زمان مطالعه: 10 دقیقه
صیغه یابی و همسریابی = کلاه برداری جدید برخی سایتها

صیغه یابی و همسریابی = کلاه برداری جدید برخی سایتها

متاسفانه مدتی است که سایت های همسریابی و همینطور صیغه یابی راه اندازی شده اند که به یکی از روش های جدید...

متاسفانه مدتی است که سایت های همسریابی و همینطور صیغه یابی راه اندازی شده اند که به یکی از روش های جدید کلاهبرداری برای برخی افراد سودجو تبدیل شده است. پورتال آسمونی در این بخش مطالب مفیدی در مورد سایت های همسریابی و صیغه یابی و کلاهبرداری از طریق آن ها را برای شما همراهان عزیز تهیه کرده است که در ادامه می خوانید. مدتی است که نحوه فعالیت دلالان صیغه در کشور به ویژه شهرهای بزرگ و مذهبی و درآمد میلیاردی آن ها توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است. گروه هایی که معلوم نیست با کدام حکم و مجوز از سوی کدام مرجع معتبر قانونی و دینی با برچسب مذهب و جلوگیری از گناه و فساد به گرم کردن بازار فحشا مشغول اند. گروه هایی که دامنه کار خود را از صفحات مجازی در فیس بوک و اینستاگرام تا وب سایت های بدون فیلترینگ گسترش داده و مشغول عضوگیری و بازاریابی برای این کاسبی جدید هستند. فقط کافی است اطلاعات خود را از ویژگی های ظاهری گرفته تا سطح خانواده و موقعیت اجتماعی به این افراد داده تا با انواع و اقسام کیس ها با تنوع سنی و ویژگی های ظاهری مختلف از رنگ پوست و مو گرفته تا قد و وزن مختلف آشنا و برای چند روز و یا حتی فقط یک ساعت صاحب همسر موقت شوید. البته اگر بشود نام این هم خوابگی های یک ساعته را که صحت و سقم صیغه جاریه و رعایت شرایط آن مشخص نیست ازدواج گذاشت. این قبیل سایت ها و دفاتر صیغه یابی که صلاحیت آن ها توسط هیچ مرجعی تایید نشده جایگزین خانه های فساد گشته اند. که اینبار با عنوانی نو و دهن پر کن که شائبه ی تایید نهاد های مذهبی را نیز به وجود آورده و از این طریق می توانند افراد بسیاری را دور خود جمع کنند. برای دستیابی به این دلالان که به شیوه فروش کالا و بدون توجه به انسانیت و ویژگی های روحی افراد که می تواند از طریق این روابط بسیار کوتاه مدت دچار آسیب های فراوانی شود احتیاج به طی کردن مسیر سختی ندارید. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می توان به چندین سایت صیغه یاب دست پیدا کرد که علی رغم اهمیتی که می توان برای آن متصور شد درگاه آن ها همچنان باز است. دارای مجوز رسمی از مراجع قضایی، زیر نظر پلیس فتا، جامعه مجازی همسریابی به شما جوانان عزیز که به دلایلی شرایط ازدواج دائم را ندارید، کمک به شما جوانان که قصد ازدواج موقت را دارید، انتخاب همسری مطابق معیارهای خود ، این سایت در زمینه دوستیابی به هیچ عنوان فعالیت نمی کند و این سایت برای حفظ جوانان این مملکت از دام شیطان راه اندازی شده است،عضویت کاملا رایگان، انتخاب همسر دلخواه در چند ثانیه، هم اکنون میتوانید ثبت نام نمایید، از پذیرش دوشیزگان معذوریم و.... اینها جملاتی است که در صفحه اول اکثر سایت های همسریابی نوشته شده است تا از این طریق توجه افراد بیشتری را به خود جلب کند. بسیاری از این گروه ها نیز از طریق پیامک مشتریان خود را پیدا می کنند. به دنبال همسر صیغه ای هستید عدد 1 را به فلان شماره ارسال کنید و یا با شماره ... تماس بگیرید. در کنار صفحات اینستاگرام و کانال های تلگرامی که چندیدن فالور و عضو دارند.

