها هر چه به ساحل نزدیک‌تر می‌شوند، قیمت آنها بالاتر می‌رود. به جای اینکه در هتل نزدیک ساحل اقامت کنید، هتل‌های دورتر را انتخاب کنید که هم ارزان‌تر هستند و هم استخر دارند.

دیدنی های تور قبرس

در هزینه‌ی خورد و خوراکتان صرفه‌جویی کنید

برای اینکه تا جایی که ممکن است هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید باید مثل اهالی زندگی کنید و در مورد غذا خوردن هم باید از آنها تبعیت کنید. مثلا به جای رفتن به رستوران‌های شلوغ و توریستی، از رستوران‌های کوچک محلی غذا بگیرید یا حتی غذای خیابانی بخورید. غذاهای خیابانی بسیار لذیذ هستند و با وجود اینکه قیمت کمی دارند، مفصل و سیرکننده هستند.

رستوران‌های نزدیک ساحل که ماهی و سایر آبزیان تازه را تهیه کنید و دست به کار شوید.

فعالیت‌های تفریحی مختلف را امتحان کنید

دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به قبرس، سواحل زیبا و بی‌نظیر این جزیره‌ی زیبا است. ورود به این سواحل رایگان است اما برای اجاره‌ی تخت و چتر و سایر خدمات باید هزینه‌ی جداگانه بپردازید. توصیه‌ی ما این است که در سفر به قبرس، اصرار به ماندن در ساحل نداشته باشید و جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوع را تجربه کنید. بسیاری از جاذبه‌های گردشگری قبرس رایگان هستند مثلا موزه‌ها. پارک‌ها و دهکده‌های تاریخی متعددی هم وجود دارند که در آنها هم می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای زیبای طبیعی و آثار تاریخی لذت ببرید و هم از سیل جمعیت گردشگران دور بمانید و سفری آرام‌تر را تجربه کنید. 

از اتوبوس استفاده کنید

ارزان‌ترین وسیله‌ی حمل و نقل عمومی در قبرس به خصوص در سفرهای بین شهری، اتوبوس است. کرایه‌ی خودرو هم ارزان تمام می‌شود به شرطی که از قبل رزرو کنید.

نظر خود را درباره «کشور قبرس» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره کشور قبرس فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.