کیف پول آفلاین ارز دیجیتال چیست ؟

حتما درباره کریپتوکارنسی (ارز دیجیتال، مانند بیتکوین) شنیده اید. در آسمونی قبلا راجع به این که چطور بیتکوین بخرید توضیح داده ایم. یکی از ملزمات خرید ارز دیجیتال، داشتن کیف پول دیجیتال است. امروزه بیشتر از صد نوع کیف پول دیجیتال وجود دارد که در این مطلب از آسمونی قصد معرفی آنها را داریم. کیف پول های دیجیتال در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری موجود هستند، باورش سخت است اما گاهی هم یک تکه کاغذ میتواند به خاطر کد رهگیری و اطلاعات مخصوص شما، کیف پول دیجیتال شما محسوب شود.درواقع کیف پول های ارز دیجیتال چه به ضورت یک اپلیکیشن و چه به صورت یک ابزاری هستند که میتوانید با استفاده از آنها ارز دیجیتال خود را ذخیره، ارسال و یا دریافت کنید.

ارزهای دیجیتال بسیر باارزش هستند زیرا می توانند به عنوان ذخیره معتبری برای پول و کالا استفاده شوند. از این رو قیمت ارز دیجیتال برای سرمایه گذاران اهمیت ویژه ای دارد. اولین نوع ارز دیجیتال که معرف حضور همه تان هست بیت کوین نام دارد. بیت کوین هم دارای کیف پول سخت افزاری است که مانند یک USBفلش به راحتی در جیب خود قرار میدهید و اطلاعات مختلف را با آن جابجا میکنید؛ هم کیف پول نرم افزاری دارد که به صورت رایگان روی تلفن همراهتان قابل نصب میباشد. البته بیت کوین کاملا دیجیتالی است و وجود فیزیکی ندارد. کیف پول سخت افزاری بیت کوین (که لجر ledger نام دارد) را در تصویر زیر میبینید:

بیت کوین
بیت کوین

مزایای لجر:

1- امنیت بالا
2- قیمت پایین
3- صفحه نمایش کاربردی
4- پشتیبانی از دیگر ارزهای دیجیتال
5- دارای مدل های مختلف
یک کیف پول بیت کوین، با بررسی نقل ‌و انتقالات انجام‌ شده در بلاک چین و محاسبه موجودی شما، مقداری را که قادر به ارسال آن به کیف پول دیگر هستید، تعیین می‌کند.

در زیر نوعی دیگر از کیف پول ارز دیجیتال را میبینید که ترزور (trezor) نام دارد و بیت کوین، اتریوم، مونرو، لایت کوین و چندین ارز دیجیتال دیگر را ساپورت میکند، کیف پول ترزور در رده دوم کیف پول های دیجیتال قرار دارد:

ترزور
ترزور

مزایای ترزور این است که هم خوش دست است هم استفاده از آن به خاطر وجود دو دکمه اصلی اش ساده و آسان است. همچنین امکان اتصال ترزور به لوازم دیگر از طریق یک پورت یو اس بی نیز فراهم شده است.ساده ترین نوع کیف پول دیجیتال کیف پول کاغذی است که درست مانند کیف پول های سخت افزاری یک کیف پول سرد محسوب میشود. کیف پول کاغذی را با استفاده از وبسایت های مربوطه دریافت میکنید و سپس هرموقع خواستید میتوانید از آنها در اپلیکیشن هایی مانند مای سلیوم استفاده کنید.قبل از هرچیزی برای حفظ اعتبار و امنیت ارز دیجیتال خود لازم است از کیف پولتان مطمئن باشید.

برای امنیت ارز دیجیتال کارهای زیر را میتوانید انجام دهید:
1- کیف پول های نامعتبر نصب نکنید
2- بک آپ بگیرید!
3- احراز هویت دوعاملی انجام دهید (علاوه بر رمز عبور، یک لایه امنیتی دیگر نیز اجرا کنید.)
4- رمز عبور بیومتریک استفاده کنید (مثلا اثر انگشت)

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «کیف پول آفلاین ارز دیجیتال چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره کیف پول آفلاین ارز دیجیتال چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.