زمان مطالعه: 10 دقیقه
تور کاستاریکا

تور کاستاریکا

تور کاستاریکا یکی از مهیج ترین تورها است که دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است.

کاستاریکا کشوری است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. عموما کشوری ارزان محسوب نمی‌شود، اما جاذبه‌های دیدنی این کشور ارزش آن هزینه را دارد. اگر قصد سفر به کاستاریکا با تور را دارید این بخش آسمونی را تا پایان مطالعه نمایید چرا که راهنمای تور کاستاریکا، اطلاعات تور کاستاریکا، جاذبه های تور کاستاریکا، مکان های تور کاستاریکا و ... را برای شما عزیزان شرح می دهیم.

کاستاریکا که در آن همیشه امکان تفریح وجود دارد، یکی از بهترین کشور‌های جهان برای سفر است. سواحل مجلل، حیات وحش و گیاهان متنوع، غذا و مردم این گشور، همه و همه از جاذبه‌هایش محسوب می‌شوند. کشوری خوب از نظر توریستی است و حتی ممکن است کمی گران به نظر برسد، اما این گرانی چیزی از دیدنی بودن این کشور کم نمی‌کند. 

اختلاف ساعت کاستاریکا تهران 10 ساعت و نیم عقب تر از تهران
زبان رسمی کاستاریکا اسپانیولی
واحد پول رسمی کاستاریکا کولون (CRC)
نرخ تبدیل ارز کاستاریکا 0.0015 دلار آمریکا
فرودگاه کاستاریکا فرودگاه بین‌المللی دنیل اودوبر کیروش، فرودگاه بین‌المللی لیمون

سواحل این کشور مانند بهشت زیبا هستند و امکان انجام انواع فعالیت‌های مختلف مثل موج سواری، غواصی و انواع دیگر فعالیت‌ها وجود دارد. در اینجا همیشه چیز جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. همچنین غذا‌های خوشمزه نیز طعمی لذیذ و متفاوت دارند. جاذبه‌های این کشور را نمی‌توان شمرد و برای دیدن آن‌ها حتما سری به کاستاریکا بزنید.

مقررات ورود به کاستاریکا، آیا برای رفتن به کاستاریکا ویزا نیاز است؟

اخذ ویزای توریستی کاستاریکا برای بازدیدکنندگان از شمال آمریکا گرفته تا بسیاری از کشورهای دیگر و همچنین ایرانیان لازم نیست. چرا آنها فقط باید گذرنامه خود را مهر کرده و اجازه شما را برای ماندن در کشور به مدت بیش از 90 روز صادر کنند. بسیاری از خارجی‌ها از این محدودیت زمانی با یک سفر از مرز در هر 3 ماه یکبار استفاده می‌کنند که به عبارتی همان اعتبار ویزا را به شخص می‌بخشد.
شما به یک گذرنامه معتبر که حداقل برای 6 ماه است نیاز دارید. دیگر چیزهایی را که آنها از شما می خواهند (اما نه لزوما) شامل اثبات خروج (یا بازگشت به کشور خود و یا به مقصد دیگری خارج از کاستاریکا) ظرف 90 روز و همچنین اثبات این که شما منابع مالی کافی دارید و نیاز به کار برای حمایت از خود در حالی که در کشور هستید، ندارید (یعنی بیانیه بانک) است.
در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به کاستاریکا وجود ندارد و بهترین مسیرهای پروازی به کاستاریکا از ایران به وسیله هواپیمایی قطری انجام می‌شود. 

آب و هوای کاستاریکا

کشور کاستاریکا در بین 8 الی 12 درجه شمالی شمال عدنان قرار دارد و آب و هوای گرمسیری برای او دیده می‌شود. این منطقه به طور کلی از نظر بارش باران بیشتر از بخش‌های شمالی است. کاستاریکا دارای زمستان‌های زیبایی بوده و بارندگی زیادی در آن دیده می‌شود. رطوبت در این کشور زیاد است.

بهترین زمان سفر به کاستاریکا

محبوب‌ترین زمان برای سفر به کاستاریکا فصل تعطیلات در کریسمس و سال نو است اما بهترین زمان برای زمان سفر به کاستاریکا، ماه‌های آبان، فروردین، اردیبهشت است که جمعیت گردشگران کمتر است. در این ماه‌ها باران‌ها یا هنوز شروع نشده‌ و یا به پایان رسیده‌اند و کاستاریکا پر از طراوت و سرسبزی است.

بهترین مکان های اقامتی در کاستاریکا

برای شروع ماجراجویی در کاستاریکا باید اول محلی برای اقامت انتخاب کنید. این کشور پر از استراحتگاه‌ها با هر سلیقه و بودجه‌ای است. چه بخواهید در یک اقامتگاه در طبیعت بمانید و چه بخواهید در یک هتل با شکوه اقامت داشته باشید، کاستاریکا گزینه‌های زیادی در اختیار‌تان قرار می‌دهد.
اجاره در تعطیلات (Vacation Rentals) هم خانه‌های بزرگی هستند که معمولا به صورت خانوادگی اجاره می‌شوند. این اقامتگاه‌ها با توجه به فضای مناسبی که برای تعداد نفرات بالا فراهم می‌کنند، هزینه مقرون به صرفه‌ای دارند. 
شاید باورش کمی سخت باشد ولی در کاستاریکا خانه درختی‌هایی هم هستند که می‌توانید برای اقامت اجاره کنید.
اگر دنبال بهترین و مجلل‌ترین هتل‌های کاستاریکا هستید موارد زیر بهترین انتخاب هستند:

  1. Nalu Nosara
  2. Hotel Tamarindo Diria Beach Resort
  3.  Monteverde
  4.  Tabacón Thermal Resort & Spa 
  5. Boutique Hotel Lagarta Lodge 

جاذبه های دیدنی کاستاریکا

  • پارک ملی تورتوگرو تور کاستاریکا (Tortuguero)

این پارک که در منطقه‌ی کارائیب واقع است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌ها برای لاک پشت‌های سبز در حال انقراض شناخته می‌شود. همچنین زیستگاه مناسبی برای گاو‌های دریایی، تنبل‌ها (نوعی پستاندار متوسط) و انواع میمون‌ها است. اگر هنگام شب به این پارک ملی بروید، می‌توانید لاک پشت‌ها را هنگام تخم‌ریزی در ساحل ببینید. دسترسی به این پارک کمی سخت است، اما اگر به جنگل، پرندگان و سکوت علاقه دارید، حتما از آن دیدن کنید.

  • سان خوزه تور کاستاریکا (San José)

پایتخت کاستاریکا، سان خوزه، در مرکز این کشور واقع شده و قطب مرکزی انواع فعالیت‌ها است. با این حال یک یا دو روز برای گردش در شهر کافی است، چرا‌که کار‌های زیادی نمی‌توان در شهر انجام داد. از موزه‌ی هنر‌های معاصر و طراحی برای دیدن آینده‌ی کاستاریکا دیدن کنید و همچنین اگر بودجه‌ی شما اجازه می‌دهد، برای دیدن ارکستر به سالن تئاتر ملی بروید. موزه‌ی تاریخ واقع در مرکز شهر نیز ارزش دیدن دارد.

  • آبشار لاپاز تور کاستاریکا (La Paz)

آبشار لاپاز از مکان های دیدنی کاستاریکا
آبشار لاپاز از مکان های دیدنی کاستاریکا

در باغ‌های این آبشار زیبا، می‌توانید گونه‌های مختلفی از انواع مگس مرغ، پروانه، خزندگان و گربه‌های بزرگ را ببینید. در سال‌های اخیر، بازدید از این باغ‌ها به مکانی بسیار محبوب تبدیل شده است.

  • آتشفشان‌های تور کاستاریکا

تور‌های بازدید از آتشفشان‌ها جزو تور‌های برتر در کشور هستند. از آنجایی‌که اکثر این آتشفشان‌ها در پارک‌های ملی قرار دارند، همزمان با بازدید از آن‌ها می‌توانید به کایاک، قایق‌سواری روی رود یا کوه‌نوردی بپردازید. دلیلی شهرت آتشفشان آرنال، فوران مواد مذاب از اطراف آن است. این آتشفشان در سال 2010 خاموش شده است. آتشفشان ایرازو (Irazu) نیز به دلیل داشتن رودخانه‌ای سبز آبی مشهور است.

  • تور‌های کانوپی تور کاستاریکا (تفریح و ورزش در جنگل)

در 10درصد از جنگل‌های بارانی، اکثر فعالیت‌ها انجام می‌گیرند. با رفتن به تور‌های زیپ لاین می‌توانید نمایی بسیار زیبا از جنگل را ببینید. تور‌های زیادی در سراسر کشور وجود دارند که می‌توانید از آن‌‌ها استفاده کنید.

  • مزارع قهوه تور کاستاریکا

قهوه، مراحل مختلف این کار را از نزدیک ببینید. همچنین ممکن است بتوانید از مغازه‌های اطراف، قهوه را با تخفیفی بسیار عالی تهیه کنید.

  • شهر خاکو تور کاستاریکا (Jaco)

ساحل شهر خاکو در کاستاریکا

ساحل شهر خاکو در کاستاریکا

خاکو در ابتدا شهری ساکت بود که تنها برای موج‌سواری‌هایش شهرت داشت، اما پیشرفت در صنعت گردشگری، سواحل این شهر را به مکانی مناسب برای گردش و انواع فعالیت‌ها تبدیل کرده است. کلاس‌های یادگیری موج‌سواری و همچنین وسایل اجاره‌ای برای این ورزش در این سواحل موجود است. ماهیگی نیز در اینجا ورزش محبوبی است.

  • پورتو ویجو تور کاستاریکا (Puerto Viejo)

پورتو ویجو که شهری ساحلی است، به خاطر سواحل زیبا، موج‌سواری و امکان انجام فعالیت‌های مختلف میان جوانان محبوب است. اینجا شهری بسیار زنده است و حتی در شب نیز جنب و جوش فراوان خواهید دید. برای کسانی‌ که به دنبال جا‌هایی آرام‌تر هستند، هتل‌هایی سنگر مانند در اطراف سواحل وجود دارند.

  • کورکوادو تور کاستاریکا (Corcovado)

پارک ملی کورکورادو در شبه جزیره‌ی اوسا در جنوب غربی کاستاریکا واقع است. میان گردشگران بسیار محبوب است، اما هنوز بسیار ساکت و پر از سنگ است. همچنین جنگل‌های دست نخورده، دلفین‌ها و امکان غواصی در اینجا، خیلی بهتر از سواحل شمال‌غربی است. دسترسی به این شبه جزیره کمی سخت است و به همین دلیل توریست‌های زیادی به این‌جا نمی‌آیند. اما اگر شما این شبه جزیره را برای سفر انتخاب کردید، هیچ‌گاه از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد.

  • گذر از بالای درختان در تور کاستاریکا

گردشگاه آیریال در کاستاریکا

گردشگاه آیریال در کاستاریکا

گردشگاه آیریال (Aerial) میان جنگل‌های بارانی واقع است. این گردشگاه اولین گردشگاه بلند در آمریکای مرکزی است که از بالای درختان عبور می‌کند. در بالا‌ترین نقطه، نزدیک به 216 فوت بالا‌تر از سطح زمین قرار دارید. هزینه‌ی تور‌های این گردشگاه از 37000 کلون (68/3 دلار) شروع می‌شود و شامل 2 وعده غذای سبک نیز هستند. 

  • موج‌سواری در تور کاستاریکا

در همه‌ی شهر‌های کاستاریکا موج وجود دارد و مکان‌های زیادی برای یادگیری موج‌سواری در این شهر‌ها هستند. اکثر گردشگران برای موج‌سواری به کاستاریکا می‌آیند، چرا‌که موج‌های این کشور، در جهان شهرت دارد. اگر هیچ‌گاه موج‌سواری را نیاموخته‌اید، اما دوست دارید آن را تجربه کنید و کشور‌هایی مثل استرالیا، هاوایی و بالی دور هستند، کاستاریکا بهترین گزینه برای انتخاب است.

  • سانتا ترزا تور کاستاریکا (Santa Teresa)

سانتا ترزا تور کاستاریکا
سانتا ترزا تور کاستاریکا

در پایین شبه جزیره‌ی نیکویا (Nicoya coast)، شهر کوچک سانتا ترزا واقع است. اینجا شهری است که غیر از ساحل و جاده‌ای پر از کافه‌ها و رستوران‌ها، مغازه‌های فروش وسایل موج‌سواری و هتل، چیز دیگری ندارد. همه‌ی گردشگران به موج‌سواری علاقه ندارند، اما مکان مناسبی برای رفتن به ساحل و گذران ساعاتی خوش است. سانتا ترزا شهری است که می‌توانید هفته‌ها و حتی مانند بسیاری از گزدشگران، ماه‌ها در آن بمانید و از اوقات خود لذت ببرید.

  • ماهیگیری در تور کاستاریکا

کاستاریکا که ماهیگیری‌اش در جهان معروف است، بهترین مکان برای ماهیگیرانی است که می‌خواهند رکوردی شخصی ثبت کنند. این آب‌ها زیستگاه انواع ماهی‌ها مثل نیزه ماهی، بادبان ماهی، ماهی زرین و واهو هستند. حتما برای ماهی گیری یک یا چند روز وقت بگذارید.

  • زبان اسپانیایی در تور کاستاریکا

کاستاریکا یکی از محبوب‌ترین کشور‌های لاتین برای یادگیری اسپانیایی است. این به خاطر گویش مردم و همچنین سطح بالای تحصیلات در اینجا است. در اینجا کلاس‌هایی با کیفیتی عالی به همراه معلمانی فوق‌العاده وجود دارد. برنامه‌های مختلفی برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارند، اما چیزی که بیش از همه توصیه می‌شود، زندگی با خانواده‌ای بومی است.

  • پناهگاه ملی حیات وحش آفین دابارو تور کاستاریکا (Hacienda Barú)



پناهگاه با مساحتی در حدود 3200 هزار متر مربع، 7 کیلومتر مکان اختصاصی برای پیاده‌روی و 3 کیلومتر ساحل فوق‌العاده و زیبا، یکی از برترین مکان‌های طبیعی کاستاریکا است. تماشای پرندگان، تور‌های میان جنگل‌ها و تور‌های محیط زیستی از جمله جاذبه‌های این پناهگاه هستند.

حمل و نقل در کاستاریکا

هزینه حمل و نقل در کاستاریکا
هزینه حمل و نقل در کاستاریکا

حمل و نقل عمومی در کاستاریکا ارزان است. هزینه‌ی سفر‌های کوتاه (تا 3 ساعت) حدود 1600 کلون (2/9 دلار) است، در حالی‌ که برای سفر‌های طولانی بیشتر از 5330 کلون (9/8 دلار) پرداخت نخواهید کرد. همچنین اتوبوس‌های خصوصی زیادی هستند که در شهر‌های بزرگ و به سمت مکان‌های دیدنی و توریستی حرکت می‌کنند. بهترین راه برای گردش در شهر‌ها استفاده از اتوبوس است.

قیمت تور کاستاریکا

  • هزینه هاستل

هزینه‌ی تخت در اتاق‌های خوابگاهی هاستل‌ها بین 4000 تا 10000 کلون (7 تا 18 دلار) برای هر روز است. معمولا برای اتاق‌های خصوصی در  هاستل‌ها 15000 کلون (27/5 دلار) باید بپردازید. 

  • هزینه اقامت در هتل

هزینه هتل ها بسیار متغیر می باشد و بستگی به محل و نحوه امکانات دارد. اما در هر حال هزینه‌ی هتل‌ها از 20000 کلون (36 دلار) برای هر شب از اقامت شروع شده و بیشتر می‌شود.

  • متوسط قیمت مواد غذایی

با غذا خوردن در رستوران‌های محلی بین 535 تا 1600 کلون (0/98 تا 2/9 دلار) برای هر وعده غذا باید پرداخت کنید. این رستوران‌ها مورد علاقه‌ی افراد محلی هستند و شما را از پرداخت هزینه‌های اضافه‌ی رستوران‌های توریستی معاف می‌کنند. کاسادو (casado) غذای سنتی کاستاریکا است و برای آن 2670 کلون (4/9 دلار) باید پرداخت کنید. هزینه‌ی غذا در اکثر رستوران‌ها 3740 کلون (6/8 دلار) یا بیشتر است. برای غذایی فوق‌العاده در منطقه‌ای توریستی بین 6375 تا 10630 کلون (11/7 تا 19/5 دلار) باید پرداخت کنید. برای غذایی ارزان، میان وعده یا غذایی سبک را با پرداخت 265 کلون (0/4 دلار) می‌توانید تهیه کنید.

  • فعالیت‌ها در تور کاستاریکا

ورودی اکثر پارک‌های ملی نزدیک به 5330 کلون (9/8 دلار) است و برای دانش‌آموزان شامل تخفیف نیز می‌شود. هزینه‌ی تور‌های کانوپی (تور‌هایی در جنگل و کوه‌ها که به وسیله‌ی زیپ لاین در این مکان‌ها گردش می‌کنید) و سفر‌های یک روزه نزدیک به 24000 کلون (44/24 دلار) است و برای غواصی در دو جای مختلف بین 32000 تا 53325 کلون (58/9 تا 98/2 دلار) باید پرداخت کنید. هزینه‌ی موج سواری نیز 10365 کلون (19 دلار) است.

نکات گردشگری در کاستاریکا

  1. کاستاریکا تعطیلات خود را جدی می گیرد! در حالی که فصل تعطیلات کریسمس زمان فوق العاده ای برای بازدید از کاستاریکا است، همچنین زمان بسیار شلوغی برای بازدید است. قیمت ها بالاتر است و اقامت باید قبل از رزرو رزرو شود. بسیاری از کسب و کارها نیز در تمام طول هفته بسته شده اند.
  2. قوانین کشور کاستاریکا در سال‌های اخیر با تغییراتی همراه بوده است. مثلاً در این کشور مردم سعی می‌کنند در امور مالی هم دخالتی نداشته باشند.
  3. از هیچکس اعم از زن و مرد زمان تولدش پرسیده نمی‌شود.
  4. کودکان حق کار در تایم تحصیل را ندارند.
  5. بانوان در کاستاریکا از حقوق برابر از مرد و گاه بیشتر برخوردار هستند.
  6. در قوانین شهری کاستاریکا دیده شده است که برخی از افراد سعی می‌کنند رویکردهای اقتصادی دقیقی را فراهم سازند. در این کشور زندگی جریان مشخصی دارد. مردم کاستاریکا مردمانی بسیار دوست داشتنی هستند و زندگی در این کشور به طور دقیق و اصولی دنبال می‌شود.
  • در تور کاستاریکا در فصل‌های ارزان سفر کنید

از اواخر ماه آپریل تا ماه نوامبر در کاستاریکا ماه‌های بارانی محسوب می‌شوند و در نتیجه هزینه‌ها ارزان‌ترو سواحل بسیار خلوت‌تر هستند. در ما‌ه‌های زمستانی و برفی آمریکا گردشگران زیادی به کاستاریکا سفر می‌کنند و این کشور بسیار شلوغ شده، قیمت‌ها دو برابر می‌شوند.

  • در تور کاستاریکا در "سودا"‌ها غذا بخورید

سودا
سودا، رستوران های کوچک در کارستاریکا

سودا‌‌ها (Sodas) رستوران‌های کوچکی هستند که افراد یک خانواده آن‌ها را اداره می‌کنند و مخصوص سرو غذا‌های ارزان هستند. در این رستوران‌ها برای غذای خود به همراه نوشیدنی حدود 1065 کلون (1/9 دلار) باید پرداخت کنید. این رستوران‌های دنج، غذایی با کیفیتی عالی ارائه می‌دهند.

  • در تور کاستاریکا چادر بزنید

اکثر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها اجازه می‌دهند که در مکان‌هایی خاص چادر بزنید. در صورت نداشتن چادر می‌توانید از همین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها با پرداخت 2660 کلون (4/9 دلار) چادر اجاره کنید. این بهترین راه برای کاهش هزینه‌های اقامتی است.

  • در تور کاستاریکا به نزدیکی کارائیب بروید

کاستاریکا کشوری گران است. مکان‌های ارزان زیادی وجود ندارند، اما اگر به نزدیکی کارائیب بروید، می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کم از این کشور زیبا دیدن کنید.

  • در تور کاستاریکا در موزمانی (Musmanni) غذا بخورید

این نان و شیرینی‌فروشی که شعبات زیادی در سراسر کشور دارد، پیشنها‌د‌هایی بسیار عالی برای ناهار ارائه می‌دهد. با پرداخت 1000 کلون (1/8 دلار) می‌توانید ساندویچ و نوشابه تهیه کنید. اکثر شیرینی‌های این مغازه تنها 300 کلون (0/5 دلار) هستند. تا حد امکان غذای خود را از این مغازه‌ها تهیه کنید، چراکه هزینه‌های خورد و خوراک شما تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

  • در تور کاستاریکا از اتوبوس‌های مخصوص گردشگران استفاده نکنید

با وجود کم بودن سرعت، هزینه‌ی اتوبوس‌های محلی نصف اتوبوس‌های گردشگران است. اگر عجله ندارید، از اتوبوس‌های محلی استفاده کنید. هزینه‌ی آن‌ها بیش از 5335 کلون (9/8 دلار) نخواهد بود.

نظر خود را درباره «تور کاستاریکا» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره تور کاستاریکا فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.