زمان مطالعه: 1 دقیقه
تاریخ سفر مریخ نورد ناسا مشخص شد

تاریخ سفر مریخ نورد ناسا مشخص شد

هم اکنون دانشمندان ناسا در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در حال تکمیل پروژه مریخ نورد سال 2020 می باشند و تلاش می...

هم اکنون دانشمندان ناسا در آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا در حال تکمیل پروژه مریخ نورد سال 2020 می باشند و تلاش می کنند که این وسیله را برای انجام ماموریت های بعدی آماده کنند.

به گزارش وب سایت آسمونی، در خبرهای قبل داشتیم که این مریخ نورد به 6 چرخ قدرتمند مجهز شده است، تا این قابلیت را داشته باشد که بر روی سطح مریخ به گشت زنی بپردازند. ناسا به صورت رسمی اعلام کرد که در تاریخ 21 ژوئن 2019، تقریبا در یک هفته گذشته، مهندسان آن در آزمایشگاه پیش رانش جت، اقدام به نصب کردن بازوی رباتیک اصلی مریح نورد 2020 کرده اند. این بازوی رباتیک در 2.1 متر طول طراحی شده و به این مریخ نورد این امکان را می دهد که همچون یک زمین شناس از تجهیزات استفاده کرده و اطلاعات جمع آوری کند.

جالب است بدانید که این بازوی مکانیکی در نوع خود دستگاهی پیچیده حساب می شود. به دلیل این که در ساخت این بازو، از 5 موتور الکتریکی و پنج مفصل از جمله مفاصل شانه، آرنج و مچ استفاده شده است. به صورت کلی این بازو دارای 2.1 متر طول بوده و در بخش های مختلفی برای استفاده کردن از تجهیزات به کار گرفته خواهد شد. در طراحی این بازو دو متری یک قسمت گردان در نظر گرفته شده است که به نوعی کارایی دست را برای این مریخ نورد انجام خواهد داد. این قسمت گردان که درست در انتهای این بازو نصب شده، از تجهیزات مختلفی همچون دوربین باکیفیت بالا، تجهیزات علمی و مته حفاری تشکیل شده است.

اعلام تاریخ سفر مریخ نورد ناسا

اینگونه که دانشمندان ناسا اعلام کرده اند، این مریخ نورد در مجموع دارای دو بازوی بزرگ و کوچک می باشد. بازوی بزرگ که دو متر طول داشته، اخیرا بر روی دستگاه متصل شده، وظیفه جمع آوری کردن نمونه ها را برعهده داشته و بازوی کوچک هم به منظور مرتب کردن نمونه های جمع آوری شده از سنگ و خاک مریخ طراحی شده است. بنابر برنامه های ریزی های انجام شده توسط ناسا، این مریخ نورد در سال 2020 از زمین به مقصد دهانه جزرو سفر خود را آغاز خواهد کرد. با توجه به نظریه های مختلف موجود، گفته می شود که این کره در سالیان دور دارای آب بوده است، به همین منظور این مریخ نورد به منظور جمع آوری سنگ های سطحی آن به سفری سخت خواهد رفت، سپس دانشمندان با مطالعه بر روی این سنگ ها در مورد وجود یا عدم وجود آب در مریخ نظرات بهترین را ارائه خواهند کرد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تاریخ سفر مریخ نورد ناسا مشخص شد» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تاریخ سفر مریخ نورد ناسا مشخص شد فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.