معرفی همسر موقت به همراه مکان

از 40 هزار تومان شروع می شود تا 300 هزار تومان برای هر ساعت. برای مدت زمان بیشتر نیز از یک میلیون تومان تا پنج میلیون تومان باید پرداخت کنید. این مظنه قیمت یکی از گروه های عقد موقت است که هنگام معرفی فرد مورد نیاز شما برای صیغه پیشنهاد می دهد. در این میان حق پورسانت دلال جهت آشنا سازی دو نفر با یکدیگر و معرفی شخص مناسب برای جاری ساختن صیغه عقد موقت نیز محفوظ است. دلالانی که از این طریق پول خوبی به جیب می زنند. اما خدماتی که توسط این افراد ارائه می شود از تنوع کیس های مورد معرفی نیز بیشتر است. از ارائه آلبوم عکس هنگام معرفی گرفته تا تهیه مکان با مدت معلوم . فعالیت دفاتر و گروه های صیغه یابی به راحتی و به دور از هرگونه نظارتی و به انواع و اقسام شکل ها انجام می شود در حالی که اهمیت این مساله با وجود مسائل و شرایطی که دارد کمتر از عقد دائم نیست و لازم است مراجع رسمی نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که دولت حتی برای ارائه مجوز به سایت های همسریابی که تنها به معرفی و آشنایی دو نفر با یکدیگر منجر می شود سختگیری های بسیاری اعمال کرده و تحت شرایط خاصی مجوز آن را تنها به سایت همسان گزینی تبیان اعطا و بارها فعالیت سایر سایت های همسرگزینی را خلاف قانون اعلام و به فیلترینگ آن ها اقدام کرده است. در چنین شرایطی عملا می توان گفت این قبیل سایت ها و دفاتر صیغه یابی که صلاحیت آن ها توسط هیچ مرجعی تایید نشده جایگزین خانه های فساد گشته اند. که اینبار با عنوانی نو و دهن پر کن که شائبه ی تایید نهاد های مذهبی را نیز به وجود آورده و از این طریق می توانند افراد بسیاری را دور خود جمع کنند. فعالیت دفاتر و گروه های صیغه یابی به راحتی و به دور از هرگونه نظارتی و به انواع و اقسام شکل ها انجام می شود در حالی که اهمیت این مساله با وجود مسائل و شرایطی که دارد کمتر از عقد دائم نیست و لازم است مراجع رسمی نظارت بیشتری بر این موضوع داشته باشند. نباید از نظر دور داشت که عقد موقت و شرایط فسخ آن نیازمند اجرای احکام دینی است و باید همه شرایط مورد نیاز آن رعایت شود. ازدواج دختر باکره شرایطی دارد که باید رعایت شود. از جمله این شرایط اذن پدر برای اجرای صیغه عقد موقت است. مراجع فعلی، عقد نکاح (موقت یا دائم) با دختر باکره را مشروط به اجازه پدر یا جد پدری می دانند. بسیاری از این سایت ها ادعا می کنند که دختران دوشیزه حق ثبت نام و مراجعه ندارند اما وقتی وارد این سایت ها می شوید دخترانی از هر گروه سنی حضور دارند و موارد زیر 25 سال به وفور قابل مشاهده است. مساله دیگری که کمتر به آن توجه می شود لزوم نگه داشتن عده پس از اتمام صیغه و پرداخت مهریه است که با وجود صیغه های ساعتی و معرفی یک کیس بدون توجه به مساله عده عملا این احکام اجرا نمی شوند.

concubine2
concubine2

 

رشد دفاتر صیغه یابی کاهش دفاتر ازدواج آسان

نحوه فعالیت گسترده دفاتر ازدواج موقت در حالی است که تعداد کانون های ازدواج آسان و گروه های خیریه ای که هزینه های ازدواج جوانان را فراهم کرده و یا با اقدامات فرهنگی آن ها را تشویق به ازدواج به دور از تجملات و هزینه های سنگین می کنند حتی به تعداد نیمی از سایت های صیغه یابی نمی رسد. موضوع این است که اگر هدف، نجات جوانان از گناه است پس چرا برای خیل گسترده دختران و پسران مجردی که تنها به دلیل مشکلات مالی تن به ازدواج نمی دهند اقدام خودجوشی صورت نمی گیرد؟ از سویی حتی اگر به گفته های این افراد نیز اعتماد کنیم با وجود درآمد کلان دلالان صیغه و افزایش روز به روز خدمات آن ها تنها چیزی که به ذهن می آید نه کار خیر بلکه تنها راهی برای کسب درآمد است. این افراد که با شعار کار خیر و دوری از گناه افرادی را که عموم آن را مردان متاهل و زنان بیوه که از آسیب پذیرترین قشرهای جامعه تشکیل می دهد به خود جلب کرده و با نگاهی دقیق تر خیانت به کانون خانواده و شهوت پرستی را با تهیه جا و مکان و تنها برای یک یا چند ساعت فراهم می کنند بی آنکه بیندیشند این رابط چند ساعته که تنها عنصر آن نیاز جنسی و ارضای بدن است می تواند فرد را متحمل چه آسیب های روحی کند.

کانال تلگرام همسریابی و ازدواج موقت و صیغه

مدتی است کانال تلگرام همسریابی و ازدواج موقت و صیغه در کانال های تلگرام جریان پیدا کرده است که رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان در خصوص استفاده شهروندان از سایت ها و کانال های دوست یابی یا همسر یابی و خطرات احتمالی آن هشدار داد. سرهنگ اکبر امینی اظهار داشت: با افزایش روز افزون استفاده از اینترنت در برقراری ارتباطات دوستانه، سایت ها و کانال های دوست یابی و همسر یابی جایگاه ویژه ای در بین جوانان در اقصی نقاط دنیا، به ویژه کشور ما پیدا کرده است. وی گفت: افراد جوان در این سایت ها به دنبال دوستانی هستند که ویژگی های مشابه با خودشان را داشته باشد و حتی در برخی موارد به دنبال شریک زندگی آینده خود هستند. امینی اظهار کرد: متأسفانه کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد خود این سایت ها را نیز مورد هدف گذاری قرار داده اند و با ترفند های زیرکانه، ارتباط احساسی با افراد برقرار کرده و از طریق این ارتباط پول و اطلاعات هویتی افراد را مورد سرقت قرار داده اند. وی افزود: کلاهبرداران با ایجاد پروفایل های جعلی به دروغ از هویت افراد قابل اعتماد همانند پرسنل نظامی، مددکاران و سایر متخصصان استفاده می کنند. رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان گفت: این کلاهبرداران از شبکه های اجتماعی و ایمیل برای برقراری تماس با قربانیانشان استفاده کرده و در مرحله بعد برای معارفه با آنان تماس تلفنی برقرار می کنند. وی اظهار کرد: افراد کلاهبردار در ارتباطات اولیه احساسات قوی را به فرد ابراز کرده و به آن ها پیشنهاد می دهند ارتباطشان را از داخل وب سایت به کانال های شخصی تری همانند تلفن و ایمیل انتقال دهند. امینی افزود: بسیاری از آنان برای به دست آوردن علاقه و اعتماد شما اقداماتی فراتر از این را انجام می دهند؛ اقداماتی همانند بمباران شما با کلمات عاشقانه، به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی و ارسال هدایا برای شما، آن ها ماه ها به صورت برنامه ریزی شده احساسات عاشقانه به شما ابراز می کنند. وی گفت: بعد از همه این اقدامات و به دست آوردن اعتماد و کاهش مقاومت شما، آنان از شما به صورت کاملاً ماهرانه و مستقیم درخواست پول، هدیه و جزئیات کارت اعتباری بانکی تان را خواهند کرد. در برخی موارد نیز از شما درخواست ارسال تصاویر و فیلم های شخصی تان را خواهند داشت. رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان همدان برای جلوگیری از به دام افتادن توسط این گونه افراد توصیه هایی به شرح ذیل ارائه کرد:

1- این ذهنیت را از خودتان دور کنید که افرادی که در این سایت ها ملاقات می کنید، می توانند شریک زندگی خوبی برای شما باشند، بسیاری از افراد هویت واقعی شان را ابراز نمی کنند.

2- اگر با فردی در این سایت ها ارتباط برقرار کردید در مورد اطلاعاتی که به شما می دهد تحقیق کنید.

3- در مورد به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم هایی از خودتان با افرادی که به تازگی با آن ها آشنا شده اید و هنوز با آن ها ملاقات نکرده اید، احتیاط کنید. به خاطر داشته باشید کلاهبرداران با دست یابی به این تصاویر به باج خواهی از شما خواهند پرداخت.

4- اگر تصمیم دارید به ملاقات افرادی بروید که در این سایت ها با آن ها آشنا شده اید، به اعضای خانواده و یا دوستانتان مکان ملاقات را اطلاع دهید .

5- در برابر درخواست پولی که از شما می شود هوشیار باشید، هرگز جزئیات کارت اعتباری، جزئیات حساب بانکی یا کپی مدارک شخصی مهمتان را برای افرادی که آن ها را نمی شناسید و یا به آن ها اعتماد ندارید ارسال نکنید.

6- در مورد اینکه چه اطلاعاتی را در سایت های شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، دقت داشته باشید. کلاهبرداران از اطلاعات و تصاویر شما برای ایجاد هویت جعلی و هدف گذاری شما برای کلاهبرداری استفاده خواهند کرد.

ترفند کلاهبرداری در سایت‌ های همسریابی

سرهنگ حبیب‌الله رجبلی در تشریح این خبر گفت: اتکا به اینترنت و فضای مجازی ممکن است در نگاه اول راهی آسان برای همسریابی تلقی می‌شود ولی واقعیت آن است که فضای نامطمئن مجازی می‌تواند فرصتی را برای سوء استفاده‌کنندگان نیز فراهم تا با دام‌افکنی اقدام به کلاهبرداری و فریب و آسیب به متقاضیان این خدمات را کنند. وی همچنین تصریح کرد: این طیف از کلاهبرداران از طریق درست کردن پروفایل (ID) در سایت‌های همسریابی، دوستیابی و جعل هویت و جنسیت و جلوه دادن خود به عنوان یک فردی از خانواده مرفه و تحصیل کرده و شاغل در یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی که قصد ازدواج در ایران و نقل مکان به یک کشور خارجی را دارند، اقدام به فریب دختران و پسران می‌کنند. وی گفت: کلاهبرداران در ادامه پس از ایجاد ارتباط عاطفی تدریجی و مبادله شماره تماس تلفنی و پست الکترونیکی با ترفندهای مختلف از جمله تصادف، در دسترس نبودن هزینه درمان و مواردی از این قبیل، بزه‌دیدگان را فریب داده و از آنان درخواست پول به عنوان قرض داشته و پس از خاتمه پروسه کلاهبرداری اقدام به خاموش کردن تلفن همراه که تنها راه ارتباطی بزه دیده است، می‌کنند. وی گفت: در این موارد نیز بزه‌دیده به جهت حفظ آبرو در این گونه ارتباطات از شکایت علیه مجرم صرف نظر می‌کند. رجبلی در ادامه بااشاره به بهره‌گیری از رسانه‌ها جهت افزایش آگاهی شهروندان جهت پیشگیری از این‌گونه جرایم گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی به راحتی با تکیه بر اصل گمنامی و بهره‌گیری از مهندسی اجتماعی اقدام به فریب کاربران ساده لوح و متمایل به دوستی و کمک به دیگران می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود شهروندان از عضویت در این‌گونه سایت‌ها خودداری کنند، به یاد داشته باشند دوستی‌های اینترنتی، رابطه و گفتگوهای فضای مجازی هرگز نمی‌توانند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد. اگر واقعا نیاز به صحبت کردن دارند سعی کنند با دوستان واقعی خود یا افراد خانواده‌تان صحبت کند و در این سایتها اعضا می‌توانند با جلب اعتماد سایرین اقدام به سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی و اخاذی از آنها کنند.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «صیغه یابی و همسریابی = کلاه برداری جدید برخی سایتها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره صیغه یابی و همسریابی = کلاه برداری جدید برخی سایتها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.