مطالعه: 3 دقیقه
خلاقیت در چیدمان وسایل آشپزخانه

خلاقیت در چیدمان وسایل آشپزخانه

خلاقیت در چیدمان وسایل آشپزخانه کاری مهم برای بسیاری از خانم‌ها و آقایان باسلیقه نزدیک سال نو است که در روحیه خانواده نقش مهمی دارد.

آشپزخانه مکانی است که بسیاری از کارهای خانه در آن انجام می‌گیرد. از مهمانی‌های سرگرم‌کننده گرفته تا دورهمی‌های خودمانی. آشپزخانه به نوعی قلب خانه است. اما می‌توان با ایده‌های مختلف و اندکی خلاقیت، دکوراسیون متفاوت و شیکی را برای آشپزخانه طراحی کرد. با این بخش آسمونی همراه شوید تا شما را با این ایده‌ها آشنا کنیم تا نزدیک سال نو بتوانید از آن استفاده کنید.

1creativity-in-the-kitchen

طرح سیاه و سفید

شما می‌توانید از تک رنگ برای فضای آشپزخانه استفاده کنید. یک الگوی مدرن مثل این زیکزاگ سیاه و سفید، که از پیشخوان یا دیوار پشت سینک می‌گذرد، ساختار گرافیکی جالبی است. اگر فضای کابینت کم است، از قفسه های متحرک آویزان برای نگه‌داری ابزار یا به نمایش گذاشتن لوازم مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

2creativity-in-the-kitchen

استفاده از رنگ آبی

برای تغییر، به کابینت‌ها رنگ جدید بدهید. این سایه‌ی آبی کم رنگ یک جایگزین شاد بجای رنگ سفید براق است.

3creativity-in-the-kitchen

صرفه جویی در فضا

با هوشمندی از همه‌ی فضا استفاده کنید. در این عکس قفسه‌‌های مکعبی برای نگه داری بشقاب‌ها، پارچه‌های کتانی و قطعات نصب شده‌اند. فضای پشتی قفسه‌ها برای هماهنگی با استایل، با کاغذ دیواری تزیین شده است.

4creativity-in-the-kitchen

پر کردن فضای خالی

یک آشپزخانه بی رنگ را بوسیله سایه‌های متفاوت (خاکستری، کرم، سفید مایل به کرم) و بافت‌های داخل تصویر بپوشانید. بیشتر دیوار را با کابینت‌هایی از کف تا سقف پر کنید.

5creativity-in-the-kitchen

اتاقی فوق‌العاده

آشپزخانه‌ای که به اتاق اصلی خانه باز می‌شود، فضای بسیار فوق‌العاده‌ای برای دکور کردن دارد. یک میز مناسب برای شام، بازی‌های شبانه یا حتی پروژه‌های سخت علمی می‌تواند در این فضا بکار گرفته شود. اتاق را با یک قالیچه‌ی راه راه سیاه و سفید، مدرن و غیررسمی پر کنید و یک آباژور خیلی بزرگ طبل مانند نیز آویزان کنید.

6creativity-in-the-kitchen

آشپزخانه‌ی کوچک

یک آشپزخانه کوچک به دقت و طراحی خلاقانه نیاز دارد. رنگ‌های سفید و خاکستری از لیموی روشن وآبی فیروزه‌ای خیلی فریبنده‌تر هستند. اگر فضای کافی برای کابینت ندارید، یک وسیله مجزا برای نگه‌داری، اسباب و ظروف و لوازم حیاتی دیگر در آشپزخانه قرار دهید.

7creativity-in-the-kitchen

استفاده از رنگ‌های براق

اگر شما آشپزخانه‌ای با سبک مدرن دارید، یک رنگ برجسته و بسیار براق بکار ببرید. کابینت‌های سفید وانیلی و لاکی قرمز گیلاسی، این آشپزخانه را فوق العاده می‌کند. از به کار بردن رنگ‌های متفاوت دوری کنید، بقیه لوازمتان (منسوجات آشپزخانه، ابزار آشپزی، بشقاب‌ها) را در همین ترکیب رنگی نگه دارید.

8creativity-in-the-kitchenدیوار سفید

دکوراسیون یک آشپزخانه بزرگ کار سختی است. اگر شما به رنگ‌های خنثی علاقه‌مندید (دیوار‌های سفید، پیشخوان گرانیت سنگی، کابینت سفید مایل به کرم) آزادی و انعطاف‌پذیری بیشتری برای به روز رسانی پیشخوان مثل منسوجات آشپزخانه، وسایل میزغذاخوری، قالیچه‌ها خواهید داشت.

9creativity-in-the-kitchen

طرح‌هایی جذاب

سقف‌های طاقی شکل بزرگ و پنجره‌های متعدد، می‌تواند یک اتاق را از اندازه‌ی واقعی‌اش بزرگتر نشان دهد. برای دکور کردن فضاهای سیاه و سفید، مبلمان چوبی را برای شخصیت دادن به شکل اتاق و صمیمی‌تر شدن آن بکار ببرید.

