زمان مطالعه: 6 دقیقه
بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی

بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی

در این مقاله از آسمونی بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی در تهران را به شما عزیزان...
بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی
بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی


در این مقاله از آسمونی بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی در تهران را به شما عزیزان معرفی می کنیم. اما در ابتدای این مقاله، اطلاعاتی در مورد انبوه سازی آماده کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

انبوه سازی چیست؟

جمعیت جهان روز به روز در حال افزایش است و روند شهر نشینی نیز همراه با آن افزایش پیدا می کند. با افزایش روز افزون جمعیت و به تبع آن افزایش تمایل شهرنشینی، نیاز به مسکن ضروری خواهد بود. نیاز به تعداد زیاد مسکن و همچنین سرعت در اجرا باعث شد که اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم روشی با عنوان انبوه سازی صنعتی مسکن مورد استفاده قرار گیرد. در انبوه سازی صنعتی ابتدا قطعات و اجزا ساختمانی در کارخانه های پیش ساز ساخته می شود و بعد از حمل به محل پروژه در کنار همدیگر قرار می گیرند. این قطعات می توانند، قطعات یک ویلای بزرگ باشند یا قطعات مجموعه آپارتمانی کارگری.در ذیل به مطالبی درباره انبوه سازان می پردازیم.

انبوه سازی

شکل انبوه سازی در ایران به گونه ای متفاوت تر از کشور های توسعه یافته است. وقتی از انبوه‌سازی صحبت می‌شود، بلافاصله ساخت و سازهایی یکسان، مشابه، همزمان و به یک نیت، با مصالحی شبیه به هم به ذهن انسان خطور می کند و به همین دلیل است که استفاده کنندگان با چنین ساخته هایی به سختی برخورد می کنند.

با توجه به این که کشور ما، کشوری در حال توسعه است و مسکن به عنوان یکی از شاخصه های مهم توسعه مطرح است، باید به مسئله ساخت وساز سریع و اصولی در آن توجه کرد. یکی از راه هایی که می توان به وسیله آن ساخت وساز را کنترل کرد ارجاع کار به بخش خصوصی است. از موارد لازم برای تعیین صلاحیت انبوه سازان داشتن توان فنی و اجرایی است.

طبق تعریف قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال 1374 مجلس شورای اسلامی سازنده انبوه مسکن به اشخاص حقیقی و حقوقی گفته می شود که توانمندی مدیریت و مسئولیت پدید آوری طرح ها، توانمندی تأمین و جذب سرمایه ،مدیریت تولید و عرضه مسکن و ساختمان را با استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان و در چار چوب مقررات ملی ساختمان و سایر قوانین مربوط داشته و پروانه اشتغال به کار از وزارت مسکن و شهرسازی دریافت کرده باشند.

construction-mass-builder
construction-mass-builder


شرایطی که یک شرکت برای دریافت پروانه اشتغال به کار انبوه سازی دارد عبارتند از :
  • تحصیلات مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره و شرکای شرکت.
  • سوابق حرفه ای شخص حقوقی و اعضای هیأت مدیره.
  • توان مالی ، توانمندی مدیریت در تأمین و جذب سرمایه.
  • مطلوبیت کارهای مدیریت شده، وعملکرد موفق در کارهای قبلی.
  • ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ، ارائه آگهی تأسیس شرکت در روزنامه رسمی کشور و داشتن اساسنامه که انجام یکی یا برخی یا تمامی خدمات مربوط به انبوه ساز در آن آمده باشد.
علاوه بر اینکه یک شرکت یا شخصیت حقوقی می تواند به عنوان انبوه ساز در زمینه مسکن فعالیت کند، شخصیت های حقیقی نیز امکان فعالیت در این زمینه را دارند. شرایطی که لازم است یک فرد برای دریافت پروانه کار در زمینه انبوه سازی مسکن داشته باشد عبارت است از : سابقه حرفه ای ،توان مالی، مدیرت منابع مالی ، مطلوبیت کارهای مدیریت شده و عملکرد موفق. سازنده حقیقی باید دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی ،کاردانی و یا تجربی در یکی از رشته های ذکر شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان باشد.

سازندگان انبوه مسکن و ساختمان بصورت حقیقی و یا حقوقی برای فعالیت در زمینه طراحی یا اجرا یا طرح و ساخت بایستی از اشخاص حقیقی تعریف شده دارای صلاحیت مطابق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین نامه اجرایی آن استفاده کنند و در مواردی که بخواهند خودشان در زمینه های فوق فعالیت کنند، می بایست صلاحیت مضاعف را در چار چوب ضوابط قانون نظام مهندسی دریافت کنند. در صورتیکه دارندگان پروانه صلاحیت مضاعف بخواهند در یک دوره یا مقطع زمانی بیش از میزان ظرفیتی که بر اساس مقررات مربوطه تعیین شده ، خدمات طراحی یا اجرا یا طرح و ساخت ارائه دهند می توانند با اخذ و ارائه ضمانت نامه و یا بیمه نامه مسئولیت و کیفیت خدمات مهندسی به میزانی که توسط مؤسسه های ضمانت کننده یا شرکت های بیمه گر تقبل و تضمین شده است ، اقدام کنند.

