زمان مطالعه: 1 دقیقه
تجاری سازی چیست؟

تجاری سازی چیست؟

استارت آپ های معروف از کجا شروع کردند؟ کسب و کارهای بزرگ چطور؟ فکر میکنید از ابتدا شناخته شده بودند؟ البته که نه!

تجاری سازی اغلب اصطلاحی است که در مورد شرکت هایی به کار میرود که معرفی ایده ها، اختراعات، محصولات نوین و فناوری های جدید و ناشناخته را به عهده دارد. به این معنا که شرکت های دانش بنیان شروع به عرضه محصول یا خدمات جدید و نوین و ایده ها و فناوری های جدید میکند و ثبت اختراع، نقد فناوری، امتیازدهی، انتقال و انتشار و کسب سایر فناوری های مکمل، نمونه سازی، طراحی صنعتی محصولات جدید، آزمون و خطا محصولات، تولید آزمایشی و تولید محتوای دمو (و یا انتشار اولیه دمو شرکت متقاضی)، بازاریابی و رفع اشکال، خدمات استانداردسازی و بسیاری از امور دیگر میتواند برای یک شرکت دانش بنیان درآمدزا باشد و انجام این امور به "تجاری سازی" آن محصول توسط آن شرکت نیز کمک خواهد کرد، به زبان ساده تر وارد کردن یک ایده ، محصول ، فناوری ، کسب و کار ، استارتاپ و ... به بازار تجاری ، تجاری سازی معنا میشود.

اولین مرحله که باید در این روند انجام شود، میتواند انتخاب محصول و ایده باشد. به طوری که شرکت مطمئن باشد هدف از بازاریابی برای آن محصول برای خودش نیز درآمدزا خواهد بود. باید توجه داشت که محصول و ایده مورد نظرتان حتما متناسب با مدل کسب و کار و هدف شرکت باشد. علاوه بر درآمدزایی برای شرکت مورد نظر، افراد ذینفع دیگری نیز وجود دارند که از این گروه میتوان به مشتریان و سهام داران اشاره کرد.

تجاری سازی
تجاری سازی

موضاعات مورد تمرکز و محوری یک شرکت تجاری سازی شامل موارد زیر می باشد:

1- خدمات مالکیت فکری

2- خدمات شتابدهی کسب و کار

3- خدمات ارزیابی

4- خدمات مدیریت فناوری

5- خدمات مشاوره

6- خدمات مالی و سرمایه گذاری

7- خدمات توسعه بازار

پایه و اساس بسیاری از شرکت های مستقل و منبع درآمد آنها میتواند همین تجاری سازی محصولات مختلف در سطح جهان باشد.

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «تجاری سازی چیست؟» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره تجاری سازی چیست؟ فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.