10creativity-in-the-kitchen

انتخاب رنگ‌ها

یک اجاق گاز خیلی فوق العاده، آشپزخانه را بسیار متفاوت می‌کند، برای یک طیف رنگی خوب، یک پشت زمینه زیبا مثل شیشه آبی دریایی را در نظر بگیرید، برای درست کردن یک آشپزخانه راحت و آسوده و با کاربری آسان از آویزهای دندانه‌دار برای گذاشتن قابلمه و دیگ‌ها استفاده کنید.

11creativity-in-the-kitchen

پیشخوان کوچک

اگر شما با رنگ‌های سیاه و سفید آشپزخانه‌تان را تزیین کنید، از رنگ‌هایی مثل بادمجانی روشن روی قسمت فوقانی (بالای) کابینت استفاده کنید. قالیچه‌ای راه راه روی کف زمین بیندازید و یک جفت لوستر برای نور بهتر از سقف آویزان کنید.

12creativity-in-the-kitchen

ایجاد فضای طبیعی

آشپزخانه سفید هرگز از مد نمی‌افتد. این آشپزخانه طوری ساخته شده تا حس طبیعی را مثل کف سنگ فرش، پیشخوانی از درخت بلوط، نورافکن‌های سقفی و میز مدل روستایی به نمایش بگذارد. صندلی اضافه‌ در طول پیشخوان آشپزخانه، مکانی راحت برای صبحانه غیر رسمی یا قهوه‌ی نیم روزی می‌سازد.

13creativity-in-the-kitchen

خانه روستایی و باشکوه

کاشی‌های سبز-آبی دیوار پشت اجاق گاز حس خوبی به فضای این آشپزخانه می‌دهد. آشپزخانه‌تان را با گذاشتن قفسه‌های مورد نیازتان در گوشه، کمد و کابینت‌های ساخته شده داخل پیشخوان تکمیل کنید.

14creativity-in-the-kitchen

هماهنگی اتاق‌ها

وقتی چند اتاق به آشپزخانه راه دارد، زمانش است، با بکار بردن رنگی پیوسته و ساده، همه‌ی اتاق‌ها را هماهنگ کنید. استفاده از بافت رنگی قرمز را در گوشه‌های مختلف این تصویر، مثل پیشخوان آشپزخانه، نیمکت‌های کوسن و صندلی راحتی اتاق نشیمن و پنجره‌ی با کرکره می‌بینید.

15creativity-in-the-kitchen

تزیین فضا

همانطور که طاقچه‌ی شومینه اطراف اتاق نشیمن یا تخت اطراف اتاق خواب را تزیین می‌کنید، برنامه‌ای هم برای اطراف اجاق گاز آشپزخانه‌تان داشته باشید. محدوده‌ی اجاق گاز، باید منطقه کانونی آشپزخانه باشد. می‌توانید قفسه‌هایی متحرک برای نگه داشتن کتاب آشپزی و ظروف، آویزان کنید.

16creativity-in-the-kitchen

ترکیب سبک‌ها

چیزهای برجسته ای درباره‌ی آشپزخانه ی با سبک مدرن و سنتی هست.ترکیب سبک‌ها می‌تواند زیبایی و جذابیت را به هر فضایی بدهد. این آشپزخانه با پایه‌ی خیلی سنتی بنا شده (دیوارهای آبی کم رنگ و پیشخوان، نورافکن‌های سقفی چوبی تیره) و با ابزارهای مدرنی مثل لوستر، یخچال استیل ضد زنگ و قفسه‌های متحرک، ترکیب شده است.

17creativity-in-the-kitchen

رنگ آبی دوست داشتنی

اگر به رنگ آبی علاقه‌مندید، پس این رنگ می‌تواند یک انتخاب بسیار خوب برای منطقه‌ای باشد که بیشترین وقت را در آنجا می‌گذرانید. سایه‌های متفاوت (رنگ سبز آبی را برای کابینت، چهارپایه‌ها به رنگ کبالت، آبی تیره برای پیشخوان) خانه را از یکنواخت بودن دور می‌کند، قطعه جلویی رنگ شده‌ی پیشخوان، کمی بافت متفاوت به فضا می‌دهد.

18creativity-in-the-kitchen

ایده‌های خلاقانه

برای مخفی کردن ابزارها، خلاقانه فکر کنید. کابینت‌های مخفی و قسمت‌هایی در داخل پیشخوان بسازید، قفسه‌های متحرک روی دیوار آویزان کنید یا مبلمان (کابینت چینی، بوفه) را به داخل این فضا بیاورید.

نظر خود را درباره «خلاقیت در چیدمان وسایل آشپزخانه» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خلاقیت در چیدمان وسایل آشپزخانه فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.