طبق تعریف نادرستی که از انبوه سازی در جامعه مطرح شده است به فردی که بیست واحد مسکونی می سازد انبوه ساز گفته می شود و یا به مجموعه ای که دارای ده واحد مسکونی باشد مجموعه انبوه سازی گفته می شود. این تعریف از انبوه ساز و انبوه سازی تعریفی اشتباه و غیر منطقی است که باید متولیان انبوه سازی در کشور به تعریف ساده تر و دقیق تر از انبوه سازی بپردازند. انبوه سازی پروژه ای است که از نظر تعداد و حجم در حدی باشد که به همراه خود تکنولوژی جدید ایجاد کند. مسکن به عنوان سر پناه انسان ها همواره جزء نیازهای اولیه جامعه بشری است که پس از غذا و پوشاک، سومین نیاز اصلی شهروندان است

بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی
بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی


و در جامعه امروز ما به عنوان یک کالای سرمایه ای نقش بزرگی در ایجاد امنیت اقتصادی برای شهروندان دارد. از طرف دیگر ، ساخت مسکن با حجم بالای گردش مالی و با ایجاد اشتغال پایدار و ثبات امنیت اجتماعی و اقتصادی همواره جزء اولویتهای تصمیم گیری مسئولان و دولت مردان بوده است . به همین جهت سیاست انبوه سازی به عنوان یک سیاست محوری در کشور ، بعد از سپری شدن حدود دو دهه بعد از پیروزی انقلاب بطور جدی مورد توجه قرار گرفته است.

بطور کلی جهت گیری هایی تا پایان برنامه پنج ساله اول در ذهن سیاست گذاران بخش وجود داشت ، غالباً معطوف به تأمین مسکن از طریق مصرف کننده نهایی بود و انبوه سازی یا حرفه ای سازی جایگاهی در مبانی سیاست گذاری بخش نداشت، آثار زیانبار برداشت های ناصحیح از انبوه ساز و فعالیت های انبوه سازی از جهات مختلف ، صاحب نظران و سیاست گذاران بخش را در خصوص گردش یک باره سیاست ها از انفرادی سازی به انبوه سازی به اجماع قطعی رساند که در واقع این رویکرد جدید یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت و الزامی اجتناب ناپذیر است.

مکان یابی مناسب برای احداث واحدهای انبوه از مهم ترین مسائل در انبوه سازی است. یکی دیگر از مسائل مهم در انبوه سازی کیفیت مهندسی ساخت و ساز است. انبوه سازی در شرایطی می تواند مفید باشد که به دست مجموعه های توانا انجام شود، مجموعه های توانمندی که قادر باشند با برنامه ریزی درست هم از نظر شهرسازی و هم از نظر مدیریت ساخت و توان اجرایی نسبت به احداث مجتمع های ساختمانی اقدام کنند.

بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی
  • شرکت انبوه سازان جامع تهران
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 66466300

شماره تماس 2 : (021) 66418831

نشانی : ایران - تهران -منطقه 06 - چهارراه ولی عصر - خ. برادران مظفر (صبای شمالی) - ساختمان 40 - طبقه همکف - واحد 5
  • شرکت نیمرخ
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 22220343

شماره تماس 2 : (021) 22226048

نشانی : ایران - تهران -منطقه 03 - میرداماد - خ. حصاری (رازان جنوبی) - پ. 8

construction-mass-builder
construction-mass-builder
  • شرکت تیرچه شهریار
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی / راه سازی

شماره تماس 1 : (021) 88765408

نشانی : ایران - تهران -منطقه 07 - خرمشهر (آپادانا) - پ. 78
  • شرکت پایدار
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 88750711

شماره تماس 2 : (021) 88745800

نشانی : ایران - تهران -منطقه 07 - خرمشهر (آپادانا) - پ. 48 - ط. چهارم - واحد 401
  • بهین سامان سرزمین
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 88528565~6

شماره تماس 2 : (021) 88521482

نشانی : ایران - تهران -منطقه 07 - خرمشهر (آپادانا) - خ. عربعلی (نوبخت) - ک. دوم - پ. 21 - واحد 3
  • شرکت پونل
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 88783791~2

نشانی : ایران - تهران -منطقه 03 - آفریقا (جردن) - خ. فرزان غربی - پ. 24 - طبقه همکف
  • مهندسین مشاور نوی
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 88784277

شماره تماس 2 : (021) 88781738

نشانی : ایران - تهران -منطقه 03 - ولی عصر - بالاتر از خیابان دستگردی (ظفر) - خ. اسفندیار - پ. 28 - ط. سوم
  • دژسازان آژند
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی / معماری / مهندسی ساختمان

شماره تماس 1 : (021) 88847541

شماره همراه : 9125071171

نشانی : ایران - تهران -منطقه 06 - قائم مقام فراهانی - ک. 26 - پ. 4 - ط. چهارم - واحد 14
  • شرکت پرهون طرح
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 83806

شماره تماس 2 : (021) 88335030

نشانی : ایران - تهران -منطقه 07 - بهشتی (عباس آباد) - خ. صابونچی (مهناز) - ک. دهم - پ. 36 - ط. اول
  • پیوندگران امید
زمینه فعالیت : شرکت ساختمانی

شماره تماس 1 : (021) 88994420

شماره تماس 2 : (021) 88708709

شماره همراه : 9121158786

نشانی : ایران - تهران -منطقه 06 - سیدجمال الدین اسدآبادی (یوسف آباد) - ک. یکم - پ. 2 - واحد 301

 
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین انبوه ساز، برج ساز و سازنده پروژه های ساختمانی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.