نقد از مرجان دلپسند اختصاصی آسمونی

داشتن یک زندگی لوکس، لا‌کچری و رویایی آرزوی اکثر جوانانی است که در وضعیت اجتماعی متوسط و متوسط رو به پایین زندگی می کنند که امثال این جوانان را اعم از دختر یا پسر در اقصی نقاط کشور و در شهرهای کوچک می توان دید . البته کم نیستند ؛ جوانانی که برای رسیدن به این هدف و داشتن یک زندگی بهتر تلاش کرده اند و کسب و کار خودشان را به راه انداخته اند.عده ای هم در کسب و کارهای دولتی و نیمه دولتی و با حقوق درآمد در حد مکفی در تلاش هستند تا امرار معاش و گذران زندگی نمایند.اما کم نیستندجوانانی که یک شبه راه صدساله را می خواهند بروند.

درسریال "آقازاده "نیز با شخصیت چندوجهی راضیه با با بازی (پردیس پورعابدینی) روبرو می شویم که نخستین تجربه بازیگری اش در این مجموعه می باشد. او دختری است از یک سو قانع به آنچه که دارد واز یک خانواده متوسط اجتماعی که تنها با مادربزرگش ،خیاطی ساده ،زندگی می کندو از سوی دیگر فردی است با آرزوهای بلندپروازانه و بدنبال تحقق آرزوهایش به تهران می آید.داستان این سریال با نجات "تینا فضلی "با بازی "نیکی کریمی" که یک نوازنده گیتاراست و به وسیله "راضیه "شروع می شود.این اتفاق در جنگلی در شمال کشور روی می ده و همین حادثه " سبب می شود راضیه" با "نیما بحری "با بازی "امیر اقایی"اشنا شود. "نیما بحری "که به شدت تحت تاثیر کتاب های روانشناسی، قانون جذب و روش های دستیابی به موفقیت و ...است ، در برخوردهایش با "راضیه و صحبتهایش که برگرفته از چنین کتاب هایی است ؛ چنان با صحبتهایش در باره برنده شدن ،موفقیت و راه های رسیدن به آن برای "راضیه "صحبت می کند تا اینکه او تصمیم می گیرد؛ برای تحقق آرزوها و رویاهایش با گروه" نیما بحری "همراه شود. کتاب هایی که "نیما بحری" از آن ها به عنوان کلیدی برای دستیابی سریعتر به موفقیت و پیروزی و غلبه بر رقیبان یاد می کند تنها ترفندی است که بتواند افراد را توجیه کند تا از آنها صرفا به عنوان طعمه ای جهت رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند.ولی در اصل هدف اصلی این کتاب ها بهره گیری خوانندگان از تجربیاتی است که نویسندگانش در زندگی خود داشته اند و برای آنها نیز موثر بوده است .

در سکانسی از این فیلم می بینیم که وکیل "نیما "نیز از "مانلی به عنوان یک شاه ماهی یاد می کند.آقازاده" سریالی درام،عاشقانه و اجتماعی است و همانطور که از عنوانش پیداست، در مورد سبک و سیاق زندگی دو آقازاده می باشد که یک وجه مشترک دارند . پدرانشان که هردو همرزم و رزمنده جبهه بوده اند و در حال حاضر نیزدارای جایگاه و مقامی هستند. اما وجه تمایز این دو "آقازاده "راه و رسم زندگیشان و چگونگی استفاده از مزایای شغل پدر می باشد. از یک سو با (نیما بحری) پسر ناتنی با بازی جذاب و درخشان (امیر آقایی) که به با افراد مهم زد و بند دارد و توانسته است به واسطه آنها معاملات کلانی را از قبیل خرید و فروش تابلوهای هنری با قیمت های نجومی و ... انجام دهد .

معاملاتی که به لحاظ بوروکراسی قانونی هستند؛ ولی اکثرا ضرر و زیان آنها به مردم عادی می رسد.از سوی دیگر باشخصیت حامد با بازی (سینامهراد) که دنباله رو راه و روش زندگی پدرش و یک مامور امنیتی است و شغل و حرفه اش نیز کشف و شناسایی افرادی مثل" نیما بحری "و معاملات غیر قانونی است که او انجام داده است.موضوع دیگری که در این سریال به آن اشاراتی نیز شده است ؛به عبارتی زنانی هستند که طعمه امثال نیما بحری ها هستند تا این افراد را به هدف و مقصود شومشان برسانند.همانطور که در سکانسی از این فیلم می بینیم که وجه دیگری از شخصیت راضیه (مانلی) برای تخریب شخصیت (زنده دل) به عنوان طعمه قرار می گیرد تا با گرفتن تصاویر و فیلم هایی غیر متعارف از آنها جهت تخریب شخصیت و پیشبرد اهداف شومشان و تغییر رای یک کمیسیون استفاده نماید.نکته پایانی در مورد این سریال این است که دراین سریال کارگردان و نویسنده تمام تلاش خود را کرده است که از سیاست و حواشی آن دوری کند، اما اشاره ای گذرا به آن داشته است .

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «نقد سریال آقازاده» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره نقد سریال آقازاده فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.