زمان مطالعه: 1 دقیقه
باز آی هر آنچه هستی باز آی

باز آی هر آنچه هستی باز آی

شعر « باز آی هر آنچه هستی باز آی» یکی از زیباترین اشعار ابوسعید ابوالخیر است. آسمونی در این بخش متن شعر باز...
باز آی هر آنچه هستی باز آی
باز آی هر آنچه هستی باز آی


شعر « باز آی هر آنچه هستی باز آی» یکی از زیباترین اشعار ابوسعید ابوالخیر است. آسمونی در این بخش متن شعر باز آی هر آنچه هستی باز آی به همراه بیوگرافی کوتاهی از ابوسعید ابوالخیر را عنوان می کند.

باز آی هر آنچه هستی باز آی

ابوسعید فضل‌الله بن ابوالخیر احمد بن محمد بن ابراهیم (357-440ق) معروف به شیخ ابوسعید ابوالخیر عارف و شاعر نامدار ایرانی قرن چهارم و پنجم است. ابوسعید در اول محرم 357 در روستای میهنه از توابع ابیورد دیده به جهان گشود و در شب جمعه چهارم شعبان 440 در زادگاهش دیده از جهان فرو بست. او سالها در مرو و سرخس فقه و حدیث آموخت تا در یک حادثهٔ مهم در زندگی اش درس را رها کرده و به جمع صوفیان پیوست و به وادی عرفان روی آورد. شیخ ابوسعید پس از طی طریقت تصوف در نزد شیخ ابوالفضل سرخسی و ابوالعباس آملی به دیار اصلی خود (میهنه) بازگشت و هفت سال به ریاضت پرداخت و در سن 40 سالگی به نیشابور رفت. در این سفرها بزرگان علمی و شرعی نیشابور با او به مخالفت برخاستند، اما چندی نگذشت که مخالفت به موافقت بدل شد و مخالفان وی تسلیم شدند.

باز آی هر آنچه هستی باز آی...

گر کافر و گبر و بت پرستی باز آی...

این درگه ما درگه نومیدی نیست...

این درگه ما درگه نومیدی نیست...

این درگه ما درگه نومیدی نیست...

صد بار اگر توبه شکستی باز آی...

نظر خود را درباره «باز آی هر آنچه هستی باز آی» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره باز آی هر آنچه هستی باز آی فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.