زمان مطالعه: 2 دقیقه
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیا ، یادگاری از یونان باستان

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیا ، یادگاری از یونان باستان

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ المپیا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی المپیا ؛ سیاه، سفید و یادگاری از...

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبال ؛ المپیا / اختصاصی ورزشی آسمونی - مهدی زارعی

المپیا ؛ سیاه، سفید و یادگاری از یونان باستان

بسیاری از تیمهای فوتبال با توجه به منطقه جغرافیایی یا اتفاقات تاریخی، رنگ ها و نمادهای خود را انتخاب می کنند. اما این مساله یک الزام نیست و حتی می توان نام یک تیم را بدون توجه به این مسائل و تنها از طریق رأی گیری انتخاب کرد. باشگاه « المپیا» پاراگوئه هم چنین شرایطی را دارد و نه در نام، نه در نماد و نه در رنگهای این باشگاه نمی توانیم نشانی از کشور پاراگوئه یا شهر آسونسیون پیدا کنیم. در 25 جولای 1902 زمانی که « ویلیام پاتس » هلندی تصمیم گرفت اولین باشگاه فوتبال در کشور پاراگوئه را تأسیس کند، جلسه ای را با 10 بازیکن پاراگوئه ای داوطلب بازی در تیم خود برگزار کرد. این جلسه در منزل « خوآن رودی » برگزار شد که در نبش خیابان های « آزار» و « ایندیپنسیانا ناسیونال» در مرکز آسونسیون قرار گرفته بود.

club-olimpia-logo-during-time
club-olimpia-logo-during-time

در آن جلسه نام تیم و رنگ های مورد استفاده باشگاه مشخص شد. برای نام تیم، دو اسم یونانی پیشنهاد شده بود. « المپیا » به یاد کوه المپ که بازیهای المپیک باستان در جوار آن برگزار می شد و اسپارتا که نام یکی از دولتشهرهای باستانی یونان بود. پس از نظرسنجی از بازیکنان، سرانجام پاتس نام المپیا را انتخاب کرد و دو رنگ سیاه و سفید هم رنگهایی بودند که در لباس تیم به کار رفتند. لباس تیم مشکی بود و نام المپیا روی سینه بازیکنان و همچنین روی شورت سفید تیم به چشم می خورد. به این ترتیب نام المپیا را می توان نخستین نمادی دانست که روی لباس تیم مورد استفاده قرار گرفت. از آن به بعد، دو رنگ سیاه و سفید هیچ وقت از نمادهای باشگاه حذف نشدند. کمتر از یک دهه بعد از تأسیس المپیا، پیراهن و شورت تیم سفید رنگ شد در حالی که یک نوار افقی مشکی روی سینه بازیکنان دیده می شد و پیراهن دوم باشگاه هم کاملا برعکس این طرح بود. یعنی مشکی با نواری سفید بر روی سینه.

آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیا ، یادگاری از یونان باستان
آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیا ، یادگاری از یونان باستان

در لوگوی این تیم هم به جز دو رنگ سیاه و سفید، رنگ دیگری نمی توان دید. این لوگو یک گل هشت پر سیاه هست که داخل آن دایره ای سفید وجود دارد. درون این دایره عبارت « کلاب » با رنگ مشکی قرار گرفته و در میان دایره، نواری مشکی شبیه به نوار روی پیراهن تیم جای گرفته که نام باشگاه ( المپیا ) با رنگ سفید در آن به چشم می خورد. سه ستاره ای که زیر لوگوی المپیا استفاده می شود، یادآور سه قهرمانی این تیم در سالهای 1979، 1990 و 2002 در جام لیبرتادورس می باشد. سه عنوانی که باعث شده لقب El Tricampeon De America به المپیا داده شود ؛ یعنی قهرمان سه جام در آمریکا. به جز این لقب، به المپیا Rey De Copas هم اطلاق می شود که معنای آن، « پادشاه جام ها» است و به 43 قهرمانی این تیم در لیگ پاراگوئه اشاره می کند. المپیا 117 سال است که در نمادهای خود، تغییر چندانی نداده و همین باعث شده که این نمادها و رنگ ها با نام باشگاه گره بخورد. بدون این که چنین نمادهایی، بخشی از هویت پاراگوئه یا حتی شهر آسونسیون باشد.    

ارزیابی مهاجرت
نظر خود را درباره «آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیا ، یادگاری از یونان باستان» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
: برای دریافت مشاوره درباره آشنایی با لوگوی تیمهای فوتبالی ؛ المپیا ، یادگاری از یونان باستان فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.