زمان مطالعه: 3 دقیقه
بیوگرافی فیلیپه کوتینیو

بیوگرافی فیلیپه کوتینیو

نگاهی به حضور ستاره تیم ملی برزیل در نیوکمپ/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیکوتینیو گران ترین خرید تاریخ...
نام و نام خانوادگی فیلیپه کوتینیو (Philippe Coutinho Correia)
تاریخ تولد 12 ژوئن 1992
محل تولد ریو د ژانیرو - برزیل
حرفه بازیکن فوتبال
پست هافبک

اطلاعات جدول از en.wikipedia.org

فیلیپه کوتینیو از واسکودوگاما تا لیورپول

فیلیپه کوتینیو (Philippe Coutinho) متولد 12 ژوئن 1992 در ریو دو ژانیرو برزیل است. او فوتبال را از سال 1999 در واسکو دو گاما آغاز کرد. کوتینیو تا سال 2008 در تیم‌های پایه واسکو دوگاما بازی کرد و آن گاه با تیم اینتر ایتالیا قرارداد امضا کرد. هر چند او پنج سال عضو اینتر بود اما طی سال‌های 2008 تا 2010 به صورت قرضی در واسکودوگاما بازی کرد و آمار چهار گل در 36 بازی را برجای نهاد. پس از آن، به اینتر بازگشت و آن گاه در سال 2012 به صورت قرضی راهی اسپانیول شد. جایی که 5 گل در 16 مسابقه برای این تیم به ثمر رساند. سرانجام در تابستان 2013، در ازای 13 میلیون یورو از اینتر به لیورپول پیوست. آمار او طی پنج سال بازی در لیورپول، 41 گل در 152 مسابقه برای این تیم بود. او طی فصل‌های 15-2014 و 16-2015 دو بار به عنوان بهترین بازیکن فصل لیپورپول انتخاب شد. همچنین در فصل 15-2014 در بین بازیکنان تیم منتخب فصل لیگ برتر نیز جای گرفت.

coutinho-barcelonas-most-expensive-player
فیلیپه کوتینیو
کوتینیو گران ترین خرید تاریخ بارسلونا ; نگاهی به حضور برزیلی در نیوکمپ
فیلیپه کوتینیو

فیلیپه کوتینیو و انتقال به بارسلونا

کوتینیو بی شک یکی از بهترین و با ثبات ترین بازیکنان لیگ بود. آمار او در پایان فصل 17-2016 لیگ برتر 13 گل و 7 پاس گل بود. کوتینیو نقشی کلیدی در ترکیب تیمش به عنوان یک وینگر چپ ایفا کرد اما می‌توانست در مرکز میدان به مراتب خطرناک تر باشد. به این ترتیب در صورت پیوستن به تیمی دیگر از جمله بارسلونا او این فرصت را پیدا می‌کرد که در مرکز میدان بازی موثرتری انجام دهد. 

سرانجام فیلیپه کوتینیو پس از کش‌مکش‌های فراوان، در ششم ژانویه سال 2018 با قراردادی به مبلغ 145 میلیون یورو از لیورپول به بارسلونا منتقل شد و تا سال 2022 در این تیم باقی ماند. البته او از 2019 تا 2020 به صورت قرضی به بایرن مونیخ و در سال 2022 به طور قرضی به استون ویلا رفت و در نهایت نیز در 12 می 2020 از بارسلونا به استون ویلا منتقل شد.

coutinho-barcelonas-most-expensive-player
فیلیپه کوتینیو
کوتینیو گران ترین خرید تاریخ بارسلونا ; نگاهی به حضور برزیلی در نیوکمپ
فیلیپه کوتینیو

فیلیپه کوتینیو و قهرمانی با برزیل در رقابت های زیر 17 سال آمریکای جنوبی

کوتینیو اولین بار در سال 2009 بود که پیراهن زردرنگ سلسائو را در مسابقات زیر 17 سال قهرمانی آمریکای جنوبی به تن کرد. این رقابت‌ها با حضور 10 تیم در دو گروه پنج تیمی برگزار شد و برزیل با وجود باخت (2-0) از کلمبیا، در برابر پاراگوئه (4-0)، پرو (3-0) و بولیوی (3-0) به برتری رسید و به عنوان صدرنشین گروه خود راهی فینال شد. کوتینیو دو بار در برابر پاراگوئه و پرو موفق به گلزنی شد که هر دو گل را از نقطه پنالتی به ثمر رساند. اما در فینال مقابل آرژانتین در دقیقه 56 بازی را دو بر صفر به سود برزیل کرد. در ادامه مسابقه (2-2) شد و کار به ضربات پنالتی کشید. این بار کوتینیو چهارمین ضربه برزیل را به هدر داد. با این حال، سرانجام سلسائو پس از 9 ضربه به برتری (6-5) رسید و برای نهمین بار قهرمان آمریکای جنوبی در این رده شد.  

فیلیپه کوتینیو زیر سایه هنریکه و اسکار

دو سال بعد از قهرمانی تیم برزیل در  رقابت‌های قهرمانی آمریکای جنوبی، جام جهانی جوانان در کلمبیا برگزار شد و برزیل در این مسابقات بعد از یک تساوی (1-1) مقابل مصر، در برابر اتریش (3-0) و در برابر پاناما( 4-0) پیروز شد. برزیل در مراحل حذفی ابتدا عربستان را (3-0) شکست داد و بعد از تساوی (2-2) با اسپانیا، موفق شد در ضربات پنالتی مقابل این تیم (4-2) پیروز شود. برد (2-0) مقابل مکزیک این تیم را فینالیست کرد و آن گاه نوبت به برد (3-2) در وقت اضافی مقابل پرتغال رسید که پنجمین قهرمانی برزیل را در این تورنمنت محقق ساخت. کوتینیو در مرحله گروهی، سه گل به ثمر رساند اما تحت‌الشعاع هنریکه هم‌تیمی خود قرار گرفت که با پنج گل زده توپ طلا و کفش طلای تورنمنت را از آن خود ساخت، همچنین زیر سایه اسکار که با هت تریک خود قهرمانی برزیل را رقم زد.

coutinho-barcelonas-most-expensive-player
فیلیپه کوتینیو

فیلیپه کوتینیو در تیم ملی بزرگسالان

بازی های ملی فیلیپه کوتینیو در رده بزرگسالان از سال 2010 آغاز شد و پس از دو بازی در این سال، تا سال 2014 فرصت بازی در سلسائو را کسب نکرد. اما در آن سال، چهار بازی برای برزیل کرد و در سال بعد طی هفت مسابقه ملی خود یک گل هم به ثمر رساند. گلی که در برد (2-0) مقابل مکزیک در دیداری دوستانه به ثمر رسید. اما اوج کار او در سال 2016 بود که در 11 بازی پنج گل ملی به کارنامه خود افزود. از جمله هت تریک مقابل هائیتی در کوپا سنته ناریو و گلزنی مقابل بولیوی و آرژانتین در انتخابی جام جهانی.  

زندگی شخصی فیلیپه کوتینیو

فیلیپه کوتینیو در 18 سالگی برزیل را به مقصد ایتالیا ترک کرد. در این سفر او تنها نبود و پدر، مادر و همسر آینده‌اش آینه او را همراهی می‌کردند. در انتقال به اسپانیول والدینش به برزیل بازگشتند و او و آینه در سال 2012 در برزیل با هم ازدواج کردند.

تمامی تتوهای روی دست کوتینیو به نوعی تقدیم به اطرافیانش شده است. از پدر و مادر و همسرش گرفته تا دو برادرش. او همچنین یک مسیحی متعصب و معتقد است. الگوی او در فوتبال نیز رونالدینیو بوده است.

کوتینیو گران ترین خرید تاریخ بارسلونا ; نگاهی به حضور برزیلی در نیوکمپ
فیلیپه کوتینیو
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بیوگرافی فیلیپه کوتینیو» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بیوگرافی فیلیپه کوتینیو فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.