زمان مطالعه: 1 دقیقه
مهمترین معیار در ازدواج

مهمترین معیار در ازدواج

ازدواج را نباید مسئله ای ساده گرفت بلكه باید با آگاهی براساس معیارهای حقیقی همسر را انتخاب كرد. قبل ازدواج حتماً مشاوره قبل ازازدواج بگیرید.

به نام یگانه عالم


ازدواج را نباید مسئله ای ساده گرفت بلکه باید با آگاهی براساس معیارهای حقیقی همسر را انتخاب کرد. قبل ازدواج حتماً مشاوره قبل ازازدواج بگیرید.

لطفا نظر متخصص را دراین زمینه اهمیت قائل شوید و از نسخه هایی که دیگران میپیچند استفاده نکنید بعضیها معتقد هستند که علاقه بعدازازدواج صورت میگیردزمانی علاقه «بعداً» پیدا می شود که پایه و اساس ازدواج بر معیارهای عقلانی استوار شده باشد. پس با دلایل غیر منطقی تن به ازدواج ندهید بطور مثال برای فرار از ناآرامیهای داخل منزل و یا بخاطر حرف مردم .

اگر از دعواها و ناملایمات خانه پدری خود خسته شده اید بهتراست دنبال فکر و چاره اساسی باشید، برای فرار از این ناملایمات ازدواج نکنید که ممکن است شما هم به همین مصیبت دچار شوید

گاهی اوقات بعضیها بخاطر نیازهای اقتصادی ازدواج میکنند.باید بدانند که اگر عشق ومحبت که پایه و اساس یک زندگی مشترک است وجود نداشته باشد همه چیز براساس هرچی پیش آید خوش اید پیش می رود، شاید تصادفاً خوب پیش رود و یا بلعکس. پس هرگز تن به ازدواج ناخواسته ندهید.
اولین معیار که میتواند شما را در امر انتخاب همسر یاری کند دین‏داری و تعهد است. کسانیکه ازاین مسئله برخوردار باشند نوع نگاهشان به زندگی متفاوت است ارزش‏های واقعی را می فهمند.مسئولیت ‏پذیری، مسئله بعدی است مسئله دیگر ،اخلاق نیکو داشتن است.
با نجابت و بزرگوار بودن یعنی شرافت واصالت داشتن یکی دیگر از مواردمهم انتخاب همسر است .
عاقل بودن ومودب بودن از موارد انکار ناپذیر ومهم است.

(سارافلاحی کارشناس ارشد روانشناسی)

نظر خود را درباره «مهمترین معیار در ازدواج» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره مهمترین معیار در ازدواج فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.