زمان مطالعه: 2 دقیقه
صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه!

صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه!

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعیصعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه...

دیدارهای خاطره انگیز جام جهانی/ اختصاصی آسمونی – مهدی زارعی

صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه!

به گزارش آسمونی ، در اولین دوره جام جهانی( 1930) دیدار هیچ یک از تیمهای شرکت کننده در جام تکرار نشد. دلیل این امر صعود تنها یک تیم از هر گروه بود که سبب می شد تکرار یکی از مسابقات مرحله گروهی در مرحله نهایی غیرممکن باشد. اما در جام جهانی 1934 با توجه به فرمول یک حذفی مسابقات و تکرار دیدار در صورت تساوی، این احتمال می رفت که هر یک مسابقات بیش از یک بار در جام برگزار شود. اتفاقی که در بازی ایتالیا و اسپانیا سرانجام رخ داد.

climb-to-the-semi-final-after-210-minutes
climb-to-the-semi-final-after-210-minutes

دیدار تکراری کمتر از 24 ساعت بعد از مسابقه اول

به گزارش آسمونی ، پس از آن که در دیدار روز 31 می دو تیم بازی با تساوی(1-1) خاتمه یافت، دو تیم کمتر از 24 ساعت بعد مقابل هم قرار گرفتند. مسابقه تکراری قرار بود از ساعت 16:30 روز اول ژوئن در استادیو جیووانی برتا شهر فلورانس برگزار شود. این بار ایتالیایی های بیشتری به استادیوم آمده بودند و تعداد تماشاگران به 43 هزار نفر رسیده بود. در تیم ایتالیا سه تغییر اتفاق افتاده بود. پای ماریو پیزیولو هافبک 24 ساله تیم شکسته بود و این حادثه ضربه بزرگی به ایتالیا بود اما آنها توانستند با خونسردی در برابر آن مقابله کنند. به این ترتیب فراری به ترکیب بازی تکراری وارد شد. تغییر دیگراین بود که آتیلیو دی ماریا فروارد 25 ساله اینتر نیز به ترکیب گام نهاد.  همچنین فلیچه بورل فروارد 20 ساله یوونتوس که فقط در مسابقه تکراری با اسپانیا شرکت کرد به عنوان مهاجم تیم ملی مورد استفاده قرار گرفت. او پیش از جام تنها دو بازی ملی داشت.

صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه!
صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه!

داوری که فعالیتش تعلیق شد

اما اسپانیا برخلاف ایتالیا فقط از چهار نفر از بازیکنان تیم خود توانست استفاده کنند. خوآن خوزه نوخوئس دروازه بان 25 ساله بارسلونا بدون داشتن سابقه بازی ملی جای زامورا را گرفت. اما مشکلات اسپانیا با شروع مسابقه آغاز شد. زیرا رنه مرسه داور 35 ساله سوییسی داوری قاطعی نداشت و سرانجام هم بعد از این مسابقات بود که اتحادیه فوتبال سوییس فعالیت های وی را به حالت تعلیق درآورد. به گزارش آسمونی ، کریسانت بوسک گوش چپ 26 ساله اسپانیول در چهارمین دقیقه مسابقه به علت صدمه شدید ناگزیر از میدان خارج شد. هفت دقیقه بعد از خروج وی از بازی تیم ایتالیا یک کرنر به دست آورد که اورسی به زیبایی هرچه تمام تر توپ را روی دروازه فرستاد. مه آتزا که در توپ‌های هوایی همیشه ایجاد خطر می کرد، به هوا بلند شده و با سر توپ را به داخل دروازه اسپانیا وارد کرد. بدین ترتیب تیم ایتالیا در آستانه صعود به دور بعد قرار گرفت.

climb-to-the-semi-final-after-210-minutes
climb-to-the-semi-final-after-210-minutes

حرکت از فلورانس به سمت میلان

به گزارش آسمونی ، نوخوئس با وجود آسیبی که به زانو هایش وارد آمده بود در نهایت شجاعت و فداکاری می کوشید و بازی عالی از خود ارائه می‌داد ولی نمی توانست جای زامورا را پر کند؛ زیرا زامورا در روی بازیکنان هر دو تیم اثر روحی عمیقی گذاشته بود. در اوایل نیمه دوم طی مدت کوتاهی به نظر رسید که مونتی کیفیت خود را در میانه میدان از دست داده باشد و چنین به نظر می رسید که اسپانیا خواهد توانست تلافی گل خورده را کند ولی مونتی به شرایط اول خود بازگشت و تیم ایتالیا توانست در برابر حملات اسپانیا مقاومت کرده و سرانجام بازی را با پیروزی به پایان برساند. حالا باید این تیم راهی شهر میلان می شد تا در نیمه نهایی در سن سیرو به میدان برود. منبع: اختصاصی آسمونی

نظر خود را درباره «صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه!» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره صعود به نیمه نهایی پس از 210 دقیقه مبارزه! فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.