زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارت رفاهی صندوق بازنشستگی

کارت رفاهی صندوق بازنشستگی

کارت رفاه صندوق بازنشستگی مخصوص بازنشستگان کشوری می باشد که طی زمان خاصی می توانند خرید اعتباری از فروشگاه های مشخص داشته باشند.

بازنشستگان، از مهم ترین شهروندان کشور ایران بوده و در راستای نقش موثری که در گذشته در پیشبرد جامعه به سوی اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اش داشته اند، دولت باید هرچه بیشتر، در راستای رفاه حال این عزیزان و تکریم منزلت آنان، همچنین فراهم آوردن زمینه های لازم برای رشد معنوی و جسمانی بازنشستگان بکوشد.

کارت رفاهی صندوق بازنشستگی

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد کارت رفاهی اعلام کرده است که کارت رفاهی برای 50 هزار نفر از بازنشستگان به صورت پایلوت در تهران اجرا می شود. همچنین جمشید تقی زاده نیز افزود که دستورالعملی برای نحوه مناسب تر اجرای کارت منزلت بازنشستگان تدوین کرده ایم. چنانچه آیین نامه اجرایی آن به اتمام برسد آن را به دولت می بریم تا خواسته اصلی بازنشستگان در آن مطرح شده باشد.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آنچه خواسته های اصلی بازنشستگان است را در تمام سطوح، ادارات، وزارتخانه ها و شهرداری در این آیین نامه لحاظ شده است و تمام خدماتی که به این قشر ارائه می شود باید به تأیید هیأت دولت برسد. در واقع بسته خوبی در بخش آیین نامه ای برای بهبود رفاه و منزلت بازنشستگان طراحی کرده ایم. وی در مورد کارت رفاهی نیز گفت: کارت رفاهی برای 50 هزار نفر به صورت پایلوت در تهران اجرا می شود. نحوه استفاده از این کارت به گونه ای است که بازنشستگان به صورت اقساطی می توانند از فروشگاه های رفاه تا سقف 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) خریداری کنند به نحوی که از همان ابتدا این مبلغ در حسابشان شارژ شده است. چنانچه این طرح که به صورت آزمایشی از شهریور ماه اجرا خواهد شد نتایج مناسبی داشته باشد به صورت سراسری در کشور اجرا خواهد شد. 

نحوه دریافت کارت سفر صندوق بازنشستگان کشوری

در خصوص نحوه دریافت کارت سفر صندوق بازنشستگان کشوری، نمی توان به طور دقیق، مراحل و روندی را ذکر کرد اما با استناد به آنچه در خصوص مراحل و نحوه ثبت نام بازنشستگان کشوری برای تورهای مسافرتی این عزیزان در سامانه services.cspf.ir ذکر گردیده، در پاسخ به این پرسش که نحوه ثبت نام بازنشستگان کشوری برای دریافت کارت سفر چگونه است می توان گفت؛

پیش بینی می شود که صندوق بازنشستگی کشوری، با شرکت های مسافرتی ویژه ای اقدام به عقد قرارداد نماید و بازنشستگان کشوری محترم، برای ثبت نام کارت سفر، باید به آدرس سایت شرکت ها مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و درخواست صدور کارت سفر، اقدام نمایند یا اینکه تمامی مراحل ثبت نام، مستقیما با مراجعه حضوری به کانون یا آدرس سایت آن services.cspf.ir انجام شود.

مدارک لازم برای دریافت کارت سفر بازنشستگان کشوری

  1. اطلاعات مربوط به دفتر کل، کد ملی و شماره حساب
  2. اصل کارت ملی و شناسنامه بازنشسته و همراه او
  3. فرم تکمیل شده ثبت نام بازنشستگان کشوری و همراه شان برای کارت سفر در سایت شرکت های معرفی شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کارت رفاهی صندوق بازنشستگی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کارت رفاهی صندوق بازنشستگی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.