زمان مطالعه: 4 دقیقه
دیدنی های شهر کلن آلمان

دیدنی های شهر کلن آلمان

این شهر کهنسال رودخانه راین، یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و فرهنگی در غرب آلمان به شمار می‌رود. شهر کلن به...
دیدنی های شهر کلن آلمان
دیدنی های شهر کلن آلمان


این شهر کهنسال رودخانه راین، یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و فرهنگی در غرب آلمان به شمار می‌رود. شهر کلن به خاطر 12 کلیسای برجسته رمانسک، به ویژه کلیسای جامع کلن شهرت جهانی دارد. آسمونی در این بخش دیدنی های شهر کلن آلمان را عنوان می کند.

تمام کلیساهای شاخص کلن در فاصله اندکی از محله قدیمی قرار گرفته‌اند و دانشگاه این شهر آلمانی یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین دانشگاه‌های اروپا به حساب می‌آید. کلن توسط رودخانه راین به دو قسمت تقسیم شده و ریشه‌های سکونت در آن به قرن اول میلادی باز می‌گردد. در آن زمان اینجا از استحکامات نظامی ارتش روم به شمار می‌رفت و در واقع اهمیت کلن هرگز رو به افول نرفت. امروزه تعداد زیادی امکانات تفریحی و هنری به همراه 100 گالری و 36 موزه، برخی از جاذبه‌هایی هستند که این شهر را تبدیل به مرکز فرهنگی هنری مهمی در آلمان می‌کنند.

دیدنی های شهر کلن آلمان

1. کلیسای جامع یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

در نزدیکی کرانه چپی راین، این یادمان تاریخی مرتفع کلن را می‌بینید که یک شاهکار معماری دوران اوج گوتیک به شمار می‌آید. کلیسای جامع کلن، یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای جامع اروپا بوده و ساخت آن در سال 1248 آغاز شد. این ساختمان یکی از باشکوه‌ترین و پر عظمت‌ترین پروژه‌های معماری قرون وسطی به حساب می‌آمد. بعد از آن که با دیدن برج‌های دوقلوی 157 متری آن به حیرت در آمدید، نوبت به طراحی داخلی باورنکردنی کلیسا می‌رسد. مساحت این بنای غول آسا 6166 متر مربع بوده و 56 ستون دارد. از قسمت‌های برجسته داخل کلیسا می‌توان به اتاق گنجینه با اشیای گران‌بهای متعددی مانند جعبه‌های نگهداری از اشیا متبرکه و نسخ خطی اشاره کرد. مناظری که از بالای برج جنوبی می‌توانید مشاهده کنید، وابسته به پیمودن 500 پله هستند!

2. محله قدیمی یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

همان طور که در حال کاوش در بین کلیساهای تاریخی و موزه‌های کلن هستید، حتماً به محله قدیمی شهر با افسون خاصش برخورد می‌کنید. علاوه بر کلیسای تاریخی «سنت مارتین کبیر» با کوچه‌های باریک و پیچ در پیچی با خانه‌های قدیمی مواجه خواهید شد که اکثراً تبدیل به بوتیک، گالری، کافه و رستوران شده‌اند. این محله با مسیرهایی جذاب در طول رودخانه راین به شما فرصت لذت بردن از مناظری زیبا را می‌دهد. طی گردشتان در میان بافت قدیمی شهر، با یادمان‌های تاریخی بیشمار، آب‌نماهای دیدنی و منطقه باستان شناسی با ویرانه‌های باستانی متعدد روبه‌رو خواهید شد.

cologne-tourist-attractions
cologne-tourist-attractions


3. موزه‌های والراف ریچارتز و لودویگ یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

علاقه‌مندان هنر حتماً به بازدید از موزه‌های «والراف ریچارتز» (Wallraf-Richartz) و «لودویگ» (Ludwig) در کلن مشتاق هستند. این موزه‌ها که در سازه‌های جدیدتر شهر واقع شده‌اند، گستره وسیعی از نقاشی اروپایی شامل آثاری از «رامبراند»، «مانه»، «رُنوار» و «لیبرمان» را پوشش می‌دهند. موزه والراف ریچارتز بیشتر در آثار مکتب کلن قوی بوده و موزه لودویگ بر روی نقاشی‌های مدرن و معاصر تمرکز دارد. در همین مکان می‌توانید عکس‌ها و دوربین‌هایی متعلق به سال 1840 را نیز تماشا کنید.

4. موزه رومی-آلمانی یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

اگر از کلیسای جامع کلن کمی پیاده روی کنید به موزه رومی-آلمانی می‌رسید. این موزه شما را با میراث ارزشمند باستان شناسی دوران پالئولیتیک تا قرون وسطی آشنا می‌کند. از موارد برجسته به نمایش در آمده می‌توان به موزائیک کاری «دیونیسوس» متعلق به قرن دوم میلادی و یادمان تدفینی «پوبلیسیوس» از قرن اول اشاره کرد. علاوه بر این موارد می‌توانید شیشه‌‌های رومی، سفالینه‌ها، تندیس‌ها و جواهرآلات باستانی را نیز تماشا کنید.

5. کلیسای گیریون مقدس یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

کلیسای رمانسکی «سنت گیریون» (St. Gereon) یکی از عجیب‌ترین کلیساهای کلن به شمار می‌رود. این بنا بر روی ویرانه‌های یک کلیسای قرن 7 ساخته شد که خود بر روی محوطه سازه‌ای رومی بنا شده بود. این کلیسا از نظر بصری بسیار جذاب بوده و در آن می‌توانید نقاشی دیواری‌های قرون وسطایی متعدد، موزائیک‌ کاری‌ها و عتیقه‌های باستانی جالب توجهی را ببینید.

6. تله‌کابین یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

این تله‌کابین در سال 1957 به عنوان اولین تله‌کابین اروپایی که از بالای رودخانه عبور می‌کرد ساخته شد. این مسیر تا به حال 15 میلیون مسافر را جا به جا کرده است. مناظر بالای رودخانه قطعاً چیزی نیستند که بتوان به سادگی از آن‌ها گذشت. اگر این نماها شما را راضی نکردند می‌توانید به برج مخابراتی کلن نیز سر بزنید. این برج در شمال غرب محله قدیمی قرار داشته و با 243 متر ارتفاع و یک رستوران گردان، از جاذبه‌های دیدنی شهر خواهد بود.

7. ساختمان سابق شهرداری یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

ساختمان سابق شهرداری کلن از قدیمی‌ترین بناهای عمومی در آلمان به حساب آمده و با بیش از 900 سال عمر تاریخی غنی را در دل خود پنهان کرده است. ساختمانی که امروزه می‌بینید چندین سبک معماری را منعکس می‌کند. قسمت اصلی بنا متعلق به قرن 14، برج ساخته شده در قرن 15 و راهرو سر پوشیده ایوانی آن به سبک رنسانس قرن 16 بوده و حتی در آتریوم آن می‌توان تأثیرات قرن بیستم را نیز مشاهده کرد.

دیدنی های شهر کلن آلمان
دیدنی های شهر کلن آلمان


8. کلیسای پانتالئون مقدس یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

این کلیسا در قرن 10 و بر روی محوطه یک ویلای قدیمی رومی ساخته شد. در قرن 17 این ساختمان مورد بازسازی قرار گرفت و از قسمت‌های شاخص آن می‌توان به مقبره همسر امپراطور «اوتوی دوم»، یعنی «تئوفانو» (Theophano) اشاره کرد که در سال 991 میلادی درگذشت. سقف‌های رنگارنگ و نقاشی‌های دیواری بسیار دیدنی بوده و سبب شده‌اند این کلیسا را از نظر تاریخ هنر نیز مکانی ارزشمند بدانند.

9. کلیسای جامع آلتِنبرگ یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

کلیسای جامع «آلتنبرگ» (Altenberg) یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک اولیه در سرزمین راین است. این بنا در سال 1259 با طراحی داخلی غنی و ارزشمندی ساخته شد. از قسمت‌های برجسته آن می‌توان به شیشه‌های رنگی گوتیک و مقابر متعدد شاهزادگان و راهبان بزرگ اشاره کرد. هر چند در کلام، این بنا را کلیسای جامع می‌خوانند اما در حقیقت هیچ اسقفی تا به حال در آن ساکن نبوده است. این عنوان صرفاً به خاطر ابعاد عظیم این کلیسا به آن اطلاق گردید.

10. موزه هنر کاربردی یکی از دیدنی های شهر کلن آلمان

در جنوب غربی کلیسای جامع کلن، موزه هنر کاربردی را می‌بینید. اینجا یکی از موزه‌های جدیدتر شهر بوده و در سال 1888 تأسیس شده است. در مجموعه به نمایش در آمده در این مکان، بیش از 100,000 اثر هنری کاربردی و تزئینی از قرون وسطی به بعد را مشاهده می‌کنید. سایر مجمو‌عه‌های مهم این موزه شامل جواهرآلات، مبلمان، چینی و زره می‌شوند.
ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «دیدنی های شهر کلن آلمان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره دیدنی های شهر کلن آلمان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.