زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین سکه فروشی ها

بهترین سکه فروشی ها

تشخیص بهترین سکه فروشی ها در سراسر ایران چالش بزرگیست. خصوصا با نوسانات بسیار گسترده قیمت انواع سکه و عدم اطلاع و مطالعه کافی بسیاری از مردم، ممکن است خرید و ف

سکه طلا و انواع آن در ایران در مکان های مختلفی هم به صورت قانونی و هم به صورت غیررسمی به خرید و فروش میرسند. اما بهتر است برای امنیت مالی خودمان و عدم تقلب در فروش سکه طلا، همیشه از نهادهای وابسته به دولت استفاده کنیم تا کمترین ضرر را ببینیم. امروزه در ایران، رایج ترین محل خرید و فروش سکه طلا صرافی ها هستند.

صرافی در لغت به معنی داد و ستد انواع پول است. پیدایش شغل صرافی به دلیل نیاز مردم بوده و از ذوران قدیم اندازه گیری دقیق وزن سکه ها و طلا همیشه به عهده صرافی های معتبر بوده است. ناآگاهی از وزن ارزها میتوانست موجب ضرر و زیان یکی از طرفین شود. صرافی درواقع ریشه بانکداری مدرن امروزی است.
در شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز تعدادی از فروشندگان معتبر و رسمی و مورد اعتماد سکه های طلا معرفی شده اند که در سراسر تهران و تمام استان ها نیز فعالیت دارند. در واقع شما هرکجای کشور باشید میتوانید سکه تهیه کنید اما لازم است ابتدا این مطلب از آسمونی را بخوانید.

ویژگی های سکه فروشی های معتبر:

اتحادیه طلافروشان
اتحادیه طلافروشان

سکه فروشان در سطح ایران ممکن است در بازار دستفروش باشند و یا مغازه داشته باشند و یا خارج از بازار وبسایت خاص داشته باشند و یا وابسته به نهاد خاصی باشند (در این پست از آسمونی به انواع نهاد های سکه فروش خواهیم پرداخت.) از هرکدام از این ها که باشند باید مجوز از اتحادیه طلافروشان را داشته باشند و به شما نشان دهند.

سکه فروشی های مجاز شامل موارد زیر هستند:

  • صرافی های مجاز
    خود صرافی های مجاز در ایران به دو نوع تقسیم میشوند که شامل موارد زیر هستند:

1- صرافی مجاز نوع اول: صرافی هایی که صرفا به خرید و فروش نقدی ارز سنتی و سکه ها میپردازند و کاری به دیگر امور معاملات ارزی ندارند.
2- صرافی مجاز نوع دوم: صرافی هایی که به خرید و فروش سکه طلا و ارز و انتقال ارز در چارچوب مقررات ارزی میپردازند و وابسته به موسسات اعتباری دارای مجوز بانک مرکزی اند. این دسته از صرافی ها همچنین مسئول ارائه خدمات برون مرزی هستند.

سکه فروشی
سکه فروشی
  • سکه فروشان مجاز
    سکه فروشان مجاز همان واحد های فروش سکه ای هستند که اتحادیه طلا و ارز مشروعیت آنها را تایید کرده. این واحد ها دارای مجوز نهاد مربوطه هستند ولی وکیوم بودن یا نبودن یک سکه دالِّ بر اصالت و اعتبار آن نیست!

وکیوم کردن بسته های سکه های طلا یک ابتکار شخصی بوده و هست و لزومی بر این موضوع نیست.

  • کارگزاری ها
    کارگزاری بورس و سکه همان نهادهایی هستند که فروش گواهی های سپرده سکه طلا را به عهده دارند. خرید این نوع گواهی ها خالی از ریسک نیست اما میتوان با توجه به اعتبار عمومی آن کارگزاری ها تصمیم نسبتا قطعی در رابطه با خرید یا عدم خرید گواهی سکه طلا گرفت. معافیت از مالیات در معامله، کارمزد کمتر، عدم نیاز به مراجعه حضوری و نگهداری فیزیکی سکه طلا، نقدشوندگی بیشتر، کاهش ریسک دزدیده شدن طلا و قابلیت وثیقه گذاشتن گواهی جهت دریافت تهسیلات از مزایای این گواهی هاست. این نوع گواهی ها را میتوانید هم حضوری و هم آنلاین تهیه کنید.
  • بانک ها و موسسات اعتباری
    بسیاری بانکها و موسسات اعتباری نیز آماده ارائه سکه و خرید و فروش سکه طلا هستند.
  • شعب بانک ها و موسسات
    شعب بانکها و موسسات نیز خدمات خرید و فروش سکه را انجام میدهند.
  • صندوق های قرض الحسنه
    این ها برای سرمایه گزاری سکه های طلا مناسب‌تر هستند.
  • تعاونی های اعتبار
    تعاونی های اعتباری در جهان کاملا شناخته شده هستند. اینها یکی از ابزار توسعه جوامع جهانی و از شبکه های توزیع اعتبارات خرد در جهان محسوب میشوند. تعاونی های اعتبار از سال 1845 در سراسر جهان شروع به کار کردند و اصول 9گانه خود را به اجرا درآوردند.
  • لیزینگ ها
    لیزینگ قدیمی ترین نوع معاملات است که در سومر باستان و 2000سال پیش از میلاد مسیح انجام میشده. لیزینگ به این صورت بوده که برای مدت زمان معلومی شخصی که مالک چیزی بوده در ازای دریافت مبلغی و برای مدت زمان معلوم، آن چیز را به قصد بهره‌برداری و برخورداری از امتیازات آن چیز، اجاره میداده.

قیمت سکه:

قیمت سکه
قیمت سکه

قیمت سکه وابسته به عوامل مختلفی است که هرروزه و هرساعت متغیر است. در آسمونی قیمت سکه به صورت روزانه آپدیت میشود.

اعتبارسنجی سکه فروشی ها:

سکه طلا
سکه طلا

همانطور که قبل تر در آسمونی گفته شد، یکی از راهکارهای مفید برای جلوگیری از خرید اشتباه سکه و طلا، خرید از تمام شعبات طلا فروشی می باشد که زیر نظر اتحادیه طلافروشان است و دارای مجوز و کد خاص میباشد. (در تصویر اول همین مطلب از آسمونی میتوانید نمونه کد را مشاهده کنید) معمولا بر سردر این سکه فروشی ها نوشته شده که دارای مجوز اتحادیه طلافروشان است. بنابراین یا به سردر سکه فروشی مورد نظر توجه کنید یا از فروشنده بخواهید. همچنین لیست سکه فروشان مجاز نیز قبل تر در آسمونی منتشر شده، حتما سری به این مطلب نیز بزنید!

نظر خود را درباره «بهترین سکه فروشی ها» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره بهترین سکه فروشی ها فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.