زمان مطالعه: 2 دقیقه
رکوردی که نیم قرن دست نخورده ماند

رکوردی که نیم قرن دست نخورده ماند

کلیف باستین متولد 14 مارچ 1912 در اکستر واقع در منطقه دِوون انگلیس بود و در 16 سالگی عضو باشگاه اول شهر خود شد.

رکوردها برای شکسته شدن هستند. با این وجود، تداوم یک رکورد می تواند به خوبی نشان دهد که صاحب آن، تا چه اندازه کار بزرگی انجام داده است. سال 1929 وقتی باشگاه آرسنال و مربی آن، هربرت چاپمن، یک بازیکن 17 ساله را به خدمت گرفتند، کسی فکر نمی کرد که همین مهاجم جوان اهل اکستر، قرار است که تاریخ باشگاه را دگرگون سازد.

کلیف باستین
کلیف باستین

کلیف باستین متولد 14 مارچ 1912 در اکستر واقع در منطقه دوون انگلیس بود و در 16 سالگی عضو باشگاه اول شهر خود شد . در 17 بازی آن فصل، 6 بار برای تیمش گلزنی کرد تا مورد توجه مربی توپچی ها قرار گیرد. چاپمن برای دیدن بازی اکستر و واتفورد آمده بود تا یکی از بازیکنان واتفورد را زیر نظر بگیرد و او را جذب کند؛ اما دیدن 90 دقیقه بازی باستین، نظرش را به کلی عوض کرد. باستین در فصل بعد و روز 5 اکتبر 1929 در برابر اورتون، برای نخستین بار پیراهن قرمز آرسنال را به تن کرد. در آن فصل، 21 بار برای توپچی ها بازی کرد و بازی او آنقدر مورد توجه قرار گرفت که لقب« باستین بچه» به وی داده شد. کم کم تعداد بازیهایش برای آرسنال بیشتر شد به طوری که فصلی نبود که او، کمتر از 35 بازی برای تیمش انجام دهد. یک مهاجم خیلی خونسرد که در محوطه جریمه تبدیل به موجودی ترسناک می شد و مهارناپذیر بود. در 18 نوامبر 1931 در برد(3-1) انگلیس مقابل ولز، اولین بازی ملی خود را تجربه کرد و در مهمترین بازیهای دهه 30، بازیکن اصلی سه شیرها بود؛ همانند نبرد هایبری مقابل ایتالیا و دیدار معروف سال 1938 و برد(6-3) انگلیس در برلین برابر آلمان.

کلیف باستین
کلیف باستین

در پایان دهه 30، افتخارات باستین بیشتر از هر بازیکن دیگر تاریخ آرسنال شده بود. قهرمانی لیگ در سالهای 1931، 33، 34، 35 و 38، دو فتح جام حذفی سالهای 30 و 36 و سرانجام پنج جام خیریه در دهه 30.

هرچند توپچی ها بعد از دهه 30، کم کم به پایان دوران اوج خود می رسیدند اما جنگ جهانی دوم و تعطیلی مسابقات، بیشتر از هر عامل دیگری در پایان بخشیدن به دوران طلایی باستین، تاثیر گذاشت. بعد از تمام شدن جنگ شش ساله، باستین کمتر از دو سال دیگر در میادین بود و تنها در هفت بازی به میدان رفت؛ اما دیگر گلی به ثمر نرساند.

کلیف باستین
کلیف باستین

او در حالی در ژانویه 1947 از فوتبال خداحافظی کرد که در 350 بازی لیگ، 150 گل زده و مجموع گلهایش به 178 رسیده بود. باستین در سال 1991 در 79 سالگی از دنیا رفت؛ شش سال بعد از مرگ او، ایان رایت رکوردش را شکست و بعد هم نوبت به تی یری هانری رسید. اما باستین در طول زندگی، هرگز شاهد شکسته شدن رکورد خود نبود.

نظر خود را درباره «رکوردی که نیم قرن دست نخورده ماند» در کادر زیر بنویسید :
لطفا شرایط و ضوابط استفاده از سایت آسمونی را مطالعه نمایید
ارزیابی مهاجرت
: برای دریافت مشاوره درباره رکوردی که نیم قرن دست نخورده ماند فرم زیر را تکمیل کنید

هزینه مشاوره ۳۰ هزار تومان می باشد

پاسخ مشاوره شما ظرف 1 روز کاری در پنل شما درج می شود و پیامک دریافت می کنید


دسته بندی های وب سایت آسمونی

آسمونی شامل بخش های متنوعی است که هر کدام از آنها شامل دنیایی از مقالات و اطلاعات کاربردی می باشند، شما با ورود به هر کدام از دسته بندی های مجله اینترنتی آسمونی می توانید به زیردسته های موجود در آن دسترسی پیدا کنید، برای مثال در دسته فیلم و سینما؛ گزینه هایی مثل نقد فیلم، معرفی فیلم ایرانی، فیلم بین الملل، انیمیشن و کارتون و چندین بخش دیگر قرار دارد، یا بخش سلامت وب سایت شامل بخش هایی همچون روانشناسی، طب سنتی، نکات تغذیه و تناسب اندام می باشد.