زمان مطالعه: 1 دقیقه
نقد شخصیت و فیلمنامه روزهای نارنجی

نقد شخصیت و فیلمنامه روزهای نارنجی

قصه ی زنی است که در فصل پرتقال چینی، گرفتار مشکلات خاص کاری اش و همینطور زندگی زناشویی اش است.

 

اختصاصی آسمونی نوشته چکاوک‌ شیرازی

عنوان‌ بسیار به جایی ست.

قصه ی زنی است که در فصل پرتقال چینی، گرفتار مشکلات خاص کاری اش و همینطور زندگی زناشویی اش است.

مشکلاتی که همه ی کنش ها و واکنش ها را رقم‌ می زند. 

مانند هر فیلم خوب دیگری، ابتدا با ضعف و نیاز قهرمانمان مواجه ایم. هدیه تهرانی در این فیلم نقش  زنی لجوج و سرسخت را بازی می کند که میخواهد مسئولیت چیدن بار یک باغ پرتقال را به عهده بگیرد. او به شدت به خودش تکیه کرده و روی پای خودش ایستاده و به خاطر غرور بیش از اندازه اش با همسرش مانند شاگرد رفتار می کند. در مورد مسائل مهم نظر او برایش مهم نیست.

او که با رقیبش، می جنگند، سعی دارد کار را از چنگ او نیز بیرون آورد. برای این کار خانه و بقیه ی دارایی اش را وثیقه می گذارد. پس حالا مسئله ی مهم تری دارد که برایش بجنگد. کار شروع می شود. خرده داستان هایی که مربوط به کارگران زن است هم شاخ و برگ داستان را افزایش داده و  هم در پیشبرد داستان موثر است. 

نقد شخصیت و فیلمنامه روزهای نارنجی
نقد شخصیت و فیلمنامه روزهای نارنجی

آرزو شکل گرفته، قهرمان هدف دارد. حالا نقشه ی راه لازم است که قهرمان به هدفش برسد. نقشه درست طراحی شده. رقیب هر کاری می کند تا او به خواسته اش نرسد و در مقابل کنش هایش با واکنش قهرمان مواجه است. تمام رفتار قهرمان از شخصیتش می آید. چیزی بیرونی و اضافه نیست. و این تلاش رقیب برای شکست دادن زن، از جایی در گذشته می آید. زمانی که او خواستگار زن بوده و جواب رد شنیده.

زن تا جایی توانسته که مشکلاتی را از سر راهش بردارد. اما مشکل اصلی با کمک همسرش حل می شود و این جایی ست که زن می فهمد باید غرورش را کنار بگذارد و به او اعتماد کند. آرزو کنار رفته و اوضاع عادی شده اما چیزی در رفتار زن و مرد تغییر کرده.

نکته ای که در فیلم نامه به آن توجه شده، تعیین deadline است که تنش را بالا می برد و ما به عنوان مخاطب همراه قهرمان دچار دلشوره برای سر رسید تاریخ تعیین شده هستیم. 

فیلم با بازی های روان و نماهای جذاب از شمال کشور، پیشنهاد خوبی برای دیدن است. فیلمی که با پرداختن به مشکلات کارگران و این شغل خاص، یادآور داستان های پنبه چینی مهاجران آمریکایی ست.

نظر خود را درباره «نقد شخصیت و فیلمنامه روزهای نارنجی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقد شخصیت و فیلمنامه روزهای نارنجی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.