زمان مطالعه: 5 دقیقه
خلاقیت در خانه داری

خلاقیت در خانه داری

خلاقیت در خانه و انجام کارهای خلاقانه و متفاوت در منزل کمک می کند طراحی های جدید و تزیینات مختلفی داشته...

creativity1
creativity1

خلاقیت در خانه و انجام کارهای خلاقانه و متفاوت در منزل کمک می کند طراحی های جدید و تزیینات مختلفی داشته باشیم. با استفاده از خلاقیت خودتان می توانید کارهای متفاوت و زیبایی در منزل انجام دهید و از هنر دست و سلیقه خود در امور خانه و خانه داری بهترین استفاده را ببرید. پورتال آسمونی در این بخش نکات بسیار جالب و خواندنی و البته مفیدی را در همین زمینه برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده است که در ادامه می خوانید. همچنان آسمونی را همراهی کنید.

خلاقیت در آشپزی:

برگ های خارجی سبزیجات

خارجی ترین برگ های سبزیجات را جدا نکنید . مگر آن که برگ ها واقعاً فاسد و غیرقابل استفاده باشند ، زیرا این برگ ها سرشار از مواد مغذی هستند.

نظافت شیشه ها

برای تمیزکردن شیشه ها کمی نشاسته ذرت و در صورت امکان آمونیاک به آب اضافه کنید. پنجره ها را با محلول آب و صابون بشویید و سپس با یک روزنامه خشک پاک کنید . همجنین می توانید شیشه ها را با محلولی از آب گرم و سرکه تمیز کنید.

زرده خاکستری رنگ

اگر می بینید زرده تخم مرغ پس از پختن رنگی متمایل به خاکستری یا سیاه پیدا می کند ، نگران سلامت آن نباشید، این رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زیانی ندارد.

پوست تخم مرغ را دور نریزید

پس از مصرف تخم مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باریکی که حاوی آب سرد است بیندازید و در ظرف را ببندید، پس از گذشت یک شبانه روز از آن برای آبیاری گلدان های آپارتمانی استفاده کنید.

مصرف شیر پاستوریزه

اگر شیر پاستوریزه بیش از 48 ساعت در یخچال باقی بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، می توانید از آن برای تهیه غذا یا مصرف روزانه استفاده کنید ، به شرطی که قبل از مصرف شیر را برای مدت حداقل 10 دقیقه بجوشانید.

گوشت سوخته

اگر هنگام آشپزی گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تمیزی را در آب گرم خیس کنیدو آب آن را بگیرید ، سپس گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج دقیقه در آن حالت بماند . سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید.

از بین بردن بوی رنگ

برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی داخل ساختمان ، مقداری پیاز را داخل یک ظرف آب سرد خرد کنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید ، با این کار بوی رنگ برطرف می شود.

creativity2
creativity2

خلاقیت های دیگر خانم ها در خانه داری:

نظافت شیشه ها برای تمیزکردن شیشه ها کمی نشاسته ذرت و در صورت امکان آمونیاک به آب اضافه کنید.

پنجره ها را با محلول آب و صابون بشویید و سپس با یک روزنامه خشک پاک کنید.

همچنین می توانید شیشه ها را با محلولی از آب گرم و سرکه تمیز کنید.

برگ های خارجی سبزیجات خارجی ترین برگ های سبزیجات را جدا نکنید.

مگر آن که برگ ها واقعاً فاسد و غیرقابل استفاده باشند ، زیرا این برگ ها سرشار از مواد مغذی هستند.

زرده خاکستری رنگ اگر می بینید زرده تخم مرغ پس از پختن رنگی متمایل به خاکستری یا سیاه پیدا می کند ، نگران سلامت آن نباشید، این رنگ مربوط به سولفور آهن بوده و مصرفش زیانی ندارد.

پوست تخم مرغ را دور نریزید پس از مصرف تخم مرغ ، پوست آن را داخل ظرف دهان باریکی که حاوی آب سرد است بیندازید و در ظرف را ببندید پس از گذشت یک شبانه روز از آن برای آبیاری گلدان های آپارتمانی استفاده کنید.

مصرف شیر پاستوریزه اگر شیر پاستوریزه بیش از 48 ساعت در یخچال باقی بماند و علائم فساد در آن ظاهر نشود ، می توانید از آن برای تهیه غذا یا مصرف روزانه استفاده کنید ، به شرطی که قبل از مصرف شیر را برای مدت حداقل 10 دقیقه بجوشانید.

گوشت سوخته اگر هنگام آشپزی گوشت غذا سوخت ، ابتدا حوله تمیزی را در آب گرم خیس کنید و آب آن را بگیرید ، سپس گوشت را در آن بپیچید و بگذارید مدت پنج دقیقه در آن حالت بماند.

سپس پوسته سوخته شده را با چاقو بتراشید.

از بین بردن بوی رنگ برای از بین بردن بوی رنگ هنگام نقاشی داخل ساختمان ، مقداری پیاز را داخل یک ظرف آب سرد خرد کنید و ظرف را وسط اتاق بگذارید ، با این کار بوی رنگ برطرف می شود.

shoes-boxes
shoes-boxes

ایده های جدید و زیبای خلاقیت در خانه :

برای انجام خلاقیت در خانه نیازی به صرف هزینه های زیاد و سنگین نیست و با کمی ابتکار و با وسایلی که در منزل دارید میتوانید بهترین ایده ها را در منزل اجرا نموده و از هنر و ابتکارات جدید خود لذت ببرید. در ادامه چند نمونه از این خلاقیت های جالب و مورد توجه را معرفی میکنیم.

1. خلاقیت در ساخت و تهیه جاکفشی

کفش ها از مواردی هستند که اغلب باعث شلوغی منزل و نامرتبی آن می شود، خصوصا برای خانم ها که تنوع بالایی در این زمینه دارند ایجاد وسیله ایی برای جمع آوری کفش ها و کیف ها می تواند ایده مناسب و خوبی در منزل باشد. برای اینکار میتوانید از انواع چهارپایه یا نردبان استفاده کنید.

2. مکانی مناسب برای جمع آوری وسایل

یکی از دغدغه ها شلوغی خانه با وسایل ریز از جمله بطری ها و وسایل ریز آشپزخانه است که البته با کمی ابتکار میتوانید مکانی مناسب برای جمع آوری این اشیا تهیه کنید.

3. خلاقیت در ساخت گلدان با بطری های قدیمی

hermandadblanca_org_increibles-ideas-creativas-para-reciclar-botellas-plasticas-_opt
hermandadblanca_org_increibles-ideas-creativas-para-reciclar-botellas-plasticas-_opt

با استفاده از بطری های قدیمی و بدون استفاده میتوانید گلدان های مناسبی برای انواع گل تهیه و از آنها در تزیینات منزل استفاده کنید. ساخت این نوع گلدان ها ایده و خلاقیت جالب و زیبایی است که میتوانید در منزل به کار ببرید.

4. ساخت جاقلمی خلاقانه با استفاده از قوطی

با قوطی و ظرف های فلزی و پلاستیکی میتوانید ظروف مناسبی برای جمع آوری قلم و وسایل ریز تهیه کنید که این نوع خلاقیت در خانه و وسایل تزیینی علاوه بر کمک به جمع کردن یک سری از وسایل، به نوعی دکوری زیبایی به حساب می آید و در نقاط مختلف میتوانید از آن استفاده کنید.

5. استفاده از انواع گل ها در منزل

با استفاده از گل های قدیمی و ایجاد تنوع در نوع چیدمان آنها و طراحی و تزیین جدیدی برای آنها میتوانید تنوع زیبایی در خانه ایجاد کنید و از این گل های شیک و دوست داشتنی در مناطق مختلف منزل استفاده کنید و زیبایی بیشتی به آن ببخشید.

6. خلاقیت با تزیین در ورودی منزل با گل

استفاده از گل برای تزیین در ورودی ایده ایی جالب و متفاوت است، این نوع خلاقیت در خانه را انجام داده و از نتیجه کار لذت ببرید. علاوه بر روی در میتوانید دیوارها را نیز با انواع گل و برگ تزیین کنید.

creativity3
creativity3

7. ساخت آباژور و جاشمعی های زیبا

با تهیه و ساخت آباژور و انواع جاشمعی با وسایل دور ریختنی و بدون استفاده میتوانید زیبایی خاصی به فضای منزل ببخشید. برای ساخت آنها از ایده های جدید و متفاوت استفاده کنید تا نتیجه کار رضایت بخش شود.

8. تغییر وسایل ساده و قدیمی

وسایل ساده و قدیمی را به راحتی میتوانید با کمی رنگ و یا انجام تزیینات مختلف تغییر داد و با ایجاد تنوع سال ها از آنها استفاده کرد. این کار کمک بزرگی به تزیین منزل و ایجاد تنوع در خانه می کند.

9. تغییر وسایل ساده آشپزخانه

همه ما شیشه ها و بطری های ساده ایی ئر آشپزخانه داریم که گاهی از سادگی آنها خسته می شویم. میتوانید آنها را به شکل های مختلف و با انواع وسایل تزیینی و تور و روبان تزیین کرده و فرم جدید و زیبایی به آنها بخشید.

10. تزیین دیوار و فضاهای خالی در منزل

با کمی خلاقیت و حوصله میتوانید با وسایل گوناگون دیوارها و فضاهای خالی منزل را تزیین کنید و جلوه ایی خاص به فضا ببخشید. برای تزیین دیوار سعی کنید از ابتکار و نوآوری استفاده کنید تا کار شما نتیجه عالی و رضایت بخشی داشته باشد.

نظر خود را درباره «خلاقیت در خانه داری» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره خلاقیت در خانه داری فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.