زمان مطالعه: 3 دقیقه
نقش محتوای با کیفیت در رپورتاژ آگهی

نقش محتوای با کیفیت در رپورتاژ آگهی

محتوا یکی از ارکان اصلی تبلیغات ها می باشد که در فضای رپورتاژ آگهی ها نقش کلیدی را ایفا می کند.

تجارت و مبادله کالا دارای تاریخچه ای به اندازه عمر بشر دارد و در این رابطه نمی توان اظهار نظر صریحی کرد. زمانی که صحبت از تجارت الکترونیک می‎شود، منظور مبادله و تجارتی است که با استفاده از تکنولوژی و اینترنت انجام می‎شود. بنابراین طول عمر این نوع تجارت را باید به زمانی نسبت داد که فناوری اطلاعات وارد زندگی بشر شد. آسمونی در این بخش در مورد نقش محتوای با کیفیت در رپورتاژ و کسب و کار اینترنتی صحبت می کند.

در تجارت الکترونیک همان شیوه‎ ها‎ی مبادله کالا برقرار است اما در کنار آن انتشار اطلاعات کلیدی و مفید از محصولات ارائه شده نیز اهمیت زیادی پیدا می‎کند. از اینجاست که گفته می‎شود محتواها به عنوان یکی از ارکان تجارت الکترونیک، نقش کلیدی را ایفا می‎کنند. اما هر نوع محتوایی را نمی توان، برای تجارت الکترونیک استفاده نمود چرا که تاثیر و کارایی لازم را ندارند و نمی توانند در ارتقا کسب و کار و فروش محصولات موثر واقع شوند. به همین جهت تولید محتوای باکیفیت در نوشتن رپورتاژ ضرورت پیدا می‎کند.

ویژگیهای محتوای باکیفیت

  • - عدم کپی برداری در تولید محتوا
  • - تکراری نبودن محتوا در صفحات مختلف
  • - حاوی اطلاعات مفید در مورد محصولات
  • - رسا و گویا بطوری که بتواند پیام اصلی را انتقال دهد
  • - خارج از اطناب و حاشیه پردازی و علمی بودن محتوا

تاثیر محتوای باکیفیت بر تجارت

 با توجه به اینکه تجارت الکترونیکی در فضای اینترنتی انجام می‎شود، لذا نیازمند شرح و توضیحات کامل محصولات می‎باشد. محتواهای باکیفیت تاثیرات شگرفی در تجارت الکترونیک بر جای می‎گذارند. تمرکز بر روی بازاریابی محتوا، کارآمدتر از پایه ریزی تاکتیک‎ها‎ بر روی کلمات کلیدی عمل می‎کند. در واقع محتوا ها از دو راه می‎توانند بر تجارت تاثیرگذار باشند: از یک سو این ارتقا تجارت الکترونیک می‎تواند از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت انجام شود و از سوی دیگر باید در مرحله تولید محتوا به تمامی تکنیک‎ها و‎ اصول تجارت و بازاریابی توجه کرد.

نقش محتوای با کیفیت در رپورتاژ

شرایط محتوای باکیفیت

  • 1- گردآوری و فراهم نمودن اطلاعات مفید برای کاربران به منظور پاسخگویی به نیازها و سوالات آنان
  • 2- بکارگیری اصول و قوانین بهینه سازی بمنظور شناساندن وب سایت به موتور جستجوگر
  • 3- پیاده سازی معماری صحیح در سایت از قبیل آدرس دهی و لینک دهی
  • 4- دسترس پذیری و نیز ایجاد تجربه در کاربران
  • 5- درک هدف و جهت گیری کاربران
  • 6- هویت بخشیدن به سایت

نکاتی برای تولید محتوای باکیفیت

1- هدفمند بودن

قبل از رپورتاژ نویسی باید هدف آن مشخص شود. هدف اساسی تجارت الکترونیک کسب سود و افزایش تعداد مشتریان است که تولید محتوا باید در جهت این هدف انجام شود.

2- درک کاربران

یک استراتژی مهم در بازاریابی محتوا و تجارت الکترونیکی، درک و شناخت کاربران است و اینکه چه محتوایی برای سایت مناسب تر است. این امر یک قدم مهم در جهت بهینه سازی وب سایت به شمار می رود.

3- کانالهای ارتباطی

در زمان تولید محتوا باید راه‎ها‎ی ارتباطی فراوانی را در نظر داشت. کانال‎ها‎ی ارتباطی متعدد از قبیل وبلاگ، کمپین در شبکه‎ها‎ی اجتماعی و ... می‎تواند بازدیدکننده‎ها‎ی بیشتری را به سمت سایت روانه سازد. زمانی که آنان با محتوای باکیفیت سایت روبرو شوند، بی تردید تحت تاثیر قرار گرفته و به مشتریان بالفعل تبدیل می‎شوند.

4- رجحان کیفیت بر سئو

بسیاری بر این نظرند که سئو و بهینه سازی وب سایت در هر شرایطی اهمیت ویژه ای دارد. این در حالی است که نباید همه چیز فدای اصول سئو شود. برای مثال اگر چه یکی از پارامترهای سئو، وجود کلمات کلیدی متعدد است اما در این امر نباید زیاده روی شود. تکرار بی مورد کلمات کلیدی، محتوا را از حالت طبیعی خارج کرده و حتی اگر اطلاعات بکری در آن ذکر شود، برای کاربران اهمیت چندانی نخواهد داشت.

content-and-reportage

انواع محتواهای موثر بر تجارت

محتواهایی که میتوانند بر تجارت تاثیرگذار باشند عبارتند از:

  • محتواهایی که شامل محصولات مورد نظر باشد که در قالب تصاویر، ویدیوها، مشخصات، توضیحات فنی، امکانات و گزینه‎ها‎ی مرتبط با یک محصول بیان می‎شوند.
  • محتوایی که به منظور تبلیغات و بازاریابی انجام می‎شود از قبیل محتوای فروش ویژه محصول، حمل رایگان، محصول جدید و آیتم‎ها‎ی فصلی.
  • محتوایی که در صفحه اول سایت منتشر می‎شود که باید نسبت به سایر صفحات از جذبه بیشتری برخوردار باشد و خلاصه ای از فعالیت شرکت را بیان کند. استفاده از تصاویر می‎تواند بیشتر از متون تاثیرگذار باشد.
  • بیان محتواهایی مرتبط با محصولات، مشتریان، کارمندان، شرکت و موفقیت‎ها‎ی کسب شده با میزان 200 تا 500 کلمه، تاثیرگذاری زیادی بر تجارت دارد.
  • ایجاد خبرنامه به همراه تصاویر نیز یکی دیگر از محتواهایی است که بر موفقیت تجارت الکترونیکی موثر است.
نظر خود را درباره «نقش محتوای با کیفیت در رپورتاژ آگهی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره نقش محتوای با کیفیت در رپورتاژ آگهی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.