زمان مطالعه: 1 دقیقه
تلخ ترین خاطره استادیوم آزادی؛ جنایت در بازی استقلال و تراکتور

تلخ ترین خاطره استادیوم آزادی؛ جنایت در بازی استقلال و تراکتور

نبردهای استقلال و تراکتور همیشه مملو از خاطره بوده است. خاطرات شیرین و تلخ. در سال 1388 و در دیدار تیم های استقلال و تراکتورسازی خاطره ای تلخ رقم خورد؛یک جنایت

روزهای ابتدایی ورود تراکتور به لیگ برتر، شور و شوق غیرقابل وصفی در استادیوم ها به وجود آمده بود. تا جایی که در اکثر بازی هایی که تراکتور میزبان بود، استادیوم یادگار امام مملو از تماشاگر می شد و حتی تراکتورسازی در بسیاری از دیدارهای خارج از خانه خود هم در حضور هواداران پرشور خود، عملا نقش میزبان را ایفا می کرد. به طوری که در دیدار این تیم مقابل پرسپولیس در استادیوم آزادی هم پرسپولیس حکم میهمان تراکتورسازی را داشت. اما در مسابقه استقلال و تراکتورسازی اتفاقی افتاد که به سیاه ترین اتفاق در تاریخ بازی های دو تیم بدل شد.

پرواز كبوتر در ورزشگاه آزادی ممنوع ! - جهان نيوز

در دیدار استقلال و تراکتورسازی در استادیوم آزادی بازهم استادیوم پر شده بود. اما این بار هواداران استقلال به استادیوم هجوم آورده بودند تا تعادل نسبی بین هواداران برقرار باشد. هنوز بازی شروع نشده بود که کبوتری قرمز رنگ که نشانه ای از تیم تراکتورسازی بود، به سمت هواداران استقلال رفت و لحظاتی بعد، نمونه ای بارز از توحش به نمایش گذاشته شد.

آقای استقلال، این رسمش نبود - همشهری آنلاین

کبوتر کشته شد؛ به گناه آن که به رنگ پیراهن تراکتورسازی بود. پس از پایان مسابقه باشگاه تراکتورسازی بیانیه زیر را صادر کرد:

 

همگان با دیدن کشته شدن کبوتری که تنها جرمش رنگ قرمز آن بود متاثر شدیم و از ته دل افسوس خوردیم برای کسانی که بانی این اتفاق بودند· به همین منظور در صورت امکان از همه هواداران تقاضا می شود روز جمعه دوم بهمن سال 88، با آوردن کبوترهای قرمز رنگ به استادیوم در اقدامی نهادین همه آنها را یک جا رها کرده تا بتوانند آزادانه در فضای استادیوم به پرواز در آیند.

 

این تنها بیانیه ای بود که در آن زمان صادر شد اما واقعیت آن بود که جامعه حاشیه پسند فوتبال، هرگز این حرکت را به اندازه زشتی اش تقبیح نکرد. کبوتر کشته شده فراموش شد و کسی هم به یاد آن کبوتر، اقدام به آزادسازی کبوتر نکرد!

جنایت در بازی استقلال و تراکتور

اما یکی از حساس ترین نبردهای دو تیم استقلال و تراکتورسازی در فصل 91-90 انجام شد. پس از مسابقه ای پر گل در 18 شهریور 1390 در دور رفت، دیدار برگشت دو تیم به مسابقه ای حساس بدل شد تا جایی که تراکتورسازی با برد در آن مسابقه می توانست صدرنشین لیگ شود. اما اشتباه هولناک داور مسابقه شرایط را به کلی تغییر داد و با یک پنالتی اخراج اشتباه و بحث برانگیز، تراکتور را ده نفره کرد و این تیم تا دقیقه 90 با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه داد تا سرانجام با دو پنالتی(2-0) شکست بخورد. از قضا، برد استقلال در بازی برگشت، سرنوشت لیگ را نیز تغییر داد و قهرمانی را از آن سپاهان کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تلخ ترین خاطره استادیوم آزادی؛ جنایت در بازی استقلال و تراکتور» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تلخ ترین خاطره استادیوم آزادی؛ جنایت در بازی استقلال و تراکتور